[FP-NBBG] Lange titel drukt introtekst van de frontpage

Pagina: 1
Acties:

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:54
Lijkt me duidelijk ;(
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/01/1259677494-350.png
De lange titel drukt de introtekst te ver naar onderen.

PS. Dit komt vaker voor, is hier iets op te verzinnen? Bijvoorbeeld:
PHP:
1
2
3
4
5
if (strlen($titel) > $maxlength) {
    $lege_tussenregel = 0; //nope
}else {
    $lege_tussenregel = 1; //yep
}

[ Voor 39% gewijzigd door Barleone op 01-12-2009 16:58 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

D'r zijn meer opmaakproblemen die de layout van de carrousel verpesten, dus een eenvoudig regeltje klinkt leuk maar is geen Haarlemmerolie. Ik ga even wat frutselen.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Barleone
Ha, je dacht van mij een flesje kant-en-klare Haarlemmerolie te krijgen? Je bent toch een Tweaker?! ;)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nou? Is die kop getweakt of niet? 8)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Barleone
8) Hoe programmeer je dat? Ik wil code zien!!! >:)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Barleone schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:27:
8) Hoe programmeer je dat? Ik wil code zien!!! >:)
Niet zo heel ingewikkeld :+
code:
1
s/20/'

[/offtopic]

• Barleone
20 zoeken in een string en dat vervangen door een ' ? Of lees ik je regex verkeerd? Hij lijkt ook niet 100% correct te zijn, maar er zijn natuurlijk verschillende regex-engines op de wereld. B)

Ik doelde overigens meer op een structurele oplossing voor lange titels, en hoe dat te programmeren zou zijn. Mijn eerste voorbeeld in de TS komt dan redelijk in de buurt gok ik (hoewel dat wel supersimpel n00b niveau is).

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Vergeet het maar om dat automatisch te doen: te veel variabelen. De timestamp wordt op zeker moment door een weekdag vervangen (en veel later door een maandnaam en een tweecijferige jaar-aanduiding), en als de reactiecount op 4987504350892743502438752 staat, helpt een lettertje meer of minder ook niet meer :)

• Barleone
Als het gaat om de carrousel, dan is die verandering van tijd->weekdag->maandnaam maar een heel klein beetje relevant. De caroussel heeft genoeg nieuwe content elke week. Dus oude content met maand/jaar komt niet meer in de caroussel over het algemeen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Barleone schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:08:
Als het gaat om de carrousel, dan is die verandering van tijd->weekdag->maandnaam maar een heel klein beetje relevant. De caroussel heeft genoeg nieuwe content elke week. Dus oude content met maand/jaar komt niet meer in de caroussel over het algemeen.
Die caroussel wordt ook op meer plaatsen gebruikt dan alleen de voorpagina. Het hele punt hier was gewoon dat de tekst deze keer ietsjes te lang was, dat is makkelijker en sneller handmatig aan te passen dan dat je hier dure development tijd in gaat steken voor iets wat in principe niet voor hoort te komen en daarnaast is dit technisch niet eens op te lossen.

die regex van mij was meer om even aan te geven wat Rataplan effectief gedaan heeft :+ :*

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

* Rataplan is regularly expressive 8) ;)

• Barleone
Erkens schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:22:
• Die caroussel wordt ook op meer plaatsen gebruikt dan alleen de voorpagina.
[small]• die regex van mij was meer om even aan te geven wat Rataplan effectief gedaan heeft :+ :*
Ik snap het. Was even vergeten dat de caroussel op de verschillende kanalen/rubrieken voorkwam. :o
Die tweede had ik ook echt wel door hoor :) Wist alleen niet precies zeker of dat ik hem technisch correct interpreteerde. Het is niet mijn dagelijks werk namelijk. ;)
@ Rataplan: keep up the good work d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Barleone op 05-12-2009 21:31 ]

Pagina: 1