Verkoopmarge nieuwe catalogusauto

Pagina: 1
Acties:

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Momenteel ben ik bezig met het kopen van een nieuwe auto (Volkswagen van +/- 30.000 euro).
Ik ben persoonlijk erg benieuwd hoeveel marge autobedrijven pakken op de cataloguswaarde (of een startklaarauto)?
Heeft iemand enig idee in welke richting ik moet denken?

Erg handige informatie voor de onderhandeling met inruilen....

[ Voor 6% gewijzigd door josjos op 01-12-2009 09:22 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

josjos schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:21:
Momenteel ben ik bezig met het kopen van een nieuwe auto (Volkswagen van +/- 30.000 euro).
Ik ben persoonlijk erg benieuwd hoeveel marge autobedrijven pakken op de cataloguswaarde (of een startklaarauto)?
Heeft iemand enig idee in welke richting ik moet denken?

Erg handige informatie voor de onderhandeling met inruilen....
Ikkan uit ervaring spreken van een groot bedrijf, met zo'n 600 auto's. Afhankelijk van het merk loopt de maximale korting dan van 5%-10% (excl.eventuele acties). Dit is samenspraak met de dealer dat het onderhoud ook bij die dealer gebeurd. Als particulier zal het wellicht wat moeilijker zijn,en moet je eerder aan 5 dan aan 10 denken. Tips voor maximale korting
  • Geef aan dat je het onderhoud bij die dealer zal doen
  • Zorg ervoor dat je snel kan bestellen, m.a.w: Als wij eruit komen, bestel ik hem direct/morgen
  • Showroom/voorraad modellen doen het altijd goed
Vooral dat snelle bestellen werkt. Een dealer gaat geen max korting geven aan het type "Ik kom hier op terug". Als je de auto wilt en het geld heb, acteer er ook naar.

Bij VW kan je overigens op hun website de voorraa modellen van NL bekijken.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 01-12-2009 09:47 ]

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
PWM schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:45:
[...]

Ikkan uit ervaring spreken van een groot bedrijf, met zo'n 600 auto's. Afhankelijk van het merk loopt de maximale korting dan van 5%-10% (excl.eventuele acties). Dit is samenspraak met de dealer dat het onderhoud ook bij die dealer gebeurd. Als particulier zal het wellicht wat moeilijker zijn,en moet je eerder aan 5 dan aan 10 denken. Tips voor maximale korting
  • Geef aan dat je het onderhoud bij die dealer zal doen
  • Zorg ervoor dat je snel kan bestellen, m.a.w: Als wij eruit komen, bestel ik hem direct/morgen
  • Showroom/voorraad modellen doen het altijd goed
Vooral dat snelle bestellen werkt. Een dealer gaat geen max korting geven aan het type "Ik kom hier op terug". Als je de auto wilt en het geld heb, acteer er ook naar.

Bij VW kan je overigens op hun website de voorraa modellen van NL bekijken.
Thanx, ik heb ook een auto van volkswagenstartklaar.nl uitgezocht.
Maar was benieuwd naar de marge, 5% - 10%. Top

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Dat is enkel de marge op de auto zelf.

Denk ook eens aan de opties! Leukere radio, velgjes, navigatie etc.
Daar zit de grotere speelruimte in.