Regelmatig worden mijn video's gejat van youtube en gaat iemand anders er op zijn account mee lopen. Weet iemand een manier om dit te voorkomen? Ik zit zo te denken aan een manier van rippen zodat de programma's waarmee mijn video's gejat worden ze niet kan downloaden. Of ze te encrypten ofzo (als dat kan op youtube). Weet iemand een precieze manier/programma waarmee dat kan?
Je kunt ook gewoon in je video verwijzen naar je youtube account. Een andere methode ga je waarschijnlijk niet vinden. Zolang iemand het filmpje kan ZIEN kan iemand het ook OPNEMEN.
Zorg er dan wel voor dat het bijvoorbeeld een groot deel van het filmpje te zien is (watermerk o.i.d.) anders knippen ze dat stukje film er gewoon uit!
Je kunt ook iets opnemen van een watermerkje o.i.d. Dan kunnen mensen nog wel zien van wie de video oorspronkelijk was.
Inderdaad. Desnoods, wanneer de video beveiligd wordt aangeboden op een manier waarmee het onmogelijk is om aan het originele materiaal te komen, kun je nog een schermopnameprogramma inschakelen om de video weer op te nemen, of als het je echt menens is zet je een camera voor je monitor. Het beetje kwaliteitsverlies neemt de kopieerder dan ook wel voor lief.Joolee schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:58:
Zolang iemand het filmpje kan ZIEN kan iemand het ook OPNEMEN.
Hier is niets aan te doen.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Gewoon net als bij bijvoorbeeld www.dumpert.nl een goed zichtbaar, maar niet irritant logo in de bovenhoek. Zo zie je direct waar het filmpje vandaan komt.
Verwijderd
Inderdaad op cruciale momenten een watermerk erin stoppen. Het watermerk zou je ook in het gehele filmpje kunnen stoppen maar imo is het net ff wat lastiger voor de ripper als je een watermerk alleen op de cruciale (meest interessante) moment erin stop en dan ook steeds op een andere plek bij de verschillende filmpjes.
Je moet proberen te denken als de ripper. Hoe zou ik dat doen als ik een dergelijk filmpje wil gaan rippen en uploaden naar een andere plek. Welke dingen zou ik lastig vinden als de auteur een bepaalde hindernis gemaakt heeft.
Je moet proberen te denken als de ripper. Hoe zou ik dat doen als ik een dergelijk filmpje wil gaan rippen en uploaden naar een andere plek. Welke dingen zou ik lastig vinden als de auteur een bepaalde hindernis gemaakt heeft.
Bedankt voor jullie reacties!
Dan gewoon een watermerk. Jammer dat er geen echte beveiliging is, en vooral dat je deze maatregelen moet nemen en men niet gewoon zijn eigen video's upload
Dan gewoon een watermerk. Jammer dat er geen echte beveiliging is, en vooral dat je deze maatregelen moet nemen en men niet gewoon zijn eigen video's upload
[ Voor 13% gewijzigd door gastje13 op 01-12-2009 19:13 ]
Hoezo is het "Jatten"? Jij deelt het toch met de wereld? Zo is YouTube groot geworden, toch?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Moet hier nu echt op gereageerd worden?Room42 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:25:
Hoezo is het "Jatten"? Jij deelt het toch met de wereld? Zo is YouTube groot geworden, toch?
Het is als individu lastig om uniek materiaal te beschermen dat je op YouTube plaatst. Je wil het voor jezelf houden zodat je kan controleren hoe vaak het bekeken wordt en waar de advertentie-inkomsten naartoe gaan.
Als elke klapjosti jouw immens populaire filmpje kan kopiëren loop jij natuurlijk een groot deel van de populariteit en dus inkomsten mis.
Tja, zo gaat dat. Moet je het maar niet op internet zetten. Zorg gewoon dat je naamsbekendheid krijgt. En als je echt goed bent, weten ze je toch wel te vinden.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Da's waar. Daarnaast heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat TS ook maar gewoon knip&jatwerk van anderen gebruikt.
Huh? Waar baseer je dat op dan?
