Ik beschik over 2 aparte tabellen die samengevoegd moeten worden tot 1 tabel zonder dat er een koppeling is. In beide tabellen staan afspraken. Beide tabellen beschikken over een kolom genaamd "wanneer". Mijn doel is om alle info uit beide tabellen te halen en deze te sorteren op de kolom "wanneer". Het sorteren is geen probleem, wel het samenvoegen van deze tabellen.
De kolom wanneer bestaat uit Unix Time waardes.
Tabel "bel" bestaat uit
id
aanhef
voornaam
achternaam
telefoonnummer
wanneer
Tabel "agenda" bestaat uit
id
betreft
wie
wanneer
Ik heb de volgende query
Hiermee krijg ik als uitvoer dus de bovenstaande kolommen die gevuld zijn met de waardes vanuit beide tabellen.
Doel
Ik wil dat uiteindelijk 1 kolom overblijft met de inhoud van de kolom "wanneer" uit beide tabellen en dat de overige velden gewoon leeg blijven als ze ook niet bestaan.
Voorbeeld resultaat
Kolommen: wanneer - aanhef - voornaam - achternaam - telefoonnummer - betreft - wie
Rij: 1890000000 - dhr - piet - pietersen - 0000000000 - NULL - NULL
Rij: 1905600000 - NULL - NULL - NULL - NULL - Bezoekafspraak - Hendrik
etc.
Met een join kan ik (volgens mij) mijn doel niet halen omdat er geen koppeling aanwezig is.
Met een union moeten beide tabellen een gelijk aantal kolommen hebben en dat is er niet.
Wie kan mij op weg helpen
?
De kolom wanneer bestaat uit Unix Time waardes.
Tabel "bel" bestaat uit
id
aanhef
voornaam
achternaam
telefoonnummer
wanneer
Tabel "agenda" bestaat uit
id
betreft
wie
wanneer
Ik heb de volgende query
MySQL:
1
2
3
| SELECT a.betreft as agenda_betreft, a.wie as agenda_wie, a.wanneer as agenda_wanneer, b.aanhef as bel_aanhef, b.voornaam as bel_voornaam, b.achternaam as bel_achternaam, b.telefoonnummer as bel_telefoonnummer, b.wanneer as bel_wanneer FROM bel AS b, agenda AS a |
Hiermee krijg ik als uitvoer dus de bovenstaande kolommen die gevuld zijn met de waardes vanuit beide tabellen.
Doel
Ik wil dat uiteindelijk 1 kolom overblijft met de inhoud van de kolom "wanneer" uit beide tabellen en dat de overige velden gewoon leeg blijven als ze ook niet bestaan.
Voorbeeld resultaat
Kolommen: wanneer - aanhef - voornaam - achternaam - telefoonnummer - betreft - wie
Rij: 1890000000 - dhr - piet - pietersen - 0000000000 - NULL - NULL
Rij: 1905600000 - NULL - NULL - NULL - NULL - Bezoekafspraak - Hendrik
etc.
Met een join kan ik (volgens mij) mijn doel niet halen omdat er geen koppeling aanwezig is.
Met een union moeten beide tabellen een gelijk aantal kolommen hebben en dat is er niet.
Wie kan mij op weg helpen