Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJP95
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2023
Het pc-gamen (lees: pcupgraden) gaat voor een jongen van 14 behoorlijk in de papieren lopen.
Nu zit er toch echt aan te denken om een xbox 360 te kopen aangezien hij nogal goedkoop is.
Maar hoelang duurt het voordat de volgende xbox uit komt? Hoelang gaat microsoft Project Natal uitmelken?

Ik vraag me af wat jullie denken.

oh, en geen platform-wars

Spartans don't die, they're only missing in action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

MS heeft wel eens laten vallen dat de doos tot 2015 mee moet.

Dus wat let je?

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:32
Hoe lang hij precies mee gaat is voor niemand duidelijk natuurlijk zoals hier ook al ergens staat heeft microsoft 2015 wel eens laten vallen maar dat is natuurlijk alleen wat microsoft ondersteunt. zo zie je tegenwoordig ook nog genoeg mensen op zon oude nintendo gamen en die word al lang niet meer ondersteunt door nintendo.

dus je kan zo lang met een console doen als je zelf wil er worden alleen dus geen nieuwe games meer voor gemaakt op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 19:15

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Denk dat deze generatie consoles nog wel eens heel lang mee kan gaan.
En misschien krijgt de 360 met project Natal wel een casual gaming boost.
Dan zou je misschien net zoiets kunnen krijgen als nu de PS2 is. Het apparaat wordt nog volop verkocht tegen een leuke prijs en er komen zelfs nog games uit ;)

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Laatst online: 06-02 11:12
Tja er is "ondersteund" en ondersteund..... de ps2 word op het moment "ondersteund". Is nog te krijgen en er komen nog een klein aantal rare titels op.

PS3 en Xbox360 worden ondersteund, maar voor hoelang blijft uiteraard gissen. Je weet namelijk niet wat Microsoft van plan is. De 360 kan nog een hele tijd ondersteund worden, maar eens er een nieuwe console is kan microsoft hem ook hard laten vallen zoals met de originele xbox.

Wanneer de nieuwe consoles komen is ook nog maar de vraag...... Persoonlijk heb ik niet veel vertrouwen in NATAL en PS3TOVERSTOK... die dingen zijn volgens mij meer om wat marktaandeel van Nintendo af te pakken dan wat anders.... krijg je weer halfgebakken NATAL en TOVERSTOK functies die slecht werken in anderzijds goede games met controller.

Ik denk ook dat mensen snel een beetje moe zijn van de nieuwe controllers.... sticks voor street fighter, gitaren microfoons en drumstellen en draaitafels voor muziekgames, balance boards, skateboards,stuurtjes.....straks krijgen we nog een trampoline controller om mario en sonic mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Natal zal de Xbox 360 nog zeker 2 jaar rekken. Al gaat sinds vandaag net het gerucht dat de PS4 in 2012 uit komt, dus er is een kans dat Microsoft hierop gaat antwoorden.

Maar mocht hij twijfelen; gewoon aanschaffen. Er zijn echt veel goeie games ondertussen, dus vervelen zal hij zich zeker nog lang niet :)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
L1nt schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:51:
MS heeft wel eens laten vallen dat de doos tot 2015 mee moet.

Dus wat let je?
Denk je nou echt dat er geen nieuwe xbox voor 2015 uitkomt?
Dan zijn ze namelijk een beetje dom, aangezien sony heeft laten weten dat ze verwachten dat de ps4 in 2012 komt...
Heeft MS niet laten weten dat er nog ondersteuning voor de 360 is tot minimaal 2015 (net zoals de ps2 was/is ..).

Edit:
Elect was me voor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

BM

Moderator Spielerij
Elect schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:27:
Natal zal de Xbox 360 nog zeker 2 jaar rekken. Al gaat sinds vandaag net het gerucht dat de PS4 in 2012 uit komt, dus er is een kans dat Microsoft hierop gaat antwoorden.
Al zou MS daar op antwoorden, dan nog zal support voor de 360 echt niet direct vervallen. Zo'n geintje als ze met de 1e Xbox uitgehaald hebben kunnen ze echt niet nog een keer doen, dan zijn ze alle geloofwaardigheid kwijt. Zeker als Natal straks uit is zal de boel echt nog wel een tijdje ondersteund blijven worden. Wat dat betreft vind ik 2015 geen rare gedachte.
xPhantom schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:29:
[...]

Denk je nou echt dat er geen nieuwe xbox voor 2015 uitkomt?
Dan zijn ze namelijk een beetje dom, aangezien sony heeft laten weten dat ze verwachten dat de ps4 in 2012 komt...
Heeft MS niet laten weten dat er nog ondersteuning voor de 360 is tot minimaal 2015 (net zoals de ps2 was/is ..).
Sony heeft helemaal nog niks later weten. Gewoon een website die een nieuwtje wil verspreiden. Wil niet zeggen dat het niet waar is, maar zou het met een korreltje zout nemen. Beter nog, een aardige schep :)

Zou er zelf niet al te bang voor zijn dat support snel gaat stoppen. Sowieso als je nu een xbox koopt, ben je de komende jaren nog zoet om alle oudere topgames nog te spelen. Tegen de tijd dat je die allemaal weggewerkt hebt is het 2011, en kun je met de games van 2009 beginnen ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou je je druk maken. Dat de nieuwe Xbox niet voor 2012 op de markt komt weten we allemaal wel. Als hij komt zal het op zijn allervroegst ergens september 2012 worden.