Ik vind dit toch écht heel erg grappig. Precies de reactie die bewijst dat iederen zo hypocriet is als de hel. Als een of andere torrentsite wordt gesloten of Stichting BREIN weer iets raars zegt over copyrights (hè...wat?) komen er in no time 200 reacties dat ze niet moeten zeiken. Met andere woorden: downloaden mag en moet kunnen, copyright moet maar afgeschaft worden. CD's en DVD's zijn te duur enzo...CodeCaster schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:33:
[...]
Moet hier nu echt op gereageerd worden?
Het is als individu lastig om uniek materiaal te beschermen dat je op YouTube plaatst. Je wil het voor jezelf houden zodat je kan controleren hoe vaak het bekeken wordt en waar de advertentie-inkomsten naartoe gaan.
Als elke klapjosti jouw immens populaire filmpje kan kopiëren loop jij natuurlijk een groot deel van de populariteit en dus inkomsten mis.
Maar ja...als het om je eigen materiaal gaat, loop je zelf inkomsten mis, en dát is heel erg.
Ik zal er verder niets meer over zeggen, maar grappig vind ik het wel.
en nu ben ik de gebeten hond, moet je maar opletten...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Misschien is dat in dit ene geval niet zo, maar wat ik vaak zie is dat er door partij X compilatiefilmpjes worden gemaakt waar materiaal van partij Y in zit, terwijl partij Y dat materiaal eigenlijk weer van partij Z heeft ge"leend". De Y'tjes klagen vaak dat ze gekopiëerd worden.Room42 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:54:
Huh? Waar baseer je dat op dan?
Ik hap toch. Ik noem dit maar als voorbeeld, maar waar heb jij het mij onterecht zien noemen dat torrentsites en nieuwsgroepproviders worden aangepakt omdat ze al dan niet direct illegaal verkregen materiaal faciliteren?mphilipp schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:56:
Ik vind dit toch écht heel erg grappig. Precies de reactie die bewijst dat iederen zo hypocriet is als de hel. Als een of andere torrentsite wordt gesloten of Stichting BREIN weer iets raars zegt over copyrights (hè...wat?) komen er in no time 200 reacties dat ze niet moeten zeiken. Met andere woorden: downloaden mag en moet kunnen, copyright moet maar afgeschaft worden. CD's en DVD's zijn te duur enzo...
Maar ja...als het om je eigen materiaal gaat, loop je zelf inkomsten mis, en dát is heel erg.
Ik zal er verder niets meer over zeggen, maar grappig vind ik het wel.
en nu ben ik de gebeten hond, moet je maar opletten...
Wel lief dat je mijn mening meteen die van iedereen vindt
Watermerkjes gebruiken, de embedded optie misschien uitzetten, switchen naar een andere content provider, je content zelf maar doen maar bovenal indien je gejat werk ziet daar melding van maken bij YouTube (of waar je je in dat geval dan zou moeten melden) met het dringende verzoek om de video offline te halen wegens auteursrechtenschending. Meest ultieme manier van beschermen is domweg je filmpjes niet online zetten op iets als YouTube.
Ik vind wel dat mphilip wel in de goede richting zit dat mensen niet zo moeten zeiken (ondanks z'n aanname die hij niet had moeten nemen). Dit is nou eenmaal het risico van het openbaren van werk, met name van openbaring op het internet. Je zult nou eenmaal ook je hand in eigen boezem moeten steken en moeten accepteren dat spul op internet makkelijk gejat wordt. Je kunt het de ander lastiger maken middels watermerkjes zodat het wat onaantrekkelijker wordt om je filmpjes te gebruiken maar toch. Je zult je er echt bij neer moeten leggen dat de jat-kans aanwezig is en je daar op aan passen. Zet dus niet klakkeloos zomaar dingen op YouTube hoe leuk dat ook lijkt. Denk erg goed na over wat je er neer zet en waar je dat neer zet. Je kan wel in verweer gaan dat je dat allemaal niet zou moeten doen waar je ook groot gelijk in hebt maar waarbij je wel moet bekennen dat zo'n verweer ook niet bepaald realistisch is. Die situatie is nou eenmaal zo dus moet je er maar mee leren omgaan anders ga je kopje onder.
