Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

xp installeren op een usb harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik had een vraag. Hoe installeer je windows XP op een USB harddisk ? Ik ben al het een en ander tegengekomen op google, kom telkens een beetje uit bij PEbuilder, etc. maar dat is niet wat ik bedoel denk ik.

Is het zo dat je daar inf files voor moet aanpassen in de bronbestanden van de xp cd, die vervolgens moet branden en dan xp installeren ? kan iemand ff meegooglen? of als je het zo weet zou je het me dan willen laten weten?
Dank je wel alvast.

Verwijderd

Voor zo ver ik weet moet je sowieso je Usb Drive bootable maken.bestanden kopieren en dan moet je dingen aanpassen.( wat weet ik niet precies). Maar ik vertel dit ook maar met enkel ervaring met een bootable windows 7 usb.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nog wat duidelijker zijn, ik heb dus een "lege" harddisk via usb aan de pc hangen, daar wil ik windows op installeren, en dan xp opstarten vanaf die harddisk...volgens mij is dit niet zo eenvoudig.
ESATA daaraantegen werkt prima,,,

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
Ik denk dat je met nlite aan de slag moet en zo usb drivers voor je hardware moet integreren in de windows instalatie. Dan lijkt het mij wel mogelijk. Ligt er natuurlijk ook aan met welke versie van XP je aan de slag gaat, welke SP e.d. Het is van belang dat de windows installer je usb device ziet al usable disk. Je kunt beginnen met hem te formateren en hem bootable te maken. Bestanden hoef je er niet op te zetten aangezien dat met een nieuwe hdd ook niet hoeft ;)

[ Voor 33% gewijzigd door muppet99 op 01-12-2009 15:24 ]

Carpe Diem

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 16:20
volgens mij zoek je dit:
http://www.ngine.de/article/id/8/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik ga het proberen! ik laat nog wel weten of het gelukt is...
fijne sinterklaas alvast ;)
Pagina: 1