Toon posts:

Aanschaf home cinema systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 697 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zoals het onderwerp al zegt, ben ik op zoek naar een home cinema systeem.
Ik ken hier niet veel van, maar ik ga er van uit dat je 5 speakers, 1 subwoofer en 1 versterker nodig hebt?

Nu, in de kant en klare systemen zit nog geen versterker bij, niet?

Mijn budget is MAX 800 EUR (moet niet het beste van het beste zijn he, gewoon 'goed'.
De zetel staat tegen de muur, dus zullen wall-mount speakers worden...

Hebben jullie raad voor mij welk 'budgetvriendelijk' systeem - of losse speakers - ik best kan kopen voor dit budget?

Thx!

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 21:17
Al een winkel binnen gelopen? Om wat te beluisteren? Denk dat je daar is mee moet beginnen dan weet je ongeveer wat er op de markt is :)

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:05

silitek

Tubes Only

Wat heb je zelf al gevonden??...wacht, zal je helpen!!
http://tinyurl.com/yek5o6m

:/

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Uiteraard heb ik al even gezocht, daarom zie ik door de bomen het bos niet meer!

Ik ga hier niet iets loggen als ik zelf nog niet gezocht zou hebben, zou gemakzuchtig zijn...

Ook omdat je veel losse speakers en componenten hebt, waar ik niets van ken.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-01 19:32

page404

Website says no

en wat verwacht je dan dat de forumleden hier gaan doen? al het uitzoekwerk wat jij nog niet gedaan hebt? 'even gekeken'. Man, als ik nu een nieuwe set wil dan zit ik eerst 3 weekenden alle sites af te speuren. Heb ik dan nog vragen, dan post ik ze hier.
Je vertelt niet eens wat je als basis hebt of wil nemen. 'zit er dan al een versterker bij'?' . geen idee wat je bedoelt, maar het toont aan dat je nog niet ingelezen bent.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-02 22:44
Misschien heb je in de afgelopen periode een aantal dingen gezien die je interessant leken.
Wil je deze misschien opnoemen, want dan hebben we een beetje een idee waar jij naar op zoek bent.

En wat wil je ermee gaan doen, films/muziek/games/alles.
Wat voor stijl moet het hebben, dus dingen als materiaal v/d speakers en design

Iets meer achtergrondinformatie helpt bij het verkrijgen van de juiste informatie.

Zelf heb ik nu
Onkyo SR-607 Receiver
JBL SCS 178 speakers

Ik heb 2 zuilen besteld gisteren
Kef iQ70

de rest in die trant gaat nog volgen

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:23:
Beste,

Uiteraard heb ik al even gezocht, daarom zie ik door de bomen het bos niet meer!
Ok, maar wát heb je al gevonden, en wát snap je er niet aan. Post anders eens je shortlist, en je twijfels daarover? Dan kunnen we een stuk gerichter helpen :)

Wise enough to play the fool

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:05

silitek

Tubes Only

We willen je best helpen maar kom met een lijst waar je interresse ligt...Wat zij je eisen? Wil je HDMI of niet!
Dit is glazenbol werk zo...en tot heden zie ik niets, sorry

Tubes....It's what make music music!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Stap fijn een winkel in en ga eens kijken/luisteren.
Laat je informeren over veschillende mogelijkheden.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
forum = vragen stellen ZONDER afgeblaft worden d8 ik? Hier blijkbaar niet...

Maar bon, waarom stel ik de vraag hier, omdat er leden zijn die reeds ervaring hebben met een goede setup misschien?

Ik heb online gezocht, ben ik winkels gaan luisteren (kant-en-klare setjes zoals die van Panasonic), maar ik heb er het verstand niet van om te zeggen dat set 1 beter is dan set 2.

Ik ga de set gebruiken voor PS3 gaming, film & tv. Muziek wordt ook via PS3 afgespeeld.

Maar zal wel nog wat naar winkels gaan luisteren, mijn excuses dat ik de vraag hier stelde, wou gewoon overal wat meningen horen.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

gevolg van dat laatste is dat iedereen de componenten opnoemt die hij thuis heeft staan, omdat hij dat bij aanschaf de beste vond.

"verstand van" heeft er in zoverre niets mee te maken dat je zelf alleen kan bepalen welke set je het mooiste vind klinken. tel daarbij de benodigde aansluitingen en er volgt vanzelf true of false of deze geschikt is voor jou.

• Bl44tschaap
Heb zelf een simpel setje gehaald. De Onkyo Ht-s3200 ben er blij mee. Heb hier me xbox 360 en HDX op aangesloten via Hdmi :)

• page404

page404

Website says no

inderdaad, zie het van de positieve kant. mensen vragen of je je wens duidelijker wil formuleren zodat ze je een goed antwoord kunnen geven, in plaats van je hun stokpaardjes aan te smeren (edit: zoals hierboven :P). zou je moeten waarderen.
Als tegenprestatie wordt dan verwacht dat je er ook wat energie insteekt. lijkt me redelijk.
Nu moet ik wel zeggen dat 5 reacties achter elkaar met een dergelijke opmerking wel overkill is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door page404 op 01-12-2009 14:04 ]

• Bl44tschaap
Uuh Smeer niemand wat aan wat hij met de info doet moet hij zelf weten :P En niemand komt aan mijn stokpaardje O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.geboorte-borden.nl/webalbum%20speelgoed/slides/stokpaardje299nuvoor250.jpg

