Streamen naar Philips LCD mislukt

Pagina: 1
Acties:

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-03 13:54
Set up: Philips LCD met net TV (wireless) zit aan een Belkin router aangesloten. In dit zelfde netwerk zitten nog twee computers aangesloten, één bedraad en één wireless. Net TV werkt wel uitstekend, maar de TV kan geen mediaservers vinden (Windows Media Player op Vista PC).

-Windows Media Player staat goed ingesteld om als mediaserver te fungeren, hij staat ook bij de netwerkapparaten.
-De instellingen van de TV zien er allemaal goed uit, netjes een IP adres, netmask, DNS, gateway etc.
-In de router zijn geen rariteiten te bekennen, de MAC adressen en IP's van de TV, PC's kloppen.

Het probleem: het werkt niet.

Geprobeerd:
-pingen van PC's (Vista en XP) onderling > OK
-pingen van PC's naar router > OK
-pingen van PC's naar TV > niet OK, hij zegt: "de doelhost is niet bereikbaar"

Nu heb ik met de technische afdeling van Philips gebeld en vertelden mij dat het een PC/netwerk probleem zou zijn aangezien NET TV gewoon goed werkt. Ik heb ook aangegeven dat hoe dan ook, pingen is een 'basic' netwerk commando wat het hier zelfs niet doet, daar hadden ze bij Philips nog nooit van gehoord.
"Dat is erg raar" gaven ze aan.

Heeft iemand een idee hoe het kan dat de PC's de TV niet kunnen pingen? Graag zou ik WMP als mediaplayer icm de Philips LCD gebruiken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pingen is een basic netwerk commando, maar dat wilt absoluut niet zeggen dat een apparaat moét reageren op een ICMP request. Daaruit kun je dus ook weinig conclusies trekken. Probeer eerst eens wat meer DLNA compatible software (PS3 Media Server, Twonky, TVersity) en controleer de firewall op het systeem waar je WMP op draait.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Kun je uberhaupt wel communiceren tussen wireless en wired? Lijkt erop alsof ergens in je routerding dat geblokkeerd word.

edit: dan had je ook niet onderling kunnen pingen, dus laat maar

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 02-12-2009 14:52 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

bij vriend van me werkte WMP niet, die stuurt nu alles door met PS3media server
(weet alleen niet of hij ook een philips gebruikt)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Alfa
Exorcist schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:44:
Pingen is een basic netwerk commando, maar dat wilt absoluut niet zeggen dat een apparaat moét reageren op een ICMP request. Daaruit kun je dus ook weinig conclusies trekken. Probeer eerst eens wat meer DLNA compatible software (PS3 Media Server, Twonky, TVersity) en controleer de firewall op het systeem waar je WMP op draait.
Firewalls heb ik uitgezet. Ik had een man van de Philips Technische dienst aan de lijn en die vertelde me dat pingen eigenlijk altijd zou moeten lukken, zeker in dit geval. Maar er nu even vanuitgaande dat de TV niet beantwoord op ICMP, ga ik TVersity eens proberen.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:09
Probeer, als dat niet werkt, het ook eens vanaf die Windows XP machine - uitsluiten dat het aan het OS ligt.

• Alfa
Zaterdag 12 december ga ik het allemaal uitproberen. De bevindingen post ik hier.

• Alfa
Ik had de Belkin router vervangen door de WL342 van Sitecom. Het werkte meteen in zoverre dat de TV de PC in ieder geval zag. Er stond: PC van ...

Daarna in WMP van Vista alle instellingen goedgezet, na 15 minuten maar gekapt want het lukte niet. Wat je ook deed, mappen delen / bestanden delen instellingen, niet baatte.

Toen Tversity geinstalleerd, bestanden in shared gezet. En het werkte meteen! Hoera!

Ik heb het vermoeden dat er twee problemen waren:
1.) In vista zit niet standaard een applicatie/service die net zo werkt als mediaserver.exe van Tversity.
2.) Die Belkin router was schijnbaar op één of ander manier ingesteld dat er twee verschillende netwerksleutels in te voeren waren. Een voor de mensen thuis, en een voor gasten (die enorm beperkt waren m.b.t. bestanden). Ik heb het wachtwoord van de gasten gebruikt voor de TV, dus daarom kon hij niet bij het bestandsysteem. Dit heb ik verder niet uitgezocht. Ik heb het zelf ook niet gezien.

• klwinkel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07-2025
heb zelf de 37pfl9604 ook met NetTV

mijn TV ziet soms ook geen mediaservers, na aan uit zetten (van de tv) dan soms wel weer, niet altijd helpt dat.
ik gebruik TVersity op XP, windows 7 en windows vista.

dus dat kan bij jou ook aan de hand geweest zijn, dat ie gewoon de media servers even niet zag, en dat het niks met je router te maken had........

volgens de Philips chat kwam het in mijn geval door de vaste ip adressen die ik gebruik, volgens hun kan ik beter DHCP gebruiken......

voor alle duidelijkheid:

Philips TV is wireless aangesloten met WPA2
Windows Vista zit ook op hetzelfde wireless LAN
TVersity zit op het vaste LAN (wel zelfde router)
Windows 7 zit op het vaste LAN (wel zelfde router)

[ Voor 18% gewijzigd door klwinkel op 04-01-2010 14:08 ]

• Alfa
Het aan en uitzetten van elek. apparaten is inderdaad vaak een mogelijke oplossing (resetten...)

In mijn geval lag het probleem vermoedelijk echt in de router setup
Pagina: 1