DPM laten recoveren d.m.v. powershell scripts

Pagina: 1
Acties:

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

Topicstarter
ik probeer een aantal zaken te automatiseren in DPM d.m.v. scripts, omdat de interface in de DPM console vreselijk traag en onhandig is. en heb het nu voor alle drives voor elkaar om deze automatisch te restoren naar een automatisch aangemaakte map etc. maar ik krijg het niet voor elkaar om de Public Folder Database in een Storage Group te restoren naar een offsite locatie

situatie: ik wil een storage group vanaf de DPM offsite restoren naar een USB schijf (die aan een andere PC hangt)

ik heb me helemaal rotgezocht, en ook met trial-and-error kom ik niet tot een werkende oplossing

het probleem zit hem vermoedelijk in de syntax van "new-recoveryoption" want hij geeft een melding niks met deze parameters te kunnen

de melding:
code:
1
Parameter set cannot be resolved using the specified named parameters.

hier een stukje van de code waar het mis gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
$source = *een nummer uit een lijst met alle zaken ge geback-upped worden*
$datasource = Get-Datasource -DpmServerName $dpmserver
$recoverypoint = Get-RecoveryPoint -Datasource $datasource[$source]
$recoverableitem = Get-RecoverableItem $recoverypoint -browsetype child
$recoveryoption = New-RecoveryOption -TargetServer $targetserver -TargetLocation $folderlocal -RecoveryLocation copytofolder -Filesystem -OverwriteType overwrite -RestoreSecurity -RecoveryType Restore
$job = Recover-RecoverableItem -RecoverableItem $recoverableitem -RecoveryOption $recoveryoption

deze werkt prima voor drives en filesystems, maar niet voor andere zaken zoals databases, system states en storage groups

ik weet dat het met storage groups en databases moet kunnen, maar hoe?
weet iemand welke parameters ik moet hebben en wat voor waarden deze dan moeten krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Colan op 01-12-2009 14:36 ]

Simplicity is de bom...

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

Topicstarter
shameless self-bump

niemand ervaring met de combinatie DPM+scripts? ook niet d.m.v. DPMbackup.exe? ;(

Simplicity is de bom...