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 09:27
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:12:
Ik ken hier niet veel van, maar ik ga er van uit dat je 5 speakers, 1 subwoofer en 1 versterker nodig hebt?
Je kan prima een home cinema maken met 2 speakers hoor ;) Wil je echter de volledige Dolby Surround of THX ervaring, zijn de 5.1 en 7.1 inderdaad de norm.
Die kant en klare systemen hebben een versterker met dvd speler ingebouwd, maar zijn niet gericht op uitbreiding. Ze voldoen op zich prima, en het is niet zo dat als je een kant en klaar systeem koopt dat je er nog een versterker moet bijkopen.
Hebben jullie raad voor mij welk 'budgetvriendelijk' systeem - of losse speakers - ik best kan kopen voor dit budget?
Zoals gezegd, ga eens luisteren. Er bestaan echt heel veel mogelijkheden, het gaat erom wat jij graag hoort, en wat je er allemaal mee wil doen ...

• page404

page404

Website says no

Bl44tschaap schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:08:
Uuh Smeer niemand wat aan wat hij met de info doet moet hij zelf weten :P En niemand komt aan mijn stokpaardje O-)
[afbeelding]
hey, da's mijn stokpaardje, hoe kom jij daar aan?

[ Voor 78% gewijzigd door page404 op 01-12-2009 14:11 ]

• Bl44tschaap
(Offtopic.. Iets met de letters A en H :P

Verwijderd

Hallo,

Mijn budget is MAX 800 EUR (moet niet het beste van het beste zijn he, gewoon 'goed'.
De zetel staat tegen de muur, dus zullen wall-mount speakers worden...

Thx!
Draai het eens om. Ga eens luisteren, wat je mooi vind klinken. En vervolgens kijk je of je het prijskaartje, wat er aan hangt, kunt betalen. Wat je nu doet is: Ik wil dit en dat voor 800 euro hebben zonder te weten of dat wel te koop is voor dat geld. Dat lukt dus voor geen meter in de audiobranche. Een miskoop is dan het gevolg

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-02 10:35
Ga luisteren wat je mooi vindt. Met jou budget kun je een mooie set kopen. Bij Media Markt bijvoorbeeld. Mocht je voorkeur hebben voor losse komponenten, dan zou je ook eens naar 2e hands spullen kunnen gaan kijken.

PS als je de zoekfunctie in dit forum gebruikt kom je er achter dat je niet de enige bent die deze vraag stelt. Wellicht moet je de andere topics eens doorlezen.

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Worra schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:25:
Ga luisteren wat je mooi vindt. Met jou budget kun je een mooie set kopen. Bij Media Markt bijvoorbeeld.
Om nou te zeggen dat je daar waar voor je geld krijgt, of expertise op het vlak van home cinema/audio. :X

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-02 22:44
[b][message=33023486,noline]Ik heb online gezocht, ben ik winkels gaan luisteren (kant-en-klare setjes zoals die van Panasonic), maar ik heb er het verstand niet van om te zeggen dat set 1 beter is dan set 2.

Ik ga de set gebruiken voor PS3 gaming, film & tv. Muziek wordt ook via PS3 afgespeeld.
Je gaat de set zoals ik kan zien gebruiken voor alle doeleinden. Muziek/Film/Games is eigenlijk alle doeleinden. Het is vaak verstanding als je ergens gaat luisteren je eigen muziek/geluidsopnamen mee te nemen, daar krijg je het beste een goed idee bij qua geluid.

Je zegt overigens dat je het verschil tussen de sets niet hoort, ga een keer bij een MediaMarkt of RaF langs en laat hun jou eens het verschil horen tussen een kant en klare philips/panasonic/sony set en de audioruimte met receivers & speakers.
Indien je het verschil in kwaliteit dan niet hoort zou ik gaan voor een goedkoper setje, hoor je het wel dan adviseer ik je (wil je echt advies hebben) langs een audiotoko te gaan.

Ik kom dan uit Amersfoort en weet dat er in de regio utrecht talloze audiofreaks te vinden zijn.

Succes!!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Koop voor dat geld beter een goede 2de handse set. Dan heb je geen melkpakjes maar zuilen :Y

[ Voor 66% gewijzigd door Chevy454 op 01-12-2009 17:10 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Als eerste mogen sommigen mensen hier Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics door gaan lezen.

GoT is geen vraag-en-antwoordforum, maar een discussieforum. Vragen als "is dit goed?" of "ik heb xx euro wat kan ik het beste kopen?" hebben hier dus niet zo heel veel waarde. En in de audio vallen deze vragen nog zwaarder aangezien audio persoonlijk is. Dat je reviews en tests leest over de aan te kopen spullen is meer dan normaal. Houdt er echter wel rekening mee dat audio persoonlijk is. Dus wat de ene qua geluid en klank mooi vindt kan bij een ander heel fout in de oren klinken. Beste is dus om te gaan luisteren bij een audio/hifi winkel :)

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Hier kan je lezen over dit soort "wat moet ik kopen vragen/topics".

Ik zou bovenstaande dus eens doorlezen en aan de hand daarvan en wat meer eigen onderzoek een nieuw topic openen. Hopelijk blijft dat topic dan wel bespaard van niet nuttige reacties en LMGTFY-linkjes.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.