Ik vind wel dat mphilip wel in de goede richting zit dat mensen niet zo moeten zeiken (ondanks z'n aanname die hij niet had moeten nemen). Dit is nou eenmaal het risico van het openbaren van werk, met name van openbaring op het internet. Je zult nou eenmaal ook je hand in eigen boezem moeten steken en moeten accepteren dat spul op internet makkelijk gejat wordt. Je kunt het de ander lastiger maken middels watermerkjes zodat het wat onaantrekkelijker wordt om je filmpjes te gebruiken maar toch. Je zult je er echt bij neer moeten leggen dat de jat-kans aanwezig is en je daar op aan passen. Zet dus niet klakkeloos zomaar dingen op YouTube hoe leuk dat ook lijkt. Denk erg goed na over wat je er neer zet en waar je dat neer zet. Je kan wel in verweer gaan dat je dat allemaal niet zou moeten doen waar je ook groot gelijk in hebt maar waarbij je wel moet bekennen dat zo'n verweer ook niet bepaald realistisch is. Die situatie is nou eenmaal zo dus moet je er maar mee leren omgaan anders ga je kopje onder.
Je moet het gewoon niet zien als "jatten" maar als vergroting van je afzetmarkt. Hoe vaker het filmpje op het internet verschijnt, hoe meer mensen het zien. Des te bekender wordt je als auteur, als je het goed doet. Een logotje kan daar goed bij helpen.
@vvv dat schrijf ik toch
@vvv dat schrijf ik toch
[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 01-12-2009 21:52 ]
dat is niet helemaal waar, "vergroten van de afzetmarkt" dan moeten ze wel weten dat ze het van jouw hebben anders heb je er niks aan. daarom dus een logo'tje en een watermerk dan maakt het niet uit dat ze het stelen de mensen zien dan immers dat het van jouw is. maar als dat er niet in staat is dat natuurlijk niet positief.
<offtopic> Sjaak </offtopic>
<offtopic> Sjaak </offtopic>
Inderdaad als iemand filmpjes jat gaat diegene doen als het van hem is en das niet de bedoeling. Zal gewoon watermerkjes gaan doen, al kunnen ze die ook makkelijk verwijderen door er een balkje voor te zetten wat al vanuit youtube zelf kan (comments in een video ofzow)
Heb je het al aan youtube gemeld, er zit een knop bij waarbij je kan zeggen dat het fout is.
Het is de meest rechterknop onder een filmpje.
Het is de meest rechterknop onder een filmpje.
Ach..jij kunt het ook niet helpen. Het is een beetje de twiekers ziekte: het niet kunnen of willen zien dat iemand gewoon een punt probeert te maken en in plaats daarvan de boodschap 100% letterlijk neemt en/of op zichzelf betrekt. Jammer, maar goed...ik heb er inmiddels mee leren leven. Mijn punt blijft gewoon staan, of je er nou omheen lult of niet. En je hoeft het er ook niet mee eens te zijn. Het is wat mij betreft ook niet eens een discussiepunt, maar een observatie.CodeCaster schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:02:
[...]
Ik hap toch. Ik noem dit maar als voorbeeld, maar waar heb jij het mij onterecht zien noemen dat torrentsites en nieuwsgroepproviders worden aangepakt omdat ze al dan niet direct illegaal verkregen materiaal faciliteren?
Ik zie het nl in de fotografie ook. Iedereen (let op: populair taalgebruik!) doen moeite om te voorkomen dat foto's gejat worden, maar aan de achterkant wordt vrolijk gedownload en 'geshared'. Een beetje dubbele moraal. Ik doe het ook (downloaden & mijn foto's beschermen met watermerk). Alleen schreeuw ik niet moord en brand als BREIN (of vrinden van) iets doen. Evengoed voor mij toch ook een dubbele moraal. Anderen mogen niet van mij jatten, maar ik wel van hen. Funny how that works.
