op zoek naar koele harddisk voor usb-behuizing.

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Hallo allen

Ik heb momenteel deze harddisk behuizing liggen.
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/MX100_q.jpg
Daarin wil ik een 120Gb of 160Gb sata harddisk in doen voor m'n Wii.
Ik wil er alleen geen heethoofd in stoppen omdat ik bang ben dat koeling niet super is.
Snelheid hoeft niet super te zijn aangezien hij toch via USB aangesloten zit.

Ikzelf zat te denken aan Samsung, dacht ooit gelezen te hebben dat zij koele harddisks maken.
Ik weet alleen niet of dat nog steeds zo is.

Kan iemand mij op weg helpen?

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-02 19:00
In dezelfde behuizing heb ik een Samsung 1TB schijf en een WD Caviar Green 1TB. Bij beide voelt die niet echt warm ofzo, dus volgens mij zit dat wel goed.

Er is echter 1 verschil, het geluid wat de Samsung produceert in deze behuizing is wat meer en een stuk irritanter dan bij de WD. Volgens mij omdat er toch het een en ander meetrilt van de behuizing bij de Samsung want in m'n pc zelf zijn ze niet te horen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Met een beetje zoek werk moet je dit wel met de GoT search kunnen terug vinden, er lopen genoeg topics over hardeschijven. Je kunt in iedergeval kijken naar hardeschijven uit de green series zoals de Western Digital GP/Green serie, maar ook Samsung en Seagate hebben vergelijkbare hardeschijven.

Energie zuinig wil over het algemeen ook zeggen dat er weinig warmte ontwikkeling plaats vindt, deze hardeschijven lopen over het algemeen rond de 5400rpm. Aangezien je de hardeschijf in een USB behuizing wilt zetten zullen deze hardeschijven ook snel genoeg zijn, je bottleneck is toch de USB interface.

Maar zoals gezegd dit moet je wel terug kunnen vinden met de GoT search en aangezien wij hier op GoT toch van een ieder enig eigen initiatief verwachten gaat dit topic op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.