HSC- Is deze configuratie er? HDMI processing of niet?

Pagina: 1
Acties:

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Na lange zoektocht nog niet gevonden...

Is er een "kant en klare" home cinema set die:
- max €650
- "goed" geluid (we zijn geen audiofielen, dus het hoeft echt niet perfect te zijn, of 200W te zijn!)
- HDMI processing heeft
- Dolby 5.1/7.1 heeft.
- Kant en klaar is...niet dat alles los besteld moet worden.

Setup: PS3, Xtreamer => home cinema set => LCD TV
Alles via HDMI kabels.

Er zijn wel wat setjes, maar die lijken geen HDMI processing te hebben.

Of is het verstandiger om HDMI processing te laten zitten en vanaf de PS3 en Xtreamer een optische kabel naar de receiver te sturen. Nadeel is dat toekomstige apparaten misschien geen optische uitgang voor de audio hebben... of komt dat niet vaak voor? De PS3 en Xtreamer hebben het in ieder geval wel.

Zijn er nog nadelen? Synchronisatie tussen geluid en video misschien? Of is het dan zelfs verstandiger om het geluid d.m.v. optische kabel door te sturen naar de receiver.

Ooof is er een leuk systeem voor max 650 met een losse receiver en boxen? Uiteraard wel "goede" kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door RickV. op 01-12-2009 11:36 ]

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:00

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Sony HT-SS2300

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• RickV.
Ik lees slechte reviews over de geluidskwaliteit van deze set... Heb je deze zelf?

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ja, deze heb ik zelf, de geluidskwaliteit voldoet voor mij, maar ik heb weinig vergelijkingsmateriaal.

Ik gebruik hem ongeveer 80% vd tijd voor gamen via de PS3.
De andere 20% om films te kijken via de PS3 (dvd/blu-ray) en tv (digitale kabelontvanger).

Het geluid voldoet voor mij, maar ik ben dan ook zeker geen audiofiel.

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-02 10:35
Van de week was ik bij de mediamarkt waaar ze een onkyo-set met speakers hadden voor ongeveer 500 euro. Je hebt dan een volwaardige audio/video receiver die 3 hdmi ingangen heeft en 1 uitgang voor de TV. Ik weet niet meer precies van welk merk de speakers waren. Mocht je grotere speakers wensen kun je altijd op marktplaats kijken.

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Worra schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:19:
Van de week was ik bij de mediamarkt waaar ze een onkyo-set met speakers hadden voor ongeveer 500 euro. Je hebt dan een volwaardige audio/video receiver die 3 hdmi ingangen heeft en 1 uitgang voor de TV. Ik weet niet meer precies van welk merk de speakers waren. Mocht je grotere speakers wensen kun je altijd op marktplaats kijken.
De goedkopere Onkyo recievers hebben alleen hdmi passtrough, ze kunnen hier het audiosignaal niet vanaf halen.

De duurdere wel, maar dan zal de verhouding reciever/boxen een beetje verkeerd zijn bij een bedrag van 650 euro.

• RickV.
blitzkrieg schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:52:
Ja, deze heb ik zelf, de geluidskwaliteit voldoet voor mij, maar ik heb weinig vergelijkingsmateriaal.

Ik gebruik hem ongeveer 80% vd tijd voor gamen via de PS3.
De andere 20% om films te kijken via de PS3 (dvd/blu-ray) en tv (digitale kabelontvanger).

Het geluid voldoet voor mij, maar ik ben dan ook zeker geen audiofiel.
Ah ok... Vind het ook een lastige zaak. Online zie ik veel types, maar wil eigenlijk eerst luisteren (hoewel je bij online bestelling altijd (wettelijk verplicht) 7 dagen niet goed geld terug hebt... behalve de verzendkosten). Bij een winkel hebben ze meestal echter maar beperkt aantal sets.

Ben zelf ook geen audiofiel, dus wie weet wordt het deze, staat op het lijstje. Thanks voor de input, als iemand anders nog ideeen heeft voor een geluidssysteem voor -+ €650 dan hoor ik het graag.