Dat is over 3 jaar! Daar ga je nu toch niet over nadenken?

Ten eerste is het apparaat op dat moment weer 400,- a 500,-, en dan zijn er ook nog eens nauwelijks spellen.

Voor de 360 zijn er > 1000 titels, en bakken vol spellen onder de 25,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:34
De X360 lijkt me een prima aanschaf voor de komende pakweg 4 jaar, ook al komt er over 3 jaar een nieuw model dan blijft de huidige nog wel even in de running en zijn de games voor het nieuwe model schaars. Met een beetje 'geluk' (voor jou ;)) duurt de nieuwe versie nog wel langer zelfs. En tegen die tijd ben je ook weer wat ouder, misschien boeit gamen je dan niks meer ;-) of juist wel, maar dan heb je een beter betaald bijbaantje en koop je wel iets nieuws als je het echt graag wilt hebben...

Met de huidige prijzen en het game aanbod (er zijn heel veel topgames van een paar jaar oud 2e hands te krijgen voor weinig geld) doe je een prima koop.

[ Voor 19% gewijzigd door Xtuv op 02-12-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
De xbox 360 is voor de komende jaren nog een erg goede aanschaf, veel games die goed en goedkoop zijn. Kijk maar eens in het Xbox Ervaringen topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapyroo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-10-2024
Wat ook zou kunnen is dat er een hardware upgrade van de huidige xbox komt. zie:
nieuws: 'Nieuwe Xbox met Natal verschijnt in 2010'
Dit is echter een gerucht dat later weer ontkracht is.

Wat de upgrade in zal houden is veel speculeren, maar het zou kunnen dat het om een verbeterde grafische chip gaat en dat nieuwe spellen op zowel de nieuwe als de oude zullen werken. Een beetje net als bij pc's: als je een nieuwere grafische kaart hebt is het spel mooier maar met een oude werkt het ook. Of het gebeurt en wat het zou inhouden weten we iig pas als MS wil dat we het weten.

Er is inderdaad heel veel voor te zeggen om nu een xbox te kopen. Er zijn veel spellen, de oudere spellen zijn nu goedkoop te krijgen en ook de xbox is nu betaalbaar terwijl een nieuwe 2 keer zo duur zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 13:45
RJP95 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:43:
Het pc-gamen (lees: pcupgraden) gaat voor een jongen van 14 behoorlijk in de papieren lopen.
Nu zit er toch echt aan te denken om een xbox 360 te kopen aangezien hij nogal goedkoop is.
Maar hoelang duurt het voordat de volgende xbox uit komt? Hoelang gaat microsoft Project Natal uitmelken?

Voor het geld wat een xbox nu nog kost zou ik meteen een gaan kopen! Geheel volgend jaar gaat hij toch nog wel mee en dan heeft hij naar mijn mening zijn geld al opgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJP95
  • Laatst online: 09-12-2023
Ok, dat word kopen dus, ik heb een pro-pakket met halo 3 en wars zien staan voor €201 waar ik waarschijnlijk voor ga. Als in 2012 de nieuwe xbox uitkomt wacht ik toch tot 2013 vanwege gebrek aan titels en de prijs daalt toch wel na een paar maanden. Bedankt voor de ingevingen!

Spartans don't die, they're only missing in action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327142

wat hierboven al staat genoemd is over die 3 jaar ook nog eens de nieuwe 400-500 euro. en op tweakers stond dat de prijs van de xbox nog maar 50 dollar KAN zakken. dus voor de prijs hoef je het niet te laten.

p.s.
ik heb hierzelf ook over nagedacht. maar ik wil er een gaan halen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:47
De xbox360 heeft veel problemen vooral met de rode ring. Dat is hier op tweakers te lezen. Daarbij komt dat online gamen geld kost.
Als je kijkt naar de ps3 zit alles erbij blu-ray speler en is online game gratis. Dat geld heb je dan in een paar jaar eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evertt schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:28:
De xbox360 heeft veel problemen vooral met de rode ring. Dat is hier op tweakers te lezen. Daarbij komt dat online gamen geld kost.
Als je kijkt naar de ps3 zit alles erbij blu-ray speler en is online game gratis. Dat geld heb je dan in een paar jaar eruit.
Hij vraagt toch geen console advies? Als hij vraagt wanneer de nieuwe Golf komt, stuur je hem toch ook niet naar de Opel dealer?

Zal er verder maar niet inhoudelijk op in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Tegenwoordig met de Jasper modellen heeft de xbox-360 dacht ik geen explosief last meer van RROD of oververhitting's problemen. Ben zelf ook aan het twijfelen om naast een wii een 360 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

PWM schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:48:
[...]

