Toon posts:

Help Router werkt niet!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Telfort standaart modem. Nooit problemen mee gehad en werte altijd samen met een Linksys router.
Nu deze kapot is een andere aangeschaft. Het betreft een SMC 7908 VoWBRA (modem/router. Met geen mogelijkheid krijg ik dit ding an de praat. Heb al van alles geprobeerd maar weet niet of ik het modem van telfort er tussen moet laten. Ik maak geen gebruik van een splitter.
Op dit moment het modem er nog tussen staan. en de kabel in de DSL aansluiting van het modem zitten met een ethernet kabel verbinden met de router in een LAN poort.
Kan geen verbinding maken met de Router via 192.168.2.1 en hem dus ook niet configureren. heb wel een vaste verbinding met het internet via de router. PC kan router ook niet vinden.

Wie geeft mij goede raad.

Groetjes

Verwijderd

Ik kan me nog nergens vaag voor de geest halen dat het IP van de SMC 7908 VoWBRA 192.168.1.254 is en de telfort modem een soort gelijk IP geeft. Wellicht is dat de reden dat je er niet in kan.

Verder moet je je telfort modem ertussen uit halen en alleen nog maar de SMC 7908 VoWBRA gebruiken.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:47
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:17:
Op dit moment het modem er nog tussen staan. en de kabel in de DSL aansluiting van het modem zitten met een ethernet kabel verbinden met de router in een LAN poort.
Wat voor modem/router heb je van telfort eigenlijk. Je zegt modem, maar het klikt alsof er wel router functionaliteit op zit (en je dus eigenlijk alleen je nieuwe modem/router nodig hebt, mits je de adsl instellingen goed instelt).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zyxel modem van Telfort.
Wanneer ik de dsl stekker in de adsl aansluiting van de SMC doe dan geeft hij aan dat er een goede verbinding tot stand komt. echter kan alleen lokaal verbinding krijgen.
Ook met verbinding zoeken met router lukt NIET. Welke instellingen voor ADSL bedoel je??

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik dit IP adres ingeef krijg ik op dit moment het configuratie scherm te zien van de Zyxel
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:39:
Ik kan me nog nergens vaag voor de geest halen dat het IP van de SMC 7908 VoWBRA 192.168.1.254 is en de telfort modem een soort gelijk IP geeft. Wellicht is dat de reden dat je er niet in kan.

Verder moet je je telfort modem ertussen uit halen en alleen nog maar de SMC 7908 VoWBRA gebruiken.

Verwijderd

Ook met verbinding zoeken met router lukt NIET. Welke instellingen voor ADSL bedoel je??
Je moet een gebruikersnaam en een wachtwoord opgeven. Onderstaande instellingen zijn voor Telfort. Deze moet je invoeren in de SMC 7908 VoWBRA
Type: ETHoA
Encapsulation: ENET ENCAP
Multiplexing: LLC
Virtual Circuit ID
VPI : 0
VCI : 34
IP Address : Obtain an IP Address Automatically
DNS server
First DNS Server :Obtained From ISP
Second DNS Server: Obtained From ISP
Third DNS Server: Obtained From ISP

Als je je pc aansluit op de SMC 7908 VoWBRA krijg je dan een IP toegewezen zoor de DHCP server? In dat geval is het adres van de DHCP server het adres van je SMC. Het zal iets zijn in de richting 192.168.2.1 of 192.168.1.254 of 192.168.1.1

Vergeet niet om je Telfort modem ertussen weg te halen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:27:
[...]

Je moet een gebruikersnaam en een wachtwoord opgeven. Onderstaande instellingen zijn voor Telfort. Deze moet je invoeren in de SMC 7908 VoWBRA
Type: ETHoA
Encapsulation: ENET ENCAP
Multiplexing: LLC
Virtual Circuit ID
VPI : 0
VCI : 34
IP Address : Obtain an IP Address Automatically
DNS server
First DNS Server :Obtained From ISP
Second DNS Server: Obtained From ISP
Third DNS Server: Obtained From ISP

Als je je pc aansluit op de SMC 7908 VoWBRA krijg je dan een IP toegewezen zoor de DHCP server? In dat geval is het adres van de DHCP server het adres van je SMC. Het zal iets zijn in de richting 192.168.2.1 of 192.168.1.254 of 192.168.1.1

Vergeet niet om je Telfort modem ertussen weg te halen!
Ik krijg inderdaad een IP adres toegewezen. maar weet niet waar ik deze instellingen moet veranderen. Als ik in het Router config scherm kom dan kan ik op een gegeven moment de parameter settings invullen. neem aan dat ik de gegevens daar moet invullen maar er staan daar een paar autosettings. maar geen ENAP ENCAP. Ik kan wel LLC ingeven. Kan kiezen uit PPPoE, PPPoA, en nog wat andere. Ik neemaan dat ik bij provider "other" in moet geven. Ik bedoel geen kpn breedband/ADSL of Tiscali. Telfort staat er niet tussen.

