Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reistijd Utrecht - Almere (eind van de dag)

Pagina: 1
Acties:

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring met reistijd van Utrecht naar Almere over de A27 aan het eind van de dag? Hoe lang moet ik daar voor rekenen qua tijd?

Natuurlijk heb ik al via Routenet etc gekeken, maar daar zie ik niet staan wat de reistijd is met files.

[ Voor 27% gewijzigd door Gé Brander op 01-12-2009 11:50 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:00

St@m

@ Your Service

Ligt eraan.. kom nooit helemaal tot Almere maar wel eens tot aan afslag Hilversum/Amersfoort.. reken maar dat je dan sowieso 45 minuten onderweg bent tot aan die afslag.

edit
ANWB.nl geeft wel reistijdverwachting

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 01-12-2009 11:57 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:57

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Kijk eens op de nieuwe route planner van tomtom, die maken opbasis van historische data een prognose op de reistijd.

Are you following me, Are you following me?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Dat is dus deze routeplanner. Vertrektijden kun je op 30 minuten nauwkeurig aangeven.

"Eind van de dag" is nogal ruim; de files in Nederland nemen erg snel toe. Het is niet ongebruikelijk dat 30 minuten later weg = 40 minuten later arriveren.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je kunt ook via de site van vid plannen met filetijden. http://vid.nl/Reistijdverwachting

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
MSalters schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:47:
Dat is dus deze routeplanner. Vertrektijden kun je op 30 minuten nauwkeurig aangeven.
Net even geprobeerd, maar TomTom maakt voor mijn route totaal irreele schattingen. Als ik nu vertrek van Amsterdam Zuid-Oost naar huis (regio Amersfoort) over de A1, dan doe ik er volgens tomtom zo'n 39 min over. Dat klopt nog wel redelijk (geen files).
Zet ik de vertrektijd op 17:00 of 18:00, dan zou ik binnen 48 minuten thuis aankomen. In praktijk ligt dit een heel stuk hoger (eerder richting 60-70 minuten).

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Volgens OV9292 is het met de trein 43 minuten, overigens.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:47
anandus schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:57:
offtopic:
Volgens OV9292 is het met de trein 43 minuten, overigens.
Exclusief reistijd van en naar het station waarschijnlijk?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wilke schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:59:
[...]

Exclusief reistijd van en naar het station waarschijnlijk?
offtopic:
Uiteraard, en ik heb ook maar 1 van de 6 stations in Almere gekozen (Centraal). Ik weet ook niet van waar naar waar de TS moet.
Daarnaast vermoed ik dat-ie al met de auto is ;) (vandaar de offtopic).
Maar ter volledigheid wilde ik het OV ook even melden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:16

defiant

Moderator General Chat
Nog een routeplanner die imho een redelijk reistijd verwachting geeft: http://www.tripcast.nl/

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
die komt al een heel stuk beter in de buurt van mijn eigen ervaring

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:27

FCC

En hou er rekening mee dat op vrijdag de file erg vroeg begint. Heb regelmatig rond 13/14 uur al vast gestaan tussen Utrecht en Hilversum/Amersfoort.

Waar een wil is, is een stopcontact....

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Ben weer terug, bedankt voor de tips allemaal. Het viel allemaal reuze mee en was dus op tijd. Ik had meer file verwacht.

Over het algemeen is OV een prima alternatief, maar ik kwam vanuit Tilburg (A27) met de auto, en woon vlak bij Schiphol, dus dan had ik eerst naar Schiphol gemoeten met de auto, dan met de trein naar Almere, weer terug naar Schiphol, dan naar huis... Dat duurt veeeeeeel langer. Ik reed rond half zeven weer naar huis vanuit Almere en dat ging ook prima zonder file.
Rukapul schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:33:
offtopic:
gezien de affiniteit met vervoer: WI->VV
Daar is ie inderdaa beter op zijn plaats. Had niet goed gekeken...

[ Voor 80% gewijzigd door Gé Brander op 01-12-2009 21:35 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Ik rijd regelmatig over dat stuk van de A27 aan het eind van de middag. Reken toch wel op een 45-60 minuten om naar Almere te komen. De plekken waar je langzaam zult rijden zijn vooral knooppunt Rijnsweerd tot aan de afslag Utrecht Noord (ongeveer tot aan het BP tankstation daar), en het gedeelte rond de afslag Hilversum. Ik moet er altijd bij knooppunt Eemnes af, dus ik heb geen ervaring met wat na Eemnes komt, maar ik verwacht daar geen grote drukte.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
offtopic:
gezien de affiniteit met vervoer: WI->VV

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
defiant schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:47:
Nog een routeplanner die imho een redelijk reistijd verwachting geeft: http://www.tripcast.nl/
Die kende ik nog niet, maar hoe geniaal :)

The devil is in the details.

Pagina: 1