PCMCIA type II naar III adapter...? Zelf bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb een PCMCIA type III kaartje wat ik wil gebruiken in mijn nieuwe laptop met een PCMCIA type II slot. De enige horde die ik moet nemen is de dikte van het kaartje.
The PC Card Standard provides physical specifications for three types of PC Cards, with additional provisions for extended cards. All three card types measure the same length and width and use the same 68-pin connector.
Because they differ only in thickness and not electrical/software interface, a thinner card can be used in a thicker slot, but a thicker card can not be used in a thinner slot. Only the mechanical size of the larger card prevents it from fitting into the smaller slot.
Bron.

Dat klinkt simpel, maar blijkbaar ben ik de enige die dat wil doen...

Enkele voorbeelden van zoals het blijkbaar al gedaan is:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/34io21h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2vhtyjr.jpg

Ik vind bovenstaande oplossingen een beetje brak uitzien, maar blijkbaar is er geen andere mogelijkheid dan het zelf zien op te lossen.

Mijn idee is als volgt:

Deze twee dingen combineren met dit ding.

Is dat mogelijk?

Of kan ik misschien beter dit ding openmaken en de 68 pinnetjes rechtstreeks 1 op 1 doorverbinden met dit PCMCIA slot.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bovenstaande oplossingen zouden zeker kunnen werken, maar echt "werkbaar" zou ik zoiets lomps dat uit je laptop steekt niet durven noemen.

Ik zou dus vooral kijken naar alternatieven voor de Type III kaart. Die dingen zijn best zeldzaam (vnl HDD-kaarten uit het jaar nul) - om wat voor device gaat het?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:46:
Bovenstaande oplossingen zouden zeker kunnen werken, maar echt "werkbaar" zou ik zoiets lomps dat uit je laptop steekt niet durven noemen.

Ik zou dus vooral kijken naar alternatieven voor de Type III kaart. Die dingen zijn best zeldzaam (vnl HDD-kaarten uit het jaar nul) - om wat voor device gaat het?
Het is een Dosch & Armand DECT kaartje zoals in het tweede plaatje. Een type II vervanger kost op ebay 200 euro excl. verzendkosten. Toch heel erg zonde om aan te schaffen als ik er eenzelfde van heb liggen... Voor 200 euro kan ik de lompigheid best accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
SCSI heeft 68 aders in een kabel, zou het mogelijk zijn om hetzelfde systeem te fixen met SCSI aansluitingen? Bestaat dat uberhaupt?

Ik ben bang dat met het veranderen van 68 naar 40 pins een hoop connectiviteit verdwijnt die zo'n DECT kaart juist nodig heeft... Het beste zou gewoon zijn dat ik de apparatuur hierboven gebruik voor de connectors, het plaatwerk/plastic/etc. en de boel met solderen fix, maar dat gaat me nooit lukken. Met een soldeerbout lijk ik wel parkinson patient...

Een PCMCIA Extender board is trouwens mijn oplossing, maar volgens mij bijna nergens te krijgen en ontzettend duur.

[ Voor 66% gewijzigd door Verstekbakker op 01-12-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als vervangen geen optie is, kant-en-klaar extenden te duur en zelf doen ook al niet gaat, dan ben je een beetje door de mogelijkheden heen vrees ik.

Wat zijn de mogelijkheden om een andere (oudere) laptop met PCMCIA-III (maw 2x PCMCIA-II) specifiek hiervoor te gebruiken? Als ook dat niet kan zou ik serieus overwegen om de dremel in m'n laptopbehuizing te zetten. Vaak zijn de PC-Card sloten direct onder de linker polssteun gelegen. Als je een PC-card-vormig gat zaagt, dit ding erin steekt en dan dat met duct tape afschermt krijg je (hopelijk) iets dat werkt en dicht kan, maar mooi gaat het niet zijn :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:45
Ik heb PRECIES hetzelfde kaartje en PRECIES hetzelfde probleem. Ik kijk vol verwachting naar de reacties in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 02 december 2009 @ 01:24:
Als vervangen geen optie is, kant-en-klaar extenden te duur en zelf doen ook al niet gaat, dan ben je een beetje door de mogelijkheden heen vrees ik.

Wat zijn de mogelijkheden om een andere (oudere) laptop met PCMCIA-III (maw 2x PCMCIA-II) specifiek hiervoor te gebruiken? Als ook dat niet kan zou ik serieus overwegen om de dremel in m'n laptopbehuizing te zetten. Vaak zijn de PC-Card sloten direct onder de linker polssteun gelegen. Als je een PC-card-vormig gat zaagt, dit ding erin steekt en dan dat met duct tape afschermt krijg je (hopelijk) iets dat werkt en dicht kan, maar mooi gaat het niet zijn :z
Die oudere laptop heb ik wel, maar het is zo'n gedoe om twee laptops te moeten meenemen iedere keer.

Ik denk dat ik de boel aan het solderen kom... Iemand een goed idee voor een ontwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Iemand interesse in een Type 3 Dosch Amand DECT kaartje?
Pagina: 1