PC start niet door, na prutsen af en toe wel

Pagina: 1
Acties:

• Andar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Hallo mensen,

Ik weet niet of dit de goeie plek is om dit topic te starten, maar dat zal wel los lopen.

Het probleem is de volgende:
Mijn pc wil niet meer doorstarten. De fans en alles beginnen wel te blazen maar dit is alles wat die blijft doen.

Enkele weken geleden wilde hij het nog wel doen als je tijdens het opstarten zacht de achterkant een tik gaf. Dit werkte na een tijdje ook niet meer.

Daarna heb ik alle wires er uit gehaald en weer terug gestopt, waarna hij weer 3 dagen ging als altijd.

Toen dat niet meer werkte heb ik de videokaarten omgewisseld, waardoor die nog weer 1 x wilde opstarten.

De laatste keer kreeg ik hem aan het werk door 1 bankje RAM er uit te halen, maar nu is die er helaas niet meer bij.
Heb al het voorgaande wederom geprobeerd, maar hij blijf nog steeds alleen maar blazen.

Op de momenten dat die wel aan sloeg draaide die als normaal en was er verder niks aan de hand.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar heb mijn PC echt hard nodig.
Omdat ik niet op mijn computer kan komen hier gewoon wat ik besteld heb en in elkaar heb gezet.
Abit IN9 32X-MAX
Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 (USB 2.0, Zwart)
2x Asus EN8800GT/G/HTDP/512M
2x Corsair TWIN2X2048-6400C4
Creative X-Fi XtremeMusic
GigaByte 3D Aurora 570 (ATX, geen PSU, Zilver)
Intel Core 2 Duo E6850
Microsoft Windows Vista Ultimate
Samsung SH-S203N
2x Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB
Scythe Mugen
Zalman ZM600-HP

In elkaar gezet op 20-1-2008.

Heeft iemand een idee wat er mis is en wat ik er aan kan doen?

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:34
:') Het lijkt wel een tamagotchi die dagelijks aandacht vraagt.
Hoe oud is je pc, heb je al contact gehad met de shop? Dat zijn tenslotte professionals en zullen vaker dergelijke 'onverklaarbare' problemen repareren.

Mijn enige vermoeden tot nu toe is slechte contacten op je moederbord. Kwestie van moederbord RMA-tje denk ik.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:48
Kun je het eens testen met een andere voeding?

Wellicht zit er ergens een kabelbreukje. Met het omwisselen van videokaarten of het verwijderen van een reepje RAM moet je vaak wat kabels aan de kant duwen, waardoor het weer eventjes zou kunnen werken...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
Check de voeding, helaas een bron van onverklaarbare storingen.
Ik zeg niet dat het de voeding is maar zou zeer goed kunnen. (5V bijv te laag o.i.d.)

• Andar
Lekker snel er bij mannen. tnx.

Heb 12 mei 2009 nieuwe voeding gekregen omdat de vorige er niet meer bij was. Heb denk ik nog wel de oude kabels er in hangen.. dus zal die wel even switchen.

Pc gekocht vanuit tweakers bij verschillende web winkels dus geen shop.

Zal zo naar huis met de kabels proberen. Update volgt

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Probeer ook eens met slechts één videokaart en één harde schijf (bij voorkeur je boot disk).

Yes, but no.

• Andar
Ik heb (mijn maat heeft) vista geinstalleerd in raid-0 opstelling. Daar heb ik verder geen verstand van; kan je dan met 1 harde schijf opstarten?

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-12 21:18

wowi

nee raid 0 is je data verdeeld over twee schijven, dus als een schijf uitvalt ben je alles kwijt maar kon je dat nu niet in google vinden of in de faq.

• Andar
google?

• wowi

wowi

www.google.nl natuurlijk onder welke steen heb jij gelegen lol 8)7

• Andar
Trolled, nice

maar hij doet het nogsteeds niet.. Zijn ook niet de kabels. Processor ook niet net getest.. Zal wel moederbord zijn.. Sucks

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:10
Rot, maar lijkt er wel inderdaad wel sterk op. Vuile contacten lijkt het eigenlijk ook niet te zijn, daarvoor lijken te verschillende dingen af en toe te werken.

• wowi

wowi

Andar schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 21:05:
Trolled, nice

maar hij doet het nogsteeds niet.. Zijn ook niet de kabels. Processor ook niet net getest.. Zal wel moederbord zijn.. Sucks
Geen bolle condensatoren soms ?
Pagina: 1