@ppl: inderdaad: als je iets voor jezelf wilt houden, moet je het vooral niet op internet zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 01-12-2009 23:00 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Het probleem is dat je je punt mist omdat je een foutieve aanname doet. Je bent nu publiekelijk iemand van iets aan het beschuldigen waarbij de onderbouwing van de beschuldiging (aka het bewijs dat diegene zich er schuldig aan maakt) schittert in afwezigheid. Dat is het doen van een aanname en zoals men op z'n Engels zegt "assumptions are the mother of all fuck ups". Het getuigt nou niet bepaald van fatsoen wat nogal ironisch is gezien het punt wat je probeert te maken. Als je echt een punt wil maken dan moet je het wat algemener maken en niet zo op de man af zoals het er nu staat
Verwijderd
Zover ik weet is het niet mogelijk om dit te voorkomen.
Mensen die zich verdiept hebben in Orbit kunnen zelfs op site's als Jaha.nl etc de muziek waar je voor dient te betalen rippen.
Wat je kan doen is je naam onder in het filmpje ofzo te zetten, dan gaan dr credits alsnog naar jou =)
Of door het scherm een link naar je site (als je die eventueel hebt).
Mensen die zich verdiept hebben in Orbit kunnen zelfs op site's als Jaha.nl etc de muziek waar je voor dient te betalen rippen.
Wat je kan doen is je naam onder in het filmpje ofzo te zetten, dan gaan dr credits alsnog naar jou =)
Of door het scherm een link naar je site (als je die eventueel hebt).
of je meld al die andere filmpjes van die jatters wegens copyrightinbreuk aan youtube ?
elke andere eigenaar van beeldmateriaal die niet wilt dat ze via youtube verspreid worden (Geheel niet, of niet via 'niet aan zichzelf toegewezen-accounts) moet dat doen.
het "hoe en waar melden" vind je wel op youtube zelve.
Als je de filmpjes zelf ook vind, kan je ze ook melden wegens die inbreuk.
als ze meermaals gejat worden door dezelfde account kan je op den duur wel de afsluiting van die account vragen (of gaat youtube dat vanzelf doen). Als je bij die accoutn gegevens de info vindt van de persoon en dat blijkt een mede-Nederlander zijn, kan je die eventueel zelfs aangeven bij de politie.
Het is dus niet zo: "je hebt het op het internet gegooid, dus nu mag iedereen er mee gaan lopen"
En jij mag in dit geval dus al die youtube-jatters gaan melden bij youtube...
of je gaat met watermerken of logo's ofzo moeten gaan werken en ze je laten helpen om te groeien in bekendheid.
de keuze is aan jou: de inhoud van de filmpjes bekend laten worden (door iedereen laten verspreiden) met een embedded verwijzing naar de originele bron of eigen account/site,
of iedere jatter melden wegens auteursrecht-inbreuken zodat alleen jou account als bron te gebruiken is.
(met de kans dat er toch accounts door de mazen van het net glippen en/of dat het ondoenbaar wordt als je veel filmpjes gaat posten onder je account)
elke andere eigenaar van beeldmateriaal die niet wilt dat ze via youtube verspreid worden (Geheel niet, of niet via 'niet aan zichzelf toegewezen-accounts) moet dat doen.
het "hoe en waar melden" vind je wel op youtube zelve.
Als je de filmpjes zelf ook vind, kan je ze ook melden wegens die inbreuk.
als ze meermaals gejat worden door dezelfde account kan je op den duur wel de afsluiting van die account vragen (of gaat youtube dat vanzelf doen). Als je bij die accoutn gegevens de info vindt van de persoon en dat blijkt een mede-Nederlander zijn, kan je die eventueel zelfs aangeven bij de politie.
Het is dus niet zo: "je hebt het op het internet gegooid, dus nu mag iedereen er mee gaan lopen"
En jij mag in dit geval dus al die youtube-jatters gaan melden bij youtube...
of je gaat met watermerken of logo's ofzo moeten gaan werken en ze je laten helpen om te groeien in bekendheid.
de keuze is aan jou: de inhoud van de filmpjes bekend laten worden (door iedereen laten verspreiden) met een embedded verwijzing naar de originele bron of eigen account/site,
of iedere jatter melden wegens auteursrecht-inbreuken zodat alleen jou account als bron te gebruiken is.