Hij vraagt toch geen console advies? Als hij vraagt wanneer de nieuwe Golf komt, stuur je hem toch ook niet naar de Opel dealer?

Zal er verder maar niet inhoudelijk op in gaan.
:D !

Ik denk dat je, mocht er al een nieuwe console komen in 2015, je nog jaren langer kunt vermaken met de 360. Er zijn zoveel games te krijgen tegen een fractie van de prijs, en dan alle live games nog!

Wat hierboven werd gezegd over de Red ring, daar zou ik me niet teveel zorgen over maken. Volgens mij heeft de laatste lichting consoles daar lang zo veel last niet meer van als de eerste versies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:39
Die live games van jou kosten ook geld he.. PS3 online niet.

[ Voor 6% gewijzigd door johnkeates op 04-12-2009 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Laatst online: 24-05 08:33
Dit is toch echt klinkklare onzin dacht ik? De RROD is in de Jasper versies (winkelversies ;)) er al uit en dat is ongeveer al een jaar het geval (correct me if I'm wrong..). De TS wil graag advies of die de 360 nu wel of niet moet kopen en de vraag is niet voor een PS3, dus niet echt nodig lijkt mij ;)
johnkeates schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 01:58:
"Come to the darkside we have free cookies".... Waarom moet ik toch altijd hieraan blijven denken als ik dat soort reacties lees. Je krijgt waar je voor betaalt simpelzat, discussie gesloten lijkt me.

@TS:
Heb zelf ook een 360 al een klein jaartje overgekocht van een man die hem niet meer hoefde voor €200. Misschien als je nog wat leuke titels ziet liggen en je dat graag wilt combineren kan dat een uitkomst zijn, had namelijk hetzelfde rond die leeftijd :).

Verder weet ik wel zeker dat MS de 360 niet zomaar dumpt, ze hebben sinds kort een nieuwe update uitgegeven plus Project Natal, er wordt dus nog hard aan gesleuteld. Dus als ik jou was, gewoon kopen, als het je niet bevalt naar een poosje kun je hem altijd nog tweedehands aanbieden voor een andere console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:02
Manuel schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 02:09:
[...]

Dit is toch echt klinkklare onzin dacht ik? De RROD is in de Jasper versies (winkelversies ;)) er al uit en dat is ongeveer al een jaar het geval (correct me if I'm wrong..). De TS wil graag advies of die de 360 nu wel of niet moet kopen en de vraag is niet voor een PS3, dus niet echt nodig lijkt mij ;)
De RROD is er met de Jasper niet helemaal uit.
De kans op een RROD is met de Jasper een flink stuk kleiner dan met zijn voorgangers maar jammer genoeg nog steeds aanwezig.
Ik weet dat er heel veel sites artikelen hebben waarin geclaimd word dat de RROD opgelost is maar met google vind je zat mensen die een RROD met een Jasper hebben.

Tevens betwijfel ik zelf de ondersteuning tot 2015 mocht er voor die tijd een opvolger zijn. De ondersteuning op de oude XBox was ook direct weg toen de 360 kwam.

Heb zelf een PS3 maar als je een 360 wilt zou ik hem gewoon halen. Er zit garantie op mocht je een RROD krijgen en er zijn regelmatig goede aanbiedingen met games erbij de laatste tijd.
Tevens zijn er aardig wat goede games die al wat ouder zijn en daardoor goedkoop.
Ik zou wel een 360 halen met een HDD erin want deze los achteraf kopen is nogal duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Mensen, niet happen, dik is FOK niet :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 22:53

Grozno

acts without consequence!

Maar hoelang duurt het voordat de volgende xbox uit komt?
Weten we niet, hadden we maar een glazen bol. Het duurt in ieder geval nog wel een paar jaar.
Hoelang gaat microsoft Project Natal uitmelken?
Zie antwoord vorige vraag :P

De Xbox 360 is in ieder geval op dit moment een betaalbare console met een heleboel games waar je veel plezier mee kunt hebben.
Een miskoop kun je er bijna niet mee doen.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ook gemeldt in het Xbox 360 topic, bij de Bart Smit heb je vandaag een Elite voor 150,-. (alleen online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

johnkeates schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 01:58:
Live kost geld inderdaad. Live games kosten ook geld. Maar ga nu niet zeggen dat PSN games geen geld kosten 8)7

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

DarkX schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:01:
[...]

Live kost geld inderdaad. Live games kosten ook geld. Maar ga nu niet zeggen dat PSN games geen geld kosten 8)7
Links of rechtsom. Het online gedeelte komt niet enkel uit de zak van MS/Sony....
MS geeft de eindgebruiker een prijskaartje terwijl, volgens een gerucht van een tijd terug, Sony het doorbelaste naar de uitgevers. Moesten die niet per gedownloade GB betalen bij bijvoorbeeld demo's?

