Hoi,
Mijn probleem is als volgt: ik heb de pc van mijn ouders weer nieuw leven ingeblazen door een nieuwe processor, moederbord en geheugen te installeren. Waar voorheen de pc nog prima werkte, blijft hij nu bij alle handeligen hangen voor ik in Windows kom.
Mijn eerste gedachte was het geheugen. Dit heb ik vervangen, andere reepjes geprobeerd maar allen geven hetzelfde probleem. Via de ultimate boot disc heb ik memtest86+ laten lopen, deze geeft bij alle reepjes fouten aan, zelfs bij degene die ik net heb gekocht. Ook heb ik de harde schijf gewiped via de boot disc, dit mocht niet baten. Een andere harde schijf heb ik ingestoken maar ook deze werkte niet. Bij een boot met alleen de harde schijf en video ingestoken freezed hij ook.
Het probleem doet zich op verschillende momenten voor. O.a.:
bij het laden van de Windows-installatie dvd
bij het starten van sommige programma;s op de ultimate boot cd
bij het uitvoeren van memtests of hd-tests
bij het normaal opstarten
Ik kom wel in de bios. Ook mijn ubuntu live cd werkt niet (lees: blijft hangen).
Hieronder is mijn systeemconfiguratie, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben ondertussen radeloos
.
Moederbord: ASUS M4N78-AM
CPU: AMD Phenom II X2 545 sAM3 64-bit dual-core
HDD: Maxtor DiamondMax 20 (80GB)
Voeding: SY-300ATX (merk kan ik niet vinden). Total output is 300w MAX.
Geheugen: Corsair 1024 MB DDR2-SDRAM 667 MHz 240-pin DIMM (2x)
AData DDR2 800(6) U-DIMM 1024MB
DVD-speler
Mijn probleem is als volgt: ik heb de pc van mijn ouders weer nieuw leven ingeblazen door een nieuwe processor, moederbord en geheugen te installeren. Waar voorheen de pc nog prima werkte, blijft hij nu bij alle handeligen hangen voor ik in Windows kom.
Mijn eerste gedachte was het geheugen. Dit heb ik vervangen, andere reepjes geprobeerd maar allen geven hetzelfde probleem. Via de ultimate boot disc heb ik memtest86+ laten lopen, deze geeft bij alle reepjes fouten aan, zelfs bij degene die ik net heb gekocht. Ook heb ik de harde schijf gewiped via de boot disc, dit mocht niet baten. Een andere harde schijf heb ik ingestoken maar ook deze werkte niet. Bij een boot met alleen de harde schijf en video ingestoken freezed hij ook.
Het probleem doet zich op verschillende momenten voor. O.a.:
bij het laden van de Windows-installatie dvd
bij het starten van sommige programma;s op de ultimate boot cd
bij het uitvoeren van memtests of hd-tests
bij het normaal opstarten
Ik kom wel in de bios. Ook mijn ubuntu live cd werkt niet (lees: blijft hangen).
Hieronder is mijn systeemconfiguratie, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben ondertussen radeloos

Moederbord: ASUS M4N78-AM
CPU: AMD Phenom II X2 545 sAM3 64-bit dual-core
HDD: Maxtor DiamondMax 20 (80GB)
Voeding: SY-300ATX (merk kan ik niet vinden). Total output is 300w MAX.
Geheugen: Corsair 1024 MB DDR2-SDRAM 667 MHz 240-pin DIMM (2x)
AData DDR2 800(6) U-DIMM 1024MB
DVD-speler
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 22:56 . Reden: update processor info ]