(met de kans dat er toch accounts door de mazen van het net glippen en/of dat het ondoenbaar wordt als je veel filmpjes gaat posten onder je account)
Verwijderd
Gebruikersvoorwaarden lezen:
8.2 U behoudt al uw eigendomsrechten op de door u Geplaatste Content, doch u dient YouTube en de andere gebruikers van de Website beperkte licentierechten te verlenen. Deze rechten zijn omschreven in artikel 10 van de onderhavige voorwaarden ('Door u in licentie te geven rechten'
10.1 Als u Content naar YouTube uploadt of op de Website plaatst, dan verleent u:
iedere gebruiker van de Website een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije licentie voor het zich via de Website toegang verschaffen tot de door u Geplaatste Content, alsmede voor het gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van die Content, voor zover op grond van de functionaliteit van de Website en ingevolge de Voorwaarden is toegestaan.
Je bent dus gewoon de sjaak.
8.2 U behoudt al uw eigendomsrechten op de door u Geplaatste Content, doch u dient YouTube en de andere gebruikers van de Website beperkte licentierechten te verlenen. Deze rechten zijn omschreven in artikel 10 van de onderhavige voorwaarden ('Door u in licentie te geven rechten'
10.1 Als u Content naar YouTube uploadt of op de Website plaatst, dan verleent u:
iedere gebruiker van de Website een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije licentie voor het zich via de Website toegang verschaffen tot de door u Geplaatste Content, alsmede voor het gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van die Content, voor zover op grond van de functionaliteit van de Website en ingevolge de Voorwaarden is toegestaan.
los daarvan het is ontstellend makkelijk om youtube clips te downloaden.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 06:08:
Gebruikersvoorwaarden lezen:
voor firefox hebben ze zelfs addons op de firefox addon page: YouTube addons for FireFox
deze zorgen er voor dat je ze gewoon met een klik op de knop binnen kan halen, oftewel gewoon in lijn met hetgeen wat in de gebruikerstvoorwaarden staat
Pak je rust!
wie is de sjaak,Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 06:08:
voor zover op grond van de functionaliteit van de Website en ingevolge de Voorwaarden is toegestaan.
als zij geld verdienen aan jouw werkt mag dat nog steeds niet. ze mogen het alleen in oorspronkelijke staat(met watermerk en logo) verspreiden. zodra ze het gaan claimen als hun werk mag het niet meer
Je kon embedden disablen, dit maakte het al moeilijker om de flv stream te capturen.
Maar dan nog kan ik het met screen capture doen
dus voorkomen is onmogelijk.
Maar dan nog kan ik het met screen capture doen
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
en daarmee dus dat ik vermeld dat je die anderen offline kan laten halen wegens foutieve auteursclaims.sjaakwortel schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:18:
[...]
wie is de sjaak,
als zij geld verdienen aan jouw werkt mag dat nog steeds niet. ze mogen het alleen in oorspronkelijke staat(met watermerk en logo) verspreiden. zodra ze het gaan claimen als hun werk mag het niet meer
(zelfs zonder eventuele logo's of watermerken)
Anderzijds kan je het eventueel doen als auteur: Jij geeft als filmpjesmaker je youtube account de rechten om dit op youtube te zetten (publicatierechten), maar jij hebt de anderen dat recht niet gegeven. Dat volgens de voorwaarden van youtube jouw youtube-account door die upload automatisch die rechten doorgeeft, is dan toch niet toegestaan en die andere publicaties zijn nog steeds inbreuken tegen jouw auteursrechten.
(Net zoals bv de tv-zender de uitzendrechten kopen/krijgen van Hollywood films het ons niet het recht geeft die zelfde films op te nemen en uit te zenden naar anderen... dmv bv een upload naar youtube.)
En anders meld je als auteur alle andere youtube-accounts die jouw filmpjes zonder toestemming verspreiden en 'vergeet' je je eigen youtube account te melden...
en bovenbuur: je kan inderdaad niet alles tegenhouden, dus TS gaat regelmatig youtube en andere filmupload-site's mogen afzoeken en als ie daar zijn filmpjes tegenkomt, dat gaan melden en hopen dat die offline gehaald worden. Beetje dweilen met de kraan open, maar als je helemaal niets doet, verzuip je gewoon nog sneller eh.
[ Voor 19% gewijzigd door soulrider op 03-12-2009 16:33 ]
Pagina: 1