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

PWM schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:51:
Zoals ook gemeldt in het Xbox 360 topic, bij de Bart Smit heb je vandaag een Elite voor 150,-. (alleen online)
Die is op:
hier, onderaan de pagina. Wat een URL trouwens 8)7
Deadsy schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 02:22:
De kans op een RROD is met de Jasper een flink stuk kleiner dan met zijn voorgangers maar jammer genoeg nog steeds aanwezig.
Ik weet dat er heel veel sites artikelen hebben waarin geclaimd word dat de RROD opgelost is maar met google vind je zat mensen die een RROD met een Jasper hebben.
Ja, mensen die de Xbox in een kast zetten zonder ventilatie misschien. Als je de console op een open plek neerzet heb je nergens last van.
Tevens betwijfel ik zelf de ondersteuning tot 2015 mocht er voor die tijd een opvolger zijn. De ondersteuning op de oude XBox was ook direct weg toen de 360 kwam.
En wil iemand me even uitleggen wat er met "ondersteuning" wordt bedoeld? Als een apparaat van nog geen 200 euro na vier jaar niet meer "ondersteund" wordt, wat is daar het probleem van? Je games doen het nog gewoon, wellicht komen er zelfs nog games voor uit, en de games die winkels nog hebben liggen gaan voor een lagere prijs de deur uit als er een opvolger van de console wordt uitgebracht. Misschien kan hij niet meer gerepareerd worden als 'ie stuk gaat, maar dan heb je voor 50 euro per jaar een superconsole in huis gehad. Kun je meteen de opvolger kopen d:)b

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 10:06
Deadsy schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 02:22:
[...]
Op google vind je ook genoeg kapotte Wii's en PS3's.
Een Jasper garandeert inderdaad niet dat je nooit een RROD zal krijgen, maar de kans is inmiddels net zo klein als bij de concurrenten.
MS was min of meer gedwongen de ondersteuning voor de oude xbox meteen stop te zetten. Ze maakten er gewoon te grote verliezen op, met name door de HD die er in zat kon men de productiekosten niet verlagen.
(Harde schijven dalen namelijk niet in prijs, de capaciteit stijgt)
Dit in tegenstelling tot Sony, die hun PS2 gewoon kom blijven uitmelken en het grote gat van de PS3 kon opvullen.

Wat dat betreft zijn de PS3 en de 360 nu gelijk. Beide hebben de zelfde soort onderdelen en zitten daardoor aan de zelfde materiaalkosten. Het grote voordeel van MS is in deze generatie hun betaalde online dienst, hierdoor zou het wel eens kunnen zijn dat deze keer Sony de stekker uit de PS3 trekt terwijl MS nog lekker doorhobbelt met hun 360. We weten het nu niet.

Maakt niet uit welke console je op dit moment kiest, de PS3 of de 360 ze gaan beide nog wel even mee.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51

Vrijdag

De Zwarte

Als je een Xbox aan wil schaffen dan is nu het moment. Her en der wat rondspeuren leert dat ze de Elite's voor erg leuke prijzen en in aantrekkelijke bundels de deur uit doen. Qua warmte problemen moet je gewoon weten dat het een elektronisch apparaat is en die worden warm. Zorgen dat hij zijn warme lucht goed kwijt kan is het devies.

Wanneer er een nieuwe uitkomt weet volgens mij niemand, ik zou me als ik jou was er in elk geval niet zo druk over maken. Als er een nieuwe revisie uitkomt, ach. Als er een heel nieuw systeem uitkom, dan zijn daar toch nog nauwelijks spellen voor.
Spellen voor de Xbox zijn overal te krijgen en hoeven helemaal niet duur te zijn. Het nieuwe Classics label ziet er zelfs ook nog eens best okee uit qua doosje dus dat is ook geen probleem.

En mocht je nou toch twijfelen tussen de Xbox en PS3, probeer ze dan eens uit om te zien welke lekker speelt (controllers enzo, demopods zat in elke mediawinkel) en kijk welke spellen je absoluut wil gaan spelen.
Tweedehands zou ik niet doen trouwens, er is altijd een kans dat je een slechte uitvoering hebt, dat 'ie gebanned is etc. Voor een beetje meer heb je een splinternieuwe met garantie en dergelijke.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Bart Smit heeft nu wel weer een nieuwe aanbieding:

XBOX 360 Arcade + 3 spellen Banjoo Kazooie, Pure en Lego Batman

voor € 149

Heb 'm zelf ook gehaald, ligt gewoon in de winkel. Je hoeft 'm niet te bestellen. Twijfelde eerst wel, omdat er geen hardeschijf in zit. Maar het werkt allemaal prima, cd erin en spelen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Plakjekaas schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:51:
Bart Smit heeft nu wel weer een nieuwe aanbieding:

XBOX 360 Arcade + 3 spellen Banjoo Kazooie, Pure en Lego Batman

voor € 149

Heb 'm zelf ook gehaald, ligt gewoon in de winkel. Je hoeft 'm niet te bestellen. Twijfelde eerst wel, omdat er geen hardeschijf in zit. Maar het werkt allemaal prima, cd erin en spelen maar :)
Daar heb ik ook nog aan getwijfeld. Uiteindelijk heb ik toch bij Gameshop Twente de PS3 in de aanbieding gekocht. De 250 gig versie voor 277 oid. Is wel een stuk duurder, dat klopt. Maar bij die goedkope Xbox zou ik op den duur toch een hardeschijf willen hebben voor demo's en dergelijke en ik wil online gamen. Die Xbox + een jaar online games is al over de twee honderd euro. Dan zou ik ook nog sneller voor een Elite gaan met HDD.

