heilige geit schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:31:
thanks for the help:')
Nou spijtig genoeg had ik er aan het einde zelfs een keertje vista opgezet maar zelfs die starte ook met deze opzet En met mijn oude opzet sneller op. Met mijn amd opzet was hij binnen vijftien sec. klaar. En met mijn nieuwe intel setup sloeg hij zelfs stukken van de opstartprocedure soort van over.: dat ging zo snel dat het scherm het niet bijbenen kon:P. Maar verder qua tegenvallen dat is met ja dat kan ik eigenlijk niet goed uitleggen maar ik had verwacht dat alles Nog sneller gaan zou maar dat blijkt op een gegeven moment gewoon simpelweg niet mogelijk meer.
Ik denk dat je iets nauwkeuriger zult moeten beschrijven exact wat je bedoelt met "nog sneller", want het is erg moeilijk om tips te geven als het van alles en nogwat kan zijn
Mijn indruk (beste gok op basis van wat je hier zegt) is dat de boel hardwarematig wel goed is ("stukken van opstartprocedure overslaan"), maar dat de
experience in het OS zelf tegenvalt. Dat is gewoon een kwestie van instellingen. Ik ben de exacte manier om er onder Windows 7 te komen vergeten, maar je kunt in de control panel een rits aan "performance" opties aan- of uitvinken. Per default scrollen of faden veel menus tevoorschijn ipv dat ze gewoon verschijnen zodra je klikt of er met je muis overheen gaat. Vink alle gescroll en gefade uit en de boel zal opeens stukken sneller lijken te gaan. Zo zijn er nog zat andere instellingen die je na kunt lopen en het verschil kunnen uitmaken tot een systeem dat traag aanvoelt en eentje die bliksemsnel lijkt te zijn.
Let wel, bovenstaande gaat alleen over look&feel in Windows, zodra je bijv een spel start maakt het allemaal niets uit. Maar je zegt al dat dat niet het probleem is, dus focus ik meer op Windows.
Als bovenstaande een goede gok is moet je het laten weten, dan verplaats ik dit topic naar Windows Clients, aangezien het dan meer gaat om softwareinstellingen dan om de hardware