• MF Doom
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-02 09:08
Hallo tweakers,

Ik zit met een vraagje.. Ik heb een nieuw systeem samengesteld
die nagenoeg identiek is aan de High-end gaming system van de
best buy guide van november. Nou zit ik nog met mijn oude videokaart
die ik graag in Crossfire wilde zetten. Ik kom er alleen niet uit wat
nou de beste prijs prestatie kaart zou zijn die ik erbij zou kunnen zetten?
Het liefst een niet al te dure kaart van over de 200euro maar een
schappelijke prijs en toch goede prestatie. Alvast heel erg bedankt
voor de replies! :*)

Menn

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:36

superwashandje

grofheid alom

eeeh, een 4850(x2)? gezien je die al hebt en je zegt dat je crossfire wilt gaan. iets anders gaat niet werken lijkt me.

edit: zelf iets meer uitzoeken zou ook wel fijn zijn in ieder geval.

[ Voor 23% gewijzigd door superwashandje op 01-12-2009 16:07 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• MF Doom
Hmm je hebt gelijk
StefanvanGelder schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:11:
Ik kan het verhaal ook niet echt volgen.

Maar je hebt nog een 4850 videokaart? Dan moet je er nog één op zien te scharrelen bij V&A voor 60 euro ofzo. Maar als je een nog oudere kaart hebt, of nog geen kaart dan zou ik een 5770 aanschaffen. Een tweede voor onder de 200 euro totaal gaat dan alleen niet helemaal lukken.

[...]

Dit is inderdaad wel iets van SLI niet kan en Crossfire wel. Dit is alleen nog wel erg beperkt, zie het lijstje hieronder voor de comptabiliteit:

[afbeelding]
Gelukkig ik dacht al dat ik voor schut ging :P Hmm Crossfire met 2 verschillende kaarten is te ver gezocht
en je kunt het dus beter bij 2 dezelfde houden. Ik had de HD5770 al op het oog en denk dat ik dan eerst met 1 kaart begin en dan de volgende er over een tijdje in zet om weer grafisch een tijdje vooruit te kunnen.

Sorry als ik niet helemaal duidelijk was maar ik heb nog een 4850 daarom rees ook de vraag of ik niet gewoon een snellere andere kaart ernaast kon zetten in Crossfire.

[ Voor 93% gewijzigd door MF Doom op 01-12-2009 16:26 ]

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 11:10
Ik kan het verhaal ook niet echt volgen.

Maar je hebt nog een 4850 videokaart? Dan moet je er nog één op zien te scharrelen bij V&A voor 60 euro ofzo. Maar als je een nog oudere kaart hebt, of nog geen kaart dan zou ik een 5770 aanschaffen. Een tweede voor onder de 200 euro totaal gaat dan alleen niet helemaal lukken.
MF Doom schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:11:
Hmm ik wist dacht dat je 2 verschillende kaarten naast elkaar kon zetten? Dat is toch het verschil tussen SLI en Crossfire?
Dit is inderdaad wel iets van SLI niet kan en Crossfire wel. Dit is alleen nog wel erg beperkt, zie het lijstje hieronder voor de comptabiliteit:

Afbeeldingslocatie: http://ati.amd.com/technology/crossfire/CF_combo_chart_Nov08.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Stefanovic45 op 01-12-2009 16:13 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat kan Xfire dus wel. ;) Moet alleen een kaart met dezelfde GPU zijn en dan werken ze (net als bij SLI) net zo snel als je traagste kaart. Dus twee verschillende kaarten is nooit handig, ze lopen toch net zo hard als de sloomste van de twee.

Als je echt een HD5770 heb je een ander moederbord nodig, lucid hydra kan dat wel, maar die is nog niet uit. En als je toch je moederbord vervangt kun je net zo goed je graka vervangen :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• MF Doom
bwerg schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:27:
Dat kan Xfire dus wel. ;) Moet alleen een kaart met dezelfde GPU zijn en dan werken ze (net als bij SLI) net zo snel als je traagste kaart. Dus twee verschillende kaarten is nooit handig, ze lopen toch net zo hard als de sloomste van de twee.

Als je echt een HD5770 heb je een ander moederbord nodig, lucid hydra kan dat wel, maar die is nog niet uit. En als je toch je moederbord vervangt kun je net zo goed je graka vervangen :P
Ik gooi denk ik mijn oude 4850 in de verkoop en haal dan een 5770. Dat lijkt me denk ik het verstandigst en als de financiën het toelaten haal ik nog een 5770 :P
Pagina: 1