Set up: Philips LCD met net TV (wireless) zit aan een Belkin router aangesloten. In dit zelfde netwerk zitten nog twee computers aangesloten, één bedraad en één wireless. Net TV werkt wel uitstekend, maar de TV kan geen mediaservers vinden (Windows Media Player op Vista PC).
-Windows Media Player staat goed ingesteld om als mediaserver te fungeren, hij staat ook bij de netwerkapparaten.
-De instellingen van de TV zien er allemaal goed uit, netjes een IP adres, netmask, DNS, gateway etc.
-In de router zijn geen rariteiten te bekennen, de MAC adressen en IP's van de TV, PC's kloppen.
Het probleem: het werkt niet.
Geprobeerd:
-pingen van PC's (Vista en XP) onderling > OK
-pingen van PC's naar router > OK
-pingen van PC's naar TV > niet OK, hij zegt: "de doelhost is niet bereikbaar"
Nu heb ik met de technische afdeling van Philips gebeld en vertelden mij dat het een PC/netwerk probleem zou zijn aangezien NET TV gewoon goed werkt. Ik heb ook aangegeven dat hoe dan ook, pingen is een 'basic' netwerk commando wat het hier zelfs niet doet, daar hadden ze bij Philips nog nooit van gehoord.
"Dat is erg raar" gaven ze aan.
Heeft iemand een idee hoe het kan dat de PC's de TV niet kunnen pingen? Graag zou ik WMP als mediaplayer icm de Philips LCD gebruiken.
-Windows Media Player staat goed ingesteld om als mediaserver te fungeren, hij staat ook bij de netwerkapparaten.
-De instellingen van de TV zien er allemaal goed uit, netjes een IP adres, netmask, DNS, gateway etc.
-In de router zijn geen rariteiten te bekennen, de MAC adressen en IP's van de TV, PC's kloppen.
Het probleem: het werkt niet.
Geprobeerd:
-pingen van PC's (Vista en XP) onderling > OK
-pingen van PC's naar router > OK
-pingen van PC's naar TV > niet OK, hij zegt: "de doelhost is niet bereikbaar"
Nu heb ik met de technische afdeling van Philips gebeld en vertelden mij dat het een PC/netwerk probleem zou zijn aangezien NET TV gewoon goed werkt. Ik heb ook aangegeven dat hoe dan ook, pingen is een 'basic' netwerk commando wat het hier zelfs niet doet, daar hadden ze bij Philips nog nooit van gehoord.
"Dat is erg raar" gaven ze aan.
Heeft iemand een idee hoe het kan dat de PC's de TV niet kunnen pingen? Graag zou ik WMP als mediaplayer icm de Philips LCD gebruiken.