[2003] Maximaal aantal aanmeldingen domein.

Pagina: 1
Acties:

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:05
Beste Tweakers,

Hier werken we met images die we bij gebruikers op de werkplek installeren. Hierin is een batch bestand verwerkt dat het werkstation automatisch aanmeld op het domein. Momenteel word dit met de administrator account gedaan omdat men met een gewone gebruiker maar maximaal 10 keer een pc kan aanmelden op het domein. Zoals jullie begrijpen is dit niet handig aangezien het administrator wachtwoord nu gewoon op te zoeken is in het batchbestand. Mijn vraag is dus, is er een mogelijkheid om een gebruiker meer als 10 aanmeldingen te laten doen? Waar is dit in te stellen? Een zoektocht op google en GOT heeft mij helaas niks opgeleverd.

Alvast bedankt voor de hulp,

Martijn

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou het liever met delegation of control op de Computers container (of andere default computer OU) doen, want dit recht kan ook chaos aanrichten als het te flexibel is, je past met dat attribuut wat DeeJee aanhaalt namelijk de limiet op domeinniveau aan, wat voor alle users zal gelden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

sanfranjake schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:26:
Ik zou het liever met delegation of control op de Computers container (of andere default computer OU) doen, want dit recht kan ook chaos aanrichten als het te flexibel is, je past met dat attribuut wat DeeJee aanhaalt namelijk de limiet op domeinniveau aan, wat voor alle users zal gelden.
Maar is het dmv delegation dan wel mogelijk om 1 gebruiker (dus geen admin rechten) meer computers aan het domein te laten hangen?
Is dat niet iets dat op domein niveau wordt geregeld/bijgehouden?

Money for nothin' and your chicks for free

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Waarom niet een account aanmaken die in de Group Policy binnen het domain de rechten heeft om machines in het domain te hangen en verder totaal geen rechten heeft? Ik neem ook aan dat je de installatiebestanden op een plek hebt staan waar gebruikers niet bij kunnen komen, dus waarom zou het een probleem zijn dat het wachtwoord in een batchbestand staat? (Je laat toch geen installatiebestanden achter op de pc?)

https://powershellisfun.com