[WS2008] DNS server heeft verkeerd IP adres terug

Pagina: 1
Acties:

• pietervdb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Hallo,

Ik heb een klein bedrijfsnetwerkje met daarin 1 server voor domein controller, exchange en DNS.

Deze server heeft 1 netwerkkaart met het vast adres 10.0.0.10 en bvb de naam server1
Daarop draait er dus een domeincontroller stel het domein TEST.com

Op een locale pc (Via DHCP het IP adres 10.0.0.105 gateway 10.0.0.1 gekregen) en stel ik de exchange server in met adres server1.test.com (user name en paswoord ook ingevuld natuurlijk)

Nu krijg ik geen verbinding.

Bij het pingen naar server1.test.com krijg ik telkens mijn Internet IP adres ipv 10.0.0.10.

Op de server zelf heb ik gekeken naar de DNS controller en daar zie je duidelijk staan server1.test.com met het ip adres 10.0.0.10.

Maar als ik ping naar server1.test.com op de server zelf krijg ik telkens:

Reply from fe80::fd5c:9eb9:1732:bca1%10: time<1ms

Ik vermoed een IP v6 ip adres maar daarme weet ik niet hoe ik mijn dns juist moet zetten.

Op de server draait er ook nog een RAS controller, als ik een VPN verbinding maak binnen mijn netwerk naar mijn server lukt het wel om te verbinden met de exchange server.

Weet iemand wat ik precies kan doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mwa, die fe80 is loopback, dus over de ipv6 zou ik me geen zorgen maken.

Wat wel van belang is is dat je je DNS config eventjes goed naloopt op de server zelf.
Daar hoort je name resolution al gewoon te werken (controleren met nslookup), en uiteraard maakt het verschil uit welke settings je in je tcp config hebt staan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-02 16:14
gebruikt je client wel de server als primaire DNS?

• pietervdb
Pinooo schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:42:
gebruikt je client wel de server als primaire DNS?
Inderdaad bij het controleren van mijn DNS bij mijn client zie ik dat deze op de standaard van de internet provider staat.

Ik heb onlangs een nieuwe router aangekocht om mijn VPN problemen van de baan te helpen en blijkbaar ben ik dit vergeten aan te passen.

Echter heb ik nu nog een probleem

T'is een WRT160Nv2 waarop ik een firmware upgrade heb gedaan omdat anders de VPN tunnel niet wil werken.
Echter na het inloggen op de router kom ik nu op deze pagina terecht.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/pietervdb/linksysfirmware.jpg

Rebooten heeft geen invloed. Iemand een idee hoe je dit oplost? Voor de rest werkt de router perfect enkel kan ik nu geen aanpassingen meer doen.

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Wat bedoel je precies met het volgende: en stel ik de exchange server in met adres server1.test.com?

• pietervdb
Sorry, dit moet exchange client pc zijn. In outlook 2007 bvba.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:43
voor de router ^ even met tftp firmware opnieuw erin knallen?
Pagina: 1