Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 10:24
Al flink wat jaartjes terug heb ik de Ipod Video 5G (30GB) aangeschaft. Ik ben altijd zeer goed te spreken geweest over het apparaatje. Na intens gebruik, dag in dag uit, is het audio plugje kapot gegaan. Dit dan wel ruim buiten de garantie periode. Ik heb er dan ook zeer lang van mogen genieten.

Na het kapot gaan van de 5G heb ik besloten een 6G te kopen van 120GB, deze heb ik nu ruim een jaar en is ook fijn in het gebruik. Wel viel mij destijds al op dat het geluidsniveau veel lager zat. Nu, een jaar verder, heb ik besloten om van in-ear oordopjes over te stappen op een over-ear koptelefoon.

Waarschijnlijk zal mijn keuze op de Sennheiser HD 515 gaan vallen, maar hier ben ik nog niet geheel zeker van. Aangezien de geluidskwaliteit flink omhoog zal gaan in vergelijking met wat ik gewend ben zou ik ook weer graag het maximale uit mijn Ipod willen halen.

Dat wil ik bereiken door gebruik te gaan maken van het .m4a (Free Loss kwaliteit) bestandstype. Ook zou ik graag het volume wat hoger kunnen zetten, immers Apple heeft een volume begrenzing op de 6G gezet. Nou zijn er op "Het Internet" een flink aantal pagina's met info over de volume begrenzing te vinden, maar zodra het gaat over de begrenzing eraf halen (door bijv. Amerikaanse firmware) dan zijn de pagina's verwijderd na aandringen van Apple.

Zijn er meer mensen hier die de volume begrenzing een probleem vinden en zo ja hebben jullie oplossingen gevonden?

Nog even voor er gezegd wordt dat hier al een topic over is: Hoedje (Moderator CE/APL) heeft daar vermeld dat het niet de bedoeling is om 4 jaar oude topics weer op te halen, vandaar een nieuw topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:35
Grimgor_6x3 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:31:
Zijn er meer mensen hier die de volume begrenzing een probleem vinden
Ja! :(
en zo ja hebben jullie oplossingen gevonden?
Nee nog niet. Op m'n oude Nano kon dat gewoon zo even click click via een programmaatje maar nog geen oplossing gevonden voor de Classic (en ook niet voor m'n nieuwe Nano). Super irritant werkelijk!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
Bedankt voor je snelle respons en fijn om te horen dat er sowieso al 1 andere NL-er is die in het zelfde schuitje zit. Hopelijk kunnen we meer mensen vinden die het probleem erkennen en zo een oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik weet niet hoe die volumebeperking werkt; gaat dat dynamisch of is het afhankelijk van het bestand? Anders zou je eens MP3gain kunnen gebruiken om van iedere MP3 het volume een stuk hoger te zetten, al krijg je dan waarschijnlijk wel clippen van geluid.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
gambieter schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:44:
Ik weet niet hoe die volumebeperking werkt; gaat dat dynamisch of is het afhankelijk van het bestand? Anders zou je eens MP3gain kunnen gebruiken om van iedere MP3 het volume een stuk hoger te zetten, al krijg je dan waarschijnlijk wel clippen van geluid.
Nee dat zal niet werken omdat ik dus gebruik wil gaan maken van .m4a bestanden om de geluidskwaliteit zo hoog mogelijk te krijgen en volgens mij is de volume cap onafhankelijk van het bestand gemaakt, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 23:51
Met in-ear headphones is het uitgangsvermogen meer dan voldoende om je trommelvliezen kapot te maken, met grote koptelefoons als een HD515 is het inderdaad niet genoeg. Dit is gewoon omdat dat soort grote types koptelefoon een hoger uitgangsvermogen vragen om tot een normaal volume te komen, de iPod schiet dus te kort in jouw geval. :)

Dus of een andere muziek spelert, of een andere koptelefoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:49

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Afbeeldingslocatie: http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2008/11/fiio-e5-headphone-amp-looks-like-a-shuffle.jpg

Dit is genoeg! Kost een euro of 20 op Deal Extreme. Maar levert genoeg power om het tekort van je iPod te compenseren :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik zie geen display, ik zie geen scrollwheel, aldus is het voor mij een enorm brakke muziekspeler. Het zou gewoon fijn zijn als je zélf wilt weten of je je oren vergaart en dat dat niet wordt bepaalt door een ander.

Als ik nu op de fiets zit en er is nogal wat wind zou ik graag het volume nét ietsjes harder willen zetten. Niet heel veel harder aangezien het al best hard staat, maar net een tikkeltje meer, zoals dat op mijn vorige iPod's wél kon. Dat dat nu niet meer mogelijk is is een irritante beperking.

Om daar een andere, inferieure, speler voor aan te gaan schaffen vind ik geen serieuze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Brad Pitt schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:06:
Ik zie geen display, ik zie geen scrollwheel, aldus is het voor mij een enorm brakke muziekspeler. Het zou gewoon fijn zijn als je zélf wilt weten of je je oren vergaart en dat dat niet wordt bepaalt door een ander.