Maar op zich best een mooie actie voor een spelcomputer waar je ongetwijfeld nog de nodige jaartjes plezier aan hebt. Maar wat betreft levensduur (en dan bedoel ik de tijd dat de console ondersteund wordt met games) heb ik meer vertrouwen in Sony.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 04-01-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:36
Ik zou ook voor de PS3 gaan. Je hebt meer ruimte op je HD, en gewoon naar mijn idee meer mogelijkheden.
Qua prijs maakt het niet uit, als je upgrades koopt voor de 360 ben je meer geld kwijt, en veel zit er bij de PS3 al in. Harde schijf 250GB, Wlan, Blu-ray speler. Ik denk dat je met een PS3 meer op de toekomst bent voorbereid, en dat Sony de PS3 ook nog langer zal ondersteunen.
Kijk naar de PS2, hier komen ook nog gewoon games voor uit.. en kun je in de winkel kopen, terwijl je voor de oude Xbox bijna geen spellen meer ziet in de winkels.

Het maakt in principe niet veel uit denk ik, maar heb gewoon meer vertrouwen in Sony dan Microsoft. En stel je gaat je 360 ombouwen, wat zowiezo een linke klus is, en je komt ook maar even op internet en word gebanned kun je niet meer online. Bij een PS3 is ombouwen nog niet mogelijk dus ook minder risico.

En hou de BS in de gaten, hier willen ze soms nog wel eens de Oude PS3 80GB Fat aanbieden voor een kleine prijs <200 euro.

[ Voor 28% gewijzigd door SgtElPotato op 04-01-2010 20:21 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

SgtElPotato schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:19:
Kijk naar de PS2, hier komen ook nog gewoon games voor uit..
... met graphics die ondertussen zelfs door de Nintendo DS zijn achterhaald. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.
En stel je gaat je 360 ombouwen, wat zowiezo een linke klus is, en je komt ook maar even op internet en word gebanned kun je niet meer online. Bij een PS3 is ombouwen nog niet mogelijk dus ook minder risico.
Natúúrlijk heb je met een omgebouwde 360 meer risico op problemen dan met een niet omgebouwde PS3, maar dat zijn appels en peren. Met een niet omgebouwde 360 heb je net zo weinig, zo niet minder problemen.
en dat Sony de PS3 ook nog langer zal ondersteunen.
En ook jij hebt het over "ondersteunen". Wil jij dan misschien mijn vraag beantwoorden?
CodeCaster schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:13:
En wil iemand me even uitleggen wat er met "ondersteuning" wordt bedoeld? Als een apparaat van nog geen 200 euro na vier jaar niet meer "ondersteund" wordt, wat is daar het probleem van? Je games doen het nog gewoon, wellicht komen er zelfs nog games voor uit, en de games die winkels nog hebben liggen gaan voor een lagere prijs de deur uit als er een opvolger van de console wordt uitgebracht. Misschien kan hij niet meer gerepareerd worden als 'ie stuk gaat, maar dan heb je voor 50 euro per jaar een superconsole in huis gehad. Kun je meteen de opvolger kopen d:)b

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:36
CodeCaster schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:32:
[...]

... met graphics die ondertussen zelfs door de Nintendo DS zijn achterhaald. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.
Dat ook weer niet, het zit op PSP niveau zo niet hoger.
Natúúrlijk heb je met een omgebouwde 360 meer risico op problemen dan met een niet omgebouwde PS3, maar dat zijn appels en peren. Met een niet omgebouwde 360 heb je net zo weinig, zo niet minder problemen.
Klopt. RROD iemand? Ik weet niet hoe het daar mee zit, maar dat is nog steeds mogelijk. En kun je bij Microsoft een 'nieuwe' aanschaffen.
En ook jij hebt het over "ondersteunen". Wil jij dan misschien mijn vraag beantwoorden?
Er worden zelfs nu nog na zon 9 jaar nog spellen voor de PS2 uitgebracht. Ik zie dat niet terug voor de xbox.
Dat bedoel ik voor de ondersteuning, ik wil niet zeggen dat het met de 360 ook zo gaat, maar als ik terug kijk kies ik mede door deze dingen liever een PS3 als ik zou moeten kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door SgtElPotato op 04-01-2010 23:11 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 17-05 16:33

