Toon posts:

PC start niet door (videokaart defect?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een pc van ongeveer 2 jaar oud die sinds kort soms niet op wil starten. Ik zet hem aan, het lampje van de dvd-brander (Plextor PX-716) blijft branden en dat is het dan. Verder doet de pc niks. Ook herhaaldelijk aan/uit zetten lost niks op, de reset-knop doet niks.
Een dag later doet de pc het weer gewoon. Zo'n 3-4 keer per week heb ik er last van.

Specificaties pc:
ASUS P5KPL-E moederbord, Core2Duo processor, geen aparte video-kaart.
Tot een week geleden met Windows Vista, inmiddels een volledig schone Windows 7 installatie. Zelfde probleem.

*geen vraagtekens in apparaatbeheer
*ventilatoren draaien

Het loskoppelen van de dvd-brander lost niks op. Kan het aan de video-chip liggen? Andere suggesties?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 10:03 ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:29

Format-C

Tracing Rays

Dit is iig al even interessant om door te nemen:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat bekeken maar niet alle zaken zijn relevant omdat de pc het soms wel doet. Ik neem aan dat als de voeding niet stabiel/ te zwak is dat de pc gewoon heel instabiel wordt en dat de pc ook tijdens het werken uit valt. En dat is dus niet het geval. Als hij eenmaal aan is kan hij rustig een week aanstaan zonder problemen.
Daarnaast hangt er geen grafische kaart aan, dus zo zwaar zal de voeding niet belast worden denk ik.

Kan ik zaken uitsluiten door software? Everest?
Een nieuw moederbord plaatsen klinkt leuk, maar dan moet ik dus iets kopen waarvan ik niet zeker weet of dat het probleem oplost. Daarnaast is het ook gewoon veel werk. Dus ik zou graag iets meer zekerheid willen over de mogelijke oorzaak van het probleem.