Als ik nu op de fiets zit en er is nogal wat wind zou ik graag het volume nét ietsjes harder willen zetten. Niet heel veel harder aangezien het al best hard staat, maar net een tikkeltje meer, zoals dat op mijn vorige iPod's wél kon. Dat dat nu niet meer mogelijk is is een irritante beperking.

Om daar een andere, inferieure, speler voor aan te gaan schaffen vind ik geen serieuze oplossing.
Kijk op dat ding ;) Het is een versterker. Je plugt je ipod in de ene jack en je dopjes in de andere jack. Je kan dan op dat apparaat het volume regelen. Ja dat ding heeft genoeg power om een Sennheiser 515 correct aan te sturen. Je zou er nog verbaasd om zijn. Kijk maar naar revieuws van de Fiio E5.

Waarom is het zo moeilijk voor mensen om op plaatjes te kijken btw ;( }:| Er staat potverdorie gewoon op headphone amplifier }:|

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Touchdomex schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:42:
[...]

Kijk op dat ding ;) Het is een versterker. Je plugt je ipod in de ene jack en je dopjes in de andere jack. Je kan dan op dat apparaat het volume regelen. Ja dat ding heeft genoeg power om een Sennheiser 515 correct aan te sturen. Je zou er nog verbaasd om zijn. Kijk maar naar revieuws van de Fiio E5.

Waarom is het zo moeilijk voor mensen om op plaatjes te kijken btw ;( }:| Er staat potverdorie gewoon op headphone amplifier }:|
Haha, ik zat ook al te kijken hoe je dat niet kan zien en vervolgens wel proberen kritisch te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Touchdomex schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:42:
<omg zich echt schamen doet! :$ >

Ja ben met 5 dingen tegelijk bezig, zonder eerst de nodige 10 bakken koffie op te hebben, dus ik ging er automatisch vanuit dat het een Shuffle lookalike was, sorry! ;)

Toch heb ik alsnog liever gewoon dat de kunstmatige volume-beperking er af wordt gehaald (zodat het maximale volume gelijk is aan andere gedeelten van de wereld) dan er een extern dingetje voor aan te gaan schaffen! 8)
Anoniem: 193933 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:44:
Haha, ik zat ook al te kijken hoe je dat niet kan zien en vervolgens wel proberen kritisch te zijn.
Probeer helemaal niet kritisch te zijn, irriteer me gewoon (te erg) aan die belachelijke maatregel dat ik niet m'n normale scherpe zelf was, deze keer ;) Zal deze fout niet nogmaals maken (hoop ik) :)

[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 02-12-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Brad Pitt schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:47:
[...]

<omg zich echt schamen doet! :$ >

Ja ben met 5 dingen tegelijk bezig, zonder eerst de nodige 10 bakken koffie op te hebben, dus ik ging er automatisch vanuit dat het een Shuffle lookalike was, sorry! ;)

Toch heb ik alsnog liever gewoon dat de kunstmatige volume-beperking er af wordt gehaald (zodat het maximale volume gelijk is aan andere gedeelten van de wereld) dan er een extern dingetje voor aan te gaan schaffen! 8)

[...]

Probeer helemaal niet kritisch te zijn, irriteer me gewoon (te erg) aan die belachelijke maatregel dat ik niet m'n normale scherpe zelf was, deze keer ;) Zal deze fout niet nogmaals maken (hoop ik) :)
Ik denk alleen dat de kans dat je een software matige oplossing vind voor het verhogen van je volume met een iPod zo goed als kan vergeten. Apple stopt voor het grotendeel zijn software muurvast zodat er geen wijzigingen in gemaakt kunnen worden. Zie maar tot de Gen5 van de iPod Classic kon het allemaal prima aangepast worden met dingen als custom firmware en dergelijke. Maar sinds dat er de echte iPod Classic is gekomen met de huidige interface heb ik nauwelijks meer iets meegekregen van hackers die de firmware/software van een iPod hebben aangepast.

Wat ik opgeef is jammer genoeg de meest makkelijke oplossing. Het apparaatje is niet veel groter dan een iPod Shuffle(oude generatie) en werkt naar mijn mening perfect voor wat hij moet doen (geluid versterken) Ik gebruik hem zelf puur ook voor normale dopjes niet om keihard te gaan. Maar om meer detail uit mijn muziek te halen.

De andere moeilijke oplossingen zijn: Andere mp3speler kopen en genoegen nemen met minder opslag, maar wel een hoger output of zelf de firmware op een iPod hacken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Touchdomex schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:00:
De andere moeilijke oplossingen zijn: Andere mp3speler kopen en genoegen nemen met minder opslag, maar wel een hoger output of zelf de firmware op een iPod hacken :X
Ga gewoon wat minder hard fietsen, tis maar niet anders ;)

Bedankt voor je suggestie(s) hoor, wilde echt niet bashen of zo, is echt appreciated! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Brad Pitt schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:43:
[...]

