(Nauwelijks) goedkoper bellen via Budgetbel.nl en Tele2?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:57

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Mijn vriendin belt regelmatig met haar moeder in Duitsland, en we hebben daarvoor een mooi nummer van Budgetbel.nl (BB) gevonden: 0900-1230272. BB geeft aan dat dit nummer 2 cent per minuut kost, en zegt daarbij expliciet dat er geen verborgen kosten zijn (behalve een evt. starttarief):
BudgetBel maakt gebruik van 0900/0909-toegangsnummers. Dit heeft als voordeel dat je vanaf vrijwel iedere telefoon* gebruik kunt maken van onze diensten.
Je hoeft je niet aan te melden, hebt geen abonnementskosten en krijgt geen aparte rekening oid van ons.
Géén verborgen kosten dus! Voor ieder gesprek hoor je bovendien onze unieke, gratis tariefmelding.
Bij het starten van een gesprek wordt ook als eerste "2 cent per minuut" gezegd.

Nu kijk ik op onze rekening, en nu blijkt dat er voor een gesprek van 1:41:16 €5.12 (inclusief 5 cent starttarief) gerekend wordt: hiermee kom ik uit op 5 eurocent per minuut.

Ik heb met Tele2 gebeld, en de klantenservice meldde mij dat ze geen extra kosten rekenen voor gebruik van deze nummers, en dat ik de oplossing bij BB moest zoeken. Momenteel wacht ik op respons (heb een formuliertje ingevuld), maar ik weet niet hoe lang dit duurt, en vermoed eigenlijk dat er voornamelijk met vingers gewezen gaat worden.

Heeft iemand ervaring met deze combinatie? Een google-zoekopdracht leerde me dat dit soort tarieven vaker verkeerd berekend worden bij aansluitingen die geen analoge KPN-lijn zijn, maar hebben me nog geen conclusie opgeleverd.

edit:
Voor de duidelijkheid: we hebben een vaste aansluiting (internet&bellen).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte Tarin,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
@Tarin, Laat je het even weten hoe de correnspondentie verloopt tussen jou en de webadmin? Ben erg nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:11:
Geachte Tarin,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2
Leuke service van de webservice medewerker. Maar toch is het triest dat een post op een forum blijkbaar meer waarde heeft dan een klant die de helpdesk belt.
Ik heb met Tele2 gebeld, en de klantenservice meldde mij dat ze geen extra kosten rekenen voor gebruik van deze nummers, en dat ik de oplossing bij BB moest zoeken. Momenteel wacht ik op respons (heb een formuliertje ingevuld), maar ik weet niet hoe lang dit duurt, en vermoed eigenlijk dat er voornamelijk met vingers gewezen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Updateje: reaktie van Budgetbel.
quote: Klantenservice BB
De manier waarop het beltarief word opgebouwd heeft u zelf al genoemd: de starttik plus de gesprekskosten.

De correcte gesprekskosten hoort u altijd via de tariefsmelding voor het gesprek.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Gevalletje "teveel info in m'n vraag, niet alles gelezen" waarschijnlijk. Kijken wat ze hier van maken:
quote: Ik
De tariefsmelding gaf 2 cent per minuut aan, maar mijn rekening zegt het volgende:

17-11-09 19:59:17 Service nummer 319001230272 01:41:16 0.05 5.12

waarbij de tijdsduur die 1:41:16 is, en de totale gesprekskosten �5,12. Minus de starttik is dat �5,07 voor 1 uur en 42 minuten (102 minuten) bellen: 5,07/102=�0.0497: 5 cent per minuut, 3 cent meer dan de aan het begin van het gesprekgenoemde '2 cent per minuut'.
Ik heb ook de WebserviceTele2 een mailtje gestuurd.

[ Voor 35% gewijzigd door Tarin op 02-12-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Update: kreeg net een telefoontje van Tele2. Kort gezegd: zij halen de gesprekstarieven uit een zgn. coin-lijst waar alle providers hun info uithalen, en die komen voor dit nummer blijkbaar niet overeen met wat genoemd is.

Nu maar afwachten wat de reaktie van Budgetbel op deze info wordt. Ik ga ook de Opta contacten, aangezien even googlen me leerde dat er meerdere gedupeerden zijn. We hebben afgelopen maand een kleine €10 teveel gefactureerd gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:41
Wolly schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:25:
[...]
Leuke service van de webservice medewerker. Maar toch is het triest dat een post op een forum blijkbaar meer waarde heeft dan een klant die de helpdesk belt.
[...]
Ik persoonlijk vind een reactie als deze toch wel erg jammer, bekijk het eens van deze kant? :)

Helaas komt het vaak genoeg voor dat een helpdesk medewerker verkeerd geïnformeerd is, juist dit soort reacties vanuit een Webservice medewerker zijn daar volgens mij een goed antwoord op. Je ontkomt er nooit aan dat een medewerker van welk bedrijf dan ook verkeerde informatie doorgeeft aan klanten of relaties, je kan het zo veel mogelijk proberen te beperken maar het is nooit 100% waterdicht. Juist door dit soort Webservice medewerkers zorg je ervoor dat je nog een extra deel aan klachten oplost (en tuurlijk, het kan goed zijn dat ze openbaar zijn en dus opgelost moeten worden door de medewerker bla bla bla, maar ze kunnen er ook voor kiezen om helemaal geen webservice medewerker in te zetten en dan wordt je sowieso niet geholpen).

OT: Ik ben ook zeer benieuwd naar de reactie, lijkt alsof er dus toch verborgen kosten zijn? :|

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 07-12-2009 15:17 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Pagina: 1