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Nog een tip: als je de Sony HT-SS2300 wilt kopen, koop dan de set: HTP-BD35SS, dit is een set met daarin de HT-SS2300 en de blu-ray speler BDP-S350B. De blu-ray speler dan weer verkopen voor +/- 150 euro. Dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit. Zo heb ik het ook gedaan.

De HTP-BD35SS is trouwens deze week in de "aanbieding" bij de Scheer en Foppen (lees: voor ongeveer net zoveel als dat je hem op internet kan bestellen), misschien hebben ze hem daar ook wel werkend staan, en kun je even luisteren.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

blitzkrieg schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:24:
[...]De goedkopere Onkyo recievers hebben alleen hdmi passtrough, ze kunnen hier het audiosignaal niet vanaf halen.
Alleen de TX-SR307 heeft HDMI Passthrough, de TX-SR507 die soms bij zulke setjes zit (iBood verkoopt ze wel eens) heeft al HDMI Processing. Natuurlijk heeft de TX-SR507 wel wat andere "nadelen" zoals geen meerkanaals analoge ingangen en het niet kunnen upscalen van component naar HDMI (geloof ik). Maar verder zijn dat leuke setjes.

Dus iBood en dergelijke in de gaten houden en ook [Aanbiedingen] Audio en HiFi - Deel 15. Maar die laatste wordt niet altijd zo goed bijgehouden ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• RickV.
Als je geen HDMI processing neemt, maar een receiver met HDMI passthrough dan moet je vanuit je PS3 en andere apparaten met een optische kabel naar de receiver toe, klopt?

De meeste receivers lijken echter maar 1 ingang te hebben voor optische audiokabels... Dan moet je dus steeds kabels eruit gaan halen en er weer instoppen.

Ik stond gisteren bij de macro en luisterde daar naar een Philips HTS7200 en een Harman Kardon HS200 en vond beiden een erg mooi geluid hebben. Ik zit er dus overna te denken om de 5.1/7.1 dolby te laten zitten en gewoon voor 2.0 te gaan met een goede subwoofer. Het enige waar ik nog mee zit is dat de receiver goed het geluid doorgeeft van de PS3/Xtreamer/TV aan de boxen. Of hoef je daar bij 2.0 geen zorgen over te maken?

En de HTS7200 heeft geen lipsync mogelijkheid... Ik zit niet te wachten op asynchroon geluid/Beeld...

- Heeft lipsyncing ook een andere naam? Want ik zie het vrijwel nergens bij de specs staan?

[ Voor 5% gewijzigd door RickV. op 02-12-2009 17:35 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

RickV. schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:24:
Als je geen HDMI processing neemt, maar een receiver met HDMI passthrough dan moet je vanuit je PS3 en andere apparaten met een optische kabel naar de receiver toe, klopt?
Optisch of digitale coax, het is maar net wat het apparaat voor uitgang heeft. Maar zonder HDMI Processing moet er inderdaad vanaf elk apparaat vanaf de audio out nog een kabel lopen. Dit omdat de receiver dus geen audio van het HDMI signaal kan halen.
De meeste receivers lijken echter maar 1 ingang te hebben voor optische audiokabels... Dan moet je dus steeds kabels eruit gaan halen en er weer instoppen.
Of je koopt zoiets als een optische switch. Dan kan je veelal drie optische kabels in slechts 1 ingang van de receiver doen. Met de switch selecteer je dan welk apparaat je wilt gebruiken.
Heeft lipsyncing ook een andere naam? Want ik zie het vrijwel nergens bij de specs staan?
Je kan ook zoeken naar "(instelbare) audio delay". Dat is de manier om het geluid achter te laten lopen op de beelden. Alleen heb je dan soms wel de kans dat je het zelf in moet stellen en het niet automatisch gaat zoals het met lip-sync over HDMI 1.3 wel kan.
En opletten dat de instelbare tijd wel in de buurt zit van de delay die je nodig hebt. Zo hebben Philips tv's een delay van 200ms. Een receiver die dan maar tot 100ms kan delayen heb je dan niets aan.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 02-12-2009 19:44 ]

• RickV.
Dank je Fear! Het is al een stuk helderder :)
Het gaat inderdaad waarschijnlijk een philips worden, dus ik zal goed op de (max) audio delay letten.