Steffy

Ayreonaut

Ik heb een maand of 4 geleden een 2e hands gekocht. Was vertrouwd want weet van wie het ding is geweest. Ben er zeer tevreden mee, ik heb mijn pc voor die paar games die ik leuk vind er naast en vermaak me prima. Leuk om al die games eens te spelen waar je anders mensen alleen maar over hoord. Ik zou er gewoon 1 kopen, of hij nu lang mee gaat of niet. Ik koop eigenlijk alleen 2e hands games voor een tientje of 15 euro, tot nu toe allemaal zonder problemen en je zit nooit zonder iets te doen. Als ik er zo op terug kijk, beste koop op game gebied in jaren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 10:06
Ik denk dat je met een PS3 meer op de toekomst bent voorbereid, en dat Sony de PS3 ook nog langer zal ondersteunen. Kijk naar de PS2, hier komen ook nog gewoon games voor uit.. en kun je in de winkel kopen, terwijl je voor de oude Xbox bijna geen spellen meer ziet in de winkels.
Als je het hele verhaal kent, en kijkt naar de huidige hardware, dan zou het wel eens heel goed kunnen zijn dat deze keer Sony de support voor de PS3 eerder stop zet dan Microsoft voor de 360.
En stel je gaat je 360 ombouwen, wat zowiezo een linke klus is, en je komt ook maar even op internet en
word gebanned kun je niet meer online. Bij een PS3 is ombouwen nog niet mogelijk dus ook minder risico.
Wat is dit voor een kromme redenatie? Een PS3 is beter omdat je daarmee geen risico's kan nemen? 8)7

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

BM

Moderator Spielerij
SgtElPotato schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:09:
Klopt. RROD iemand? Ik weet niet hoe het daar mee zit, maar dat is nog steeds mogelijk. En kun je bij Microsoft een 'nieuwe' aanschaffen.
RROD probleem is er momenteel zo goed als uit. Uitvalpercentage van 360's is momenteel niet/nauwelijks hoger dan dat van PS3, beide rond de 6% geloof ik.
Er worden zelfs nu nog na zon 9 jaar nog spellen voor de PS2 uitgebracht. Ik zie dat niet terug voor de xbox.
Dat bedoel ik voor de ondersteuning, ik wil niet zeggen dat het met de 360 ook zo gaat, maar als ik terug kijk kies ik mede door deze dingen liever een PS3 als ik zou moeten kiezen.
[...]
Klopt, MS heeft met de 1e xbox een beroerde reputatie opgebouwd qua ondersteuning. Die hebben ze bij de release van de 360 laten vallen als een baksteen. Het is echter wel zo dat het voor MS niet rendabel was om de ondersteuning lang te laten duren, daar het marktaandeel van de xbox niet heel groot was. Met de 360 zullen ze dat niet kunnen maken. De marktbezetting van de 360 is vele malen groter, en als ze daar van de ene op de andere dag geen games voor maken zal het ze niet in dank afgenomen worden.
Het is de vraag of de MS de 360 net zo lang zal blijven ondersteuning als Sony nu doet met de PS2, maar ik zou er niet al te bang voor zijn dat je niks meer kunt met je 360 zodra de opvolger daarvan uit is :)
Ik zou ook voor de PS3 gaan. Je hebt meer ruimte op je HD, en gewoon naar mijn idee meer mogelijkheden.
Qua prijs maakt het niet uit, als je upgrades koopt voor de 360 ben je meer geld kwijt, en veel zit er bij de PS3 al in. Harde schijf 250GB, Wlan, Blu-ray speler. Ik denk dat je met een PS3 meer op de toekomst bent voorbereid, en dat Sony de PS3 ook nog langer zal ondersteunen.
PS3 is een completer pakket, kan ik niet ontkennen, de vraag die je je moet stellen is wel of je dat allemaal nodig hebt. Ik persoonlijk gebruik geen wifi, dan is het leuk dat het er op zit, maar als het er niet is, zal ik het niet missen.
En stel je gaat je 360 ombouwen, wat zowiezo een linke klus is, en je komt ook maar even op internet en word gebanned kun je niet meer online. Bij een PS3 is ombouwen nog niet mogelijk dus ook minder risico.
Errrrrr.... kun je mij ook zo krom leren redeneren? Dat moet af en toe gewoon handig zijn :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Om de vraag te beantwoorden ipv de even ongevraagde als onvermijdelijk consolewar discussie te voeden: de 360 gaat net zo lang mee als hij voor de gameontwikkelaars profitable is.

Het publiek koopt uiteindelijk de games, en zolang het publiek genoeg games blijft kopen zal er voor worden ontwikkeld. Natuurlijk kunnen externe factoren de duur beinvloeden (zoals het tijdstip van de eerste next-gen release waardoor mensen massaal overstappen), maar dit is niet meer dan een (educated) guess.

Laat je dus niets wijs maken door mensen die het denken te weten met argumenten uit de vorige generatie en allerlei technische beperkingen. Als we ons baseren op de laatste generatie was de Wii inmiddels ook al uit de markt gehaald. Immers, technisch is het in feite een last-gen machine, en de Gamecube was ook geen lang leven gegund.