Ga gewoon wat minder hard fietsen, tis maar niet anders ;)

Bedankt voor je suggestie(s) hoor, wilde echt niet bashen of zo, is echt appreciated! :)
Of een koptelefoon kopen met een gesloten structuur in plaats van een open :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Touchdomex schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:54:
Of een koptelefoon kopen met een gesloten structuur in plaats van een open :D
Gebruik in-ears, vind dat op de fiets en met fitness toch wel verreweg het fijnst... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
Als eerste even een bedankje voor iedereen voor het reageren.
Brad Pitt schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:56:
[...]

Gebruik in-ears, vind dat op de fiets en met fitness toch wel verreweg het fijnst... :)
In mijn geval gebruik ik de Ipod het meest in de bus, maar natuurlijk ook een beetje fietsen.
Dus dat maakt niet veel uit, eerder werd ook al gezegd dat ik kan kiezen voor een andere koptelefoon die minder power nodig heeft, wordt hiermee in-ear bedoeld of een ander soort/type/merk over-ear koptelefoon?

[ Voor 5% gewijzigd door Grimgor_6x3 op 02-12-2009 23:05 . Reden: bedankje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Grimgor_6x3 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:04:
Als eerste even een bedankje voor iedereen voor het reageren.

[...]

In mijn geval gebruik ik de Ipod het meest in de bus, maar natuurlijk ook een beetje fietsen.
Dus dat maakt niet veel uit, eerder werd ook al gezegd dat ik kan kiezen voor een andere koptelefoon die minder power nodig heeft, wordt hiermee in-ear bedoeld of een ander soort/type/merk over-ear koptelefoon?
PX100 kan ook prima, zo zijn er nog wel meer. PX100 is een overear en door zijn formaat prima voor op reis. maar ik zou vooral kijken naar wat je zelf graag zou willen voor koptelefoon. Daarna gaan kijken wat voor apparaat je de muziek beluisterd. Daarna naar de tussenoplossingen. Dus doodsimpel wat zoek je en wat zou je er graag voor willen betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
Touchdomex schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:07:
[...]

PX100 kan ook prima, zo zijn er nog wel meer. PX100 is een overear en door zijn formaat prima voor op reis. maar ik zou vooral kijken naar wat je zelf graag zou willen voor koptelefoon. Daarna gaan kijken wat voor apparaat je de muziek beluisterd. Daarna naar de tussenoplossingen. Dus doodsimpel wat zoek je en wat zou je er graag voor willen betalen?
Een PX100 is geen over-ear, maar on-ear. Aangezien dat niet is wat ik wil lijkt mij zo'n amplifier wel een mooie oplossing, ik zag ook al dat de Fiio E1 specifiek gemaakt is voor de Ipod, aansluitbaar op het dock. Voor (omgerekend) zo'n 13-15 euro op DealExtreme. Kan iemand mij vertellen of dit een goede oplossing is om een HD515 aan te sturen met een Ipod Classic 6G 120GB? Of is het toch slimmer om voor de (al eerder getoonde) E5 te gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Grimgor_6x3 op 03-12-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Grimgor_6x3 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:13:
[...]

Een PX100 is geen over-ear, maar on-ear. Aangezien dat niet is wat ik wil lijkt mij zo'n amplifier wel een mooie oplossing, ik zag ook al dat de Fiio E1 specifiek gemaakt is voor de Ipod, aansluitbaar op het dock. Voor (omgerekend) zo'n 13-15 euro op DealExtreme. Kan iemand mij vertellen of dit een goede oplossing is om een HD515 aan te sturen met een Ipod Classic 6G 120GB? Of is het toch slimmer om voor de (al eerder getoonde) E5 te gaan?
Details, geluid is wel belachelijk goed van de PX100 :> Maar over-ear kan voor sommigen prettiger zijn :) Zou ook wel een mooie over-ear willen maar ze zijn zo duur :/ AKG K121 studio *kwijlt*

Heb je al op reviews gezocht van de Fiio E1, E3 en de E5? Die zijn er genoeg te vinden en die kunnen je genoeg vertellen over de geluidskwaliteit/verbetering van deze dingen

Voordeel in mijn ogen qua bouwstructuur(ken alleen de E5 want die heb ik zelf) Is dat bij de E1 je moet vasthouden aan de kabel die ze leveren en bij de E3 en de E5 kun je zelf bepalen hoe lang en wat voor kabel je wilt gaan gebruiken :) Ook de vorm van de pluggen dus zodat je hem minder opvallend kan gebruiken.

Een koptelefoon als de HD515 heeft van zichzelf al een vrij lange kabel en om dan ook nog eens 30 tot 40CM aan Kabel extra te hebben aan je iPod omdat je een versterkertje wilt is mij nogal lomp. Geen idee hoe je daar zelf tegenover staat. Maar ik zou het niet waard vinden. Eerder zou ik een mooi beschermhoesje om je iPod doen en daaraanvast de Fiio versterker klikken!

Pagina: 1