Ik hoop maar dat we eruit gaan komen. groetjes

Verwijderd

Topicstarter
Als ik trouwen het modem van telfort ertussen uit haal en de router plaats dan krijg ik alleen maar lokaal verbinding. Ik moet nu dus even steeds switchen tussen die 2 om internet te bereiken daarom duurt het steeds iets langer. hij zegt dan iets dat hij er problemen zijn met DNS contact opnemen met provider.
Snap jij het nog???????

groetjes

Verwijderd

Ethernetkabel van modem in WAN poort van je nieuwe router en klaar is kees.
Eventueel even de ip range in je router aanpassen om ervoor te zorgen dat hij niet in dezelfde range van je modem zit.
Verder lijkt het met voortaan nuttig om gewoon de handleiding te lezen aangezien dit toch redelijke basishandelingen zijn die altijd in een manual staan.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:30
Ligt eraan welk netwerk van Telfort je gebruikt: Telfort heeft namelijk geen eigen netwerk maar maakt gebruk van Of kpn, of Tiscali. Vaker Tiscali.
Ik zou dus voor Tiscali gaan. Het enige wat ie dan doorgeeft zijn die vci/vci etc gegevens dus maakt niet uit dat je eigenlijk Telfort hebt.

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:37

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik denk dat het makkelijker is om je SMC in te ruilen voor een switch. Je hebt een "multi-pc" modem van Telfort denk ik? (dwz: meerdere LAN poortjes, en dus router functie). Waarom heb je die SMC gekocht? Router achter een router is well mogelijk, maar makkelijk is anders. En als het om WiFi ging, dan kun je je SMC beter omruilen voor een Access Point.

Just my 2 cents.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:46:
Ethernetkabel van modem in WAN poort van je nieuwe router en klaar is kees.
Eventueel even de ip range in je router aanpassen om ervoor te zorgen dat hij niet in dezelfde range van je modem zit.
Verder lijkt het met voortaan nuttig om gewoon de handleiding te lezen aangezien dit toch redelijke basishandelingen zijn die altijd in een manual staan.
Dat denk idd elke janboeresjaak. Naslagwerk erop nagezien en bij mijn andere router werkte het idd op deze manier maar deze wil niet draaien dus als je nog nuttige tips heb hoor ik het wel

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:51:
[...]

Dat denk idd elke janboeresjaak. Naslagwerk erop nagezien en bij mijn andere router werkte het idd op deze manier maar deze wil niet draaien dus als je nog nuttige tips heb hoor ik het wel
Elke janboeresjaak kan anders wel bedenken dat als hij dit geprobeerd heeft en het niet werkt het misschien handig is om te vermelden WAT er dan niet werkt.
Een modem die een ip afgeeft aansluiten op een LAN port, sorry hoor maar dan denk je gewoon niet na / weet je niet waar je mee bezig bent.
Maargoed, veel succes met je probleem maar ik denk dat de hardware in dit geval het kleinste probleem is wat je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
_Eend_ schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:50:
Ik denk dat het makkelijker is om je SMC in te ruilen voor een switch. Je hebt een "multi-pc" modem van Telfort denk ik? (dwz: meerdere LAN poortjes, en dus router functie). Waarom heb je die SMC gekocht? Router achter een router is well mogelijk, maar makkelijk is anders. En als het om WiFi ging, dan kun je je SMC beter omruilen voor een Access Point.

Just my 2 cents.
Hoi eend,
Wat ik van telfort heb staan is geen draadloze modem dus voor draadloos internet is een router vereist lijkt mij toch?

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Toevallig deze zyxel ?

Afbeeldingslocatie: http://www.zyxel.nl/upload/images/product/p-2602hw1_d1a(1)_250x250.jpg

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is het een idee om de router eens hard te resetten? Vaak kan dat doort de reset knop 10 seconden (oid, check je manual) in te drukken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
_Eend_ schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:50:

Just my 2 cents.
Die SMC is een modem/router/wifi/voip alles in één, hij wil dus geen twee losse kastjes maar het modem van telfort vervangen. En dat moet op zich ook geen probleem zijn, instellingen van Telfort zijn wel te vinden (Telfort topic, let op netwerk), gebruik zelf ook andere types.

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:53:
[...]

Hoi eend,
Wat ik van telfort heb staan is geen draadloze modem dus voor draadloos internet is een router vereist lijkt mij toch?
Nee, je hebt alleen een access point nodig. Een draadloze router is overbodig als je al een router in je netwerkt hebt staan. En omdat je het over een "standaard" Telfort modem hebt ga ik er voor het gemak van uit dat dit een modem is met router functie.

Verwijderd

Je vergeet alleen dat door het gebruik van een eigen modem je elke vorm van service (in theorie) kwijtraakt aangezien ze het niet ondersteunen.
Komt bij dat ik wederom terugkom op het feit dat de modem simpelweg op de wanpoort van de router aangesloten dient te worden.