Het enige waar je naar kan kijken is trends. En de trend is dat er op alle consoles prima software wordt verkocht, en dat het er niet naar uit ziet dat de 360 binnenkort plots ophoud te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318093

Waarschijnlijk nog een jaar of 2 / 1 1/2 voordat we die eerste geruchten en (nep) foto's krijgen. Dus ik denk medio 2013/2014 pas een release komt van de 1e partij ms, nintendo of sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Laatst online: 24-11-2024
Ah, wordt het toch een 360 vs PS3 topic, heel fijn voor de ts. Verder ben ik het eens met bovenstaande. Je bent er zeker nog 2 jaar zoet mee en aangezien de ts me geen first adapter lijkt, kan je ook richting de 3 of 4 jaar denken

offtopic:
En is het woord "krom" opeens een trend ofzo. Dat woord wordt de laatste tijd echt te veel gebruikt in verschillende topics op GoT. Irritating :P

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 04:38
Een paar weken terug heb ik zelf de keuze gemaakt tussen een PS3 en een X-Box 360. Er zit weinig verschil tussen beide consoles in deze generatie. De platform exclusives maken voor mij geen verschil meer (zeker nu Final Fantasy ook op de X-Box komt).

Hoe lang een console mee gaat is op dit moment geen factor. Het kost ze zeker 2 jaar voordat ze iets nieuws in de winkel hebben liggen. Daarna nog een jaar voordat de ontwikkelaars het een beetje in de vingers hebben en de games ook echt beter zijn. Dus na pakweg 3 jaar is een nieuwe console pas een echt alternatief. Dan hebben we het nog niet eens of zo'n nieuwe console zijn markt weet te vinden.

Nu is eigenlijk het perfecte moment om in te stappen in de next gen console markt. De prijzen zakken net weer iets nu de kerst voorbij is. Er zijn tal van goede titels volop beschikbaar en wanneer het je wat goedkoper uit wilt zijn koop je gewoon de wat oudere titels (Assins Creed 1, Modern Warfare 1) inplaats van hun opvolgers. Its time to game cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:35

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Welke console beter zal ik niet op in gaan, ik heb beide consoles...
Ik heb een maand geleden een xbox 360 erbij gekocht omdat ik gek werd van al die mensen met shit verbindingen op PSN. Dat komt mijns inziens omdat online gamen gratis is, waardoor al die "kut n00bs" online komen terwijl ze porno aan het p2p-en zijn :P

disclaimer:
Ja, op elk platform zal je mensen blijven houden met brakke verbindingen, maar bij een betaald platform heb je er wel degelijk minder last van. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:22
Mensen, mensen. Kunnen jullie nou echt nooit stoppen met het eeuwige gezeik over de PS3 en Xbox360? Over en weer zie ik reacties die voor de andere partij weer reden zijn om een tegenargument te produceren.

Face it, beide consoles zijn prima in staat een mooie game op je scherm te toveren. De een is goedkoper in aanschaf maar je betaalt voor het online-gedeelte, de ander is duurder in aanschaf maar het online gedeelte is gratis. En daarmee is de kous af. Ieder moet voor zichzelf uitmaken wat zijn of haar voorkeur geniet. De een gamed veel online, de ander helemaal niet. De een gebruikt veel technische snufjes, de ander wil alleen kunnen gamen. En zo kan ik nog wel drie pagina's volschrijven met verschillen tussen mensen.

Nu dan ontopic. Ik denk dat welke console je ook kiest, je de komende jaren er heel veel plezier aan zult beleven. Er is een shitload aan goede games die voor heel weinig geld over de toonbank gaan. Je krijgt gewoon een kick als je weer een über vette game voor 11 euro hebt binnengekregen! Daarnaast is de aanschafprijs van de consoles dusdanig laag dat je mijns inziens never nooit spijt krijgt! Ik ben echt al bijna drie maanden uiterst tevreden over mijn aankoop! En ik weet zeker dat jij TS, ongeacht welke console je ook koopt, dit ook zo zult ervaren!

Ik zou zeggen: doen! d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 10-01-2010 11:08 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
SgtElPotato schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:09:
[...]
De 360 heeft last van RROD, true, maar met de jasper versie is het aanzienlijk minder geworden (bron : zie het grafiekje).

Maar, de PS3 heeft ook last van YLOD als is dat minder of gelijk aan de aantal RRODS, je bent je console langer kwijt als je in de PS3 and 360 problemen topics kijkt.

Ik heb liever dat, als mijn console kapot gaat, hem sneller terug heb dan dat ik (minder?) kans heb dat hij kapot gaat, maar gaat hij kapot, dat hij langer weg blijft...

