Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Ik ben vandaag een beetje dom geweest. Sinds een paar dagen herkende mijn windows geen usb-sticks of mp3 spelers meer. Ik dacht daarom dat windows opnieuw installeren wel zou helpen. Helaas heb ik geen backups gemaakt, en uiteraard kan ik de bestanden die er voorheen opstonden niet meer terug vinden. Mijn vorige versie van windows was ook XP, maar SP2 of SP1.

Is er een manier om mijn recente installatie ongedaan te maken of tenminste om mijn oude bestanden weer terug te halen?

Alvast bedankt.

P.S. Gelukkig stap ik binnenkort over op een geheel nieuwe computer, maar die 50GB muziek en word bestanden zouden toch wel leuk zijn om terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

En zijn genoeg recovery tools om data terug te krijgen, ook gratis versies gelukkig. (Google maar eens en zoek eens naar Live-cd's) Maar als je al opnieuw Windows hebt geinstalleerd, dan heb je weinig kans om alles terug te krijgen aangezien er al veel sectoren van je harddisk al overschreven zijn met nieuwe data.

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik geef je bijzonder weinig kans. Je kunt Recuva eens proberen, en een deep-scan uitvoeren.... met een beetje geluk is je Windows installaties pak-em-beet in dezelfde "cluster regio" gaan zitten als je vorige installatie. Maar het is nu wel enorm belangrijk dat je geen enkele data meer naar de schijf schrijft, want elke cluster die je overschrijft is er eentje waarop voorheen data kon staan.

Wat is er toch gebeurd met ouderwets backups maken deze dagen? :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Dit heeft m.i. niet eens zoveel te maken met Backups. Maar meer met: Wat doen je MP3's en je Word documenten op je systeem partitie. Reden dat ik dat niet op C heb is dat ik me geen zorgen hoef te maken met een herinstallatie dat ik dat soort bestanden kwijt raak.
Neemt niet weg dat een goede backup voor bestanden die belangrijk voor je zijn nodig is.
En verder idd een data recovery programma gebruiken en duimen dat er nog wat te redden valt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
GetDataBack werkt wel aardig:

http://www.runtime.org/data-recovery-products.htm

Moet je alleen ff kijken welke indeling je schijf heeft, NTFS of FAT