De WAN poort vraagt simpelweg een IP aan en routeert al het verkeer tussen LAN en WAN, thats it.
Dat is normaal en dat is bij ALLE andere routers ook zo; maar natuurlijk niet bij deze.
WAT gaat er precies fout als je het op de juiste manier aansluit? welk ip krijgt de modem en welk ip krijg je als computer die aangesloten is op je router?
Kan je vanaf een pc wel een internet adres pingen (op IP basis)? Zo ja: check de dns settings in je router en stel als test eens de dns servers van opendns in.
Er is zo weinig wat hier fout kan gaan aangezien je modem de verbinding opbouwt met telfort (wat nu al werkt) en je router simpelweg het verkeer heen en weer stuurt.

Het is inderdaad zo dat je beter een WLAN accesspoint neer kan zetten zonder routing functionaliteit, maar die zijn bijzonder schaars en je kunt dit ook bereiken door simpelweg in de router de DHCP server uit te zetten en je modem op een LAN poort aan te sluiten (enkel aansluiten op een LAN port als de DHCP server op de router uitstaat!)

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Nielson schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:59:
[...]
Die SMC is een modem/router/wifi/voip alles in één, hij wil dus geen twee losse kastjes maar het modem van telfort vervangen. En dat moet op zich ook geen probleem zijn, instellingen van Telfort zijn wel te vinden (Telfort topic, let op netwerk), gebruik zelf ook andere types.
Je raakt wel je support kwijt dan, ik weet dat bijvoorbeeld Tele2 daar nogal moeilijk over kan doen. Ik weet niet hoe Telfort daar mee omgaat, maar Tele2 zegt gewoon "koop een modem bij ons, dan krijg je support". (en dat mag ook wel, het modem wat hun toen aanboden was 2x zo duur als in de winkel)

Spuit 11 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door _Eend_ op 01-12-2009 13:27 . Reden: Note to self: Press F5 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heren Mag ik allemaal vriendelijk bedanken voor alle info en hulp.

Router/modem draait problemen opgelost. Modem zyxel ertussen uit. en wat zitten rommelen in de instelingen.
zag dat alle LAN aansluitingen default aangave heb dat opgelost en toen draaide het ding.

Nogmaals dank einde TOPIC denk ik

Gegroet

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:30
Zou wel fijn zijn als je precies aangeeft Wat je hebt verandert, voor het geval iemand dit topic via de search vindt.

Verwijderd

Topicstarter
bas r schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:37:
Zou wel fijn zijn als je precies aangeeft Wat je hebt verandert, voor het geval iemand dit topic via de search vindt.
allereerst heb ik in de router aangegeven dat hij op Tiscali moet draaien. Vervolgens bij LAN -->VLAN in het overzicht van LAN aansluitingen alles op enabled gezet. er stond default. Denk dat dit het probleem is geweest maar zeker weten doe ik het niet. Ben al lang blij dat hij draait.

Modem van Telfort heb ik in de doos gestopt!!

Als ik trouwens toch mijn zyxel modem er tussen wil om gezeur met telfort te voorkomen he. Doe ik dan de ADSL kabel in de wan poort op de SMC en link ik deze vervolgens met een ethernet kabel aan het modem? Of juist andersom. ADSL lijn in modem en met ethernet kabel verbinden aan router?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:47
Als je de termen begrijpt (zie FAQ onder andere. Die bevat ook linkjes naar How-to's) dan zul je je netwerk ook zo kunnen inrichten zoals je wilt / nodig hebt voor support.

Het zijn beide modem/routers: ze maken verbinding met ADSL / ze gebruiken NAT technologie om meerdere apparaten via één verbinding te laten lopen.

Je kan dus adsl kabel -> zyxel -> smc ~draadloos ~ computer aansluiten, wat Mental aanraadde. Je hebt dan wel twee NATs draaien, wat een hel kan zijn als je een poort open moet hebben (torrents en spelletjes o.a.). Zeker als je er niet veel kaas van gegeten hebt.

Je zal inderdaad je zyxel aangesloten moeten hebben, als je de helpdesk wil gebruiken. Die vragen bijvoorbeeld welke LEDjes er branden, en LEDjes van je SMC snappen ze niet. De oplossing dan is om alleen de switch/draadloos functionaliteit van je SMC te gebruiken. De ADSL/WAN poort van de SMC moet je dan niet gebruiken. Je kan ook een van beide apparaten instellen als bridge (of bridge-achtige oplossingen), maar dan moet je eerst maar de faq/howto's lezen. Voorkauwen heeft helaas weinig zin: als je het niet begrijpt wat het doet, dan heb je later nog hel.

Je huidige opstelling lijkt mij het simpelst. Gewoon die SMC gebruiken. Stel je hebt problemen, en je komt er niet uit en wil de helpdesk bellen, kan je alsnog de zyxel met een draad proberen (al kan het lezen van de faq/etc nog wel interessant zijn. Zeker als je zaken als torrents/games/etc draait).
Pagina: 1