Anyways,
Natal is aangekondigd voor eind 2010 (bron), en daar komen dan met de launch 14 extra games voor uit.
Ik verwacht niet anders dat er eerst nog een boel games voor natal ontwikkeld word en dat daarna langzaam een nieuwe xbox er aan zit te komen.
Dus de 360 gaat nog wel minstens een jaar mee (dan komt natal tenslotte uit ;))

[ Voor 19% gewijzigd door xPhantom op 10-01-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 04:38
xPhantom schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:17:
Anyways,
Natal is aangekondigd voor eind 2010 (bron), en daar komen dan met de launch 14 extra games voor uit.
Ik verwacht niet anders dat er eerst nog een boel games voor natal ontwikkeld word en dat daarna langzaam een nieuwe xbox er aan zit te komen.
Dus de 360 gaat nog wel minstens een jaar mee (dan komt natal tenslotte uit ;))
Nu ik dat zo lees en we de huidige kortings ronde na kerst 2009 meemaken dan lijkt het mij dat Project Natal er voor moet zorgen dat de X-Box 360 nog 1 goede ronde mee kan met Kerst 2010. Daarna volgt een super uitverkoop Kerst in 2011 om vervolgens tegen Kerst 2012 een nieuwe console op de markt te hebben.

Klinkt mij als een goed plan en daarmee hebben we minstens nog 3 goede X-Box 360 jaren voor de boeg. In die 3 jaar kan nog veel gebeuren waardoor de X-Box langer blijft. (streaming games, streaming media, gaming in de cloud, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Laatst online: 26-05 09:57
Ik denk nog 2 jaar... Puur omdat in 2012 de wereld vergaat..( Grapje ! :) )
Ik denk nog 2 jaar omdat er tegen die tijd een nieuwe PS ongeveer gepland staat. En de XBox 360 was eerder uitgekomen dan de playstation 3 dus dat zullen ze wel weer van plan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SUPR-ME
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-01 23:06
Dat nu.nl bericht is natuurlijk onzin, als één van de andere spelers een zet doet zal Microsoft ongetwijfeld moeten volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kijk naar de PS2, hier komen ook nog gewoon games voor uit.. en kun je in de winkel kopen, terwijl je voor de oude Xbox bijna geen spellen meer ziet in de winkels.

Het maakt in principe niet veel uit denk ik, maar heb gewoon meer vertrouwen in Sony dan Microsoft. En stel je gaat je 360 ombouwen, wat zowiezo een linke klus is, en je komt ook maar even op internet en word gebanned kun je niet meer online. Bij een PS3 is ombouwen nog niet mogelijk dus ook minder risico.

En hou de BS in de gaten, hier willen ze soms nog wel eens de Oude PS3 80GB Fat aanbieden voor een kleine prijs <200 euro.
Als je met de Microsoft console iets illegaal doet wordt je gebanned. Met de Sony console kun je niets illegaal dus kies voor Sony? Das wel de meest kromme fanboy reactie die ik tot nog toe gelezen heb.

Daarnaast is Blu-ray alweer achterhaalt. Ik stream gewoon de films die ik wil zien in full HD naar mn xbox360 via mijn pc of direct van Microsoft vandaan. Geen download tijden, geen gedoe met schijfjes kopen in een winkel, gewoon aanklikken wat je wilt kijken, afrekenen en met een klik op je controller kijken maar. Zit één van je vrienden aan de andere kant van het land met een xbox360 kan hij met de headset met je babbelen en tegelijk met jou dezelfde film kijken vanaf zijn eigen luie stoel zonder bijkomende kosten.

Bij Microsoft betaal je voor de online diensten, daar staat tegenover dat de online diensten van een ongekend hoogstaand niveau zijn en zijn gelijken niet kent.

[ Voor 20% gewijzigd door Seth_Chaos op 11-01-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

AcidBanger schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:55:
Ik denk nog 2 jaar omdat er tegen die tijd een nieuwe PS ongeveer gepland staat. En de XBox 360 was eerder uitgekomen dan de playstation 3 dus dat zullen ze wel weer van plan zijn...
Bronnen, bronnen, bronnen. Waar haal je dit in Godsnaam vandaan? De hardware van de PS3 kan zo nog negen jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 08:22
Over max 2 jaar is de eerste opvolger er met een half jaartje tot jaar verschil tussen de div. partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
De vraag is ... zal de 360 vanaf dan dood zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De vraag is ... waar komt die onzin vandaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rinzwind schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:16:
Over max 2 jaar is de eerste opvolger er met een half jaartje tot jaar verschil tussen de div. partijen.
Leuk, dank voor dit feit. Aangezien je het als feit presenteert, wil je deze vast wel met mij aangaan:

Als de Xbox 3 inderdaad binnen 2 jaar op de markt komt, krijg je hem van mij kado, zo niet, kies ik tegen die tijd 2 games uit op jouw rekening. Dat is een 5:1 inzet, lijkt me makkelijk. Ben benieuwd

ik ben dus van mening dat hij eind 2011 nog niet eens in zicht is, maar dat had je wel door

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 11-01-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50
Lees net op Nu.nl dat de 360 nog wel een paar jaar mee moet. En dat hij misschien zelfs niet eens over de helft van zijn levensduur is dus dan zou hij idd nog tot ongeveer 2015 mee gaan.

Anyway. Ik heb dit weekend een 360 elite gekocht en nog echt geen spijt van geweldig ding =)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Pagina: 1