Misschien een domme vraag hoor, maar ik ben hier niet echt goed in :$

Je noemde eerder de Onkyo receiver. Nu ben ik gana puzzelen en zie ik dat de Onkyo sr-507 HDMI1.3 heeft. Als ik deze combineer met bijvoorbeeld het sattelietsysteem Harman Kardon HKTS 11, dan:
- De onkyo receiver is 5.1
- De sattelietset bevat 5 boxen sluit dus aan.
- Past dit satteliet systeem zonder problemen op de Onkyo receiver (of moet je nog ergens specifiek op letten?)
- Heeft de receiver HDMI 1.3 wat de lip syncing oplost waardoor het bij een Philips LCD tv past.
- Heeft HDMI processing (omdat het HDMI 1.3 heeft... klopt dat?), dus met 1 HDMI kabel van PS3/Xtreamer wordt het geluid gesplitst van de TV.

De opstelling is dan:
- PS3 & Xtreamer met HDMI kabel naar receiver.
- HKTS 7 of 11 met beijgeleverde kabels naar de receiver.
- Receiver met HDMI kabel naar de Philips TV.

Zie ik iets over het hoofd?

Anders ben ik er uit! Wil alleen nog satteliet-systemen testen (ff een winkel zoeken.. :)).

[ Voor 77% gewijzigd door RickV. op 03-12-2009 10:30 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Let wel dat de Onkyo TX-SR507 maar kan lip-syncen tot 100ms. En dat is dus te weinig voor een Philips tv met 200ms:
A/V Sync Control Function (Up to 100 ms in 20 ms Steps)
.

Ook heeft die Onkyo wat andere "nadelen" als geen upscaling van component naar 1080p, maar naar 1080i. En het niet hebben van meerkanaals analoge ingangen. Voor een hele lijst met specificaties van de Onkyo TX-SR507 zie hier.

Verder heeft een receiver niet perse HDMI Processing omdat deze beschikt over HDMI 1.3. Zo heeft de Onkyo TX-SR307 ook HDMI 1.3, maar die heeft HDMI Switching. Dus je moet je niet alleen blind staren op HDMI 1.3. Het gaat er ook nog om wat de receiver er mee doet. Maar de TX-SR507 heeft wel HDMI Processing inderdaad, dus dat is dan één kabel naar de tv vanaf de receiver voor de PS3 en Xtreamer die met HDMI aan de receiver worden verbonden.

In theorie ligt het aansluiten van speakers op receivers lastig omdat veel mensen zich zorgen maken met vermogen, weerstanden, enzovoort. Maar in de praktijk past het veelal gewoon als je de set maar normaal gebruikt. Nu zal je met een Onkyo nooit de speakers te veel vermogen gaan geven omdat het opgegeven vermogen van 140 Watt niet gehaald wordt. Dit omdat Onkyo te zwakke voedingen gebruikt en maar tot 28 Watt in meerkanaals gebruik komt. Dat is nog steeds voldoende voor normaal gebruik aangezien je normaal letterlijk enkele Watts gebruikt. Maar je mag ook niet te veel verwachten van een apparaat met zo'n prijs natuurlijk.

• RickV.
Bugger... Lipsync vanaf 200ms is de SR707 pas en die is al een stuk duurder.

Ah ik dacht dat HDMI 1.3 al meteen garant stond voor HDMI processing.

Verder is het voor "regulier gebruik"... Dus ik ga nog even verder zoeken m.b.t. de receiver. Bedankt voor de info Fear, heeft enorm veel geholpen en de puzzelstukjes lijken (ondanks dat er steeds "iets net niet klopt") toch op zijn plaats te vallen :).
Pagina: 1