Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-11 14:37
Ik heb een telefoontje gehad of ik van mn planet internet comfort oud naar 20mbit KPN wil gaan, gaat van 52,50 naar 50 euro.

Ben akkoord gegaan, maar vraag me eigen af als ik die 20mbit bijvoorbeeld niet zal halen, kan ik dan naar 8mbit downgraden of moet ik dan 3 maanden wachten voor dat kan?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:13

racoon

mooowwww

Heb je kpn al gebeld en hun die vraag gesteld?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 15:54
Daarbij zit je waarschijnlijk meteen vast aan een nieuwe contractperiode van een jaar.

• Tiduz
er zit idd een jaarcontract aan vast, maar je kan up of downgraden, iik weet alleen niet of die 3 maanden gelden als je pas een abbo hebt en er dus achterkomt dat je die snelheid niet haalt.

KPN bellen kon, maar daar heb je zo lange wachttijden, dacht dat een gotter me wel een sneller antwoord kon geven, als ik hiermee een regel gebroken heb dan sorry.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Verwijderd

En zo komen providers dus van die opzegtermijn van een maand af.

Waarschijnlijk heb je gewoon pech als je die 20 mbit/s niet haalt. Ze garanderen nergens dat dat zo is, het is slechts de maximale snelheid die je onder optimale omstandigheden zou kunnen halen, namelijk als je bovenop de centrale woont.

• Tiduz
daar heb je een punt, maar ik zat al 5+ jaar bij planet en was niet echt van plan om over te stappen tot VDSL op de markt komt, woon ongeveer 1100 meter van centrale af, ik kijk wel even of ik die 20 haal, als ik maar 10 haal bel ik even of ik kan downgraden dan maar

Er is een regel dat je na 3 maanden kan downgraden zonder kosten, ik weet alleen niet of dit ook zo is als je de snelheid echt niet kan halen en het internet pas hebt, guess ill find out soon :P

bedankt iig :)

[ Voor 32% gewijzigd door Tiduz op 01-12-2009 08:42 ]

Verwijderd

Mjah 20 zal je waarschijnlijk niet halen, denk eerder 16 ofzo. Als je lijn echt stuk is traint hij automatische in op 8mbit en daar hoef je niks voor te doen.

Bekijk het zo, als je het niet haalt dan ben je in ieder geval 2.50 goedkoper uit per maand, das toch een biertje in de kroeg.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Wanneer je die 20mbit niet haalt (haal je zoiezo al niet, 16mbit is praktische max) en je modem traint in op 12 mbit dan doe je er verstandig aan om met KPN contact op te nemen. Je gaat natuurlijk niet betalen voor een dienst die ze niet leveren. Neem in dat geval het 12mbit abbo af. Ervaring leert dat je een aantal keer in de telefoon moet klimmen om alles correct te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Friedchicken op 01-12-2009 13:14 ]

• Tiduz
ik zie op de site van KPN geen 12mbit?

zie alleen 3, 8 en 20

maar heb net de experiabox binnen, zometeen even aansluiten en testen dan maar, als ik maar 12 krijg bel ik wel even voor de zekerheid, bedankt :)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Je kunt na 3 maanden pas je abonnement downgraden.

Van de KPN site:
Ik ben al jaren klant van KPN, mag ik ook mijn snelheid aanpassen?
Alleen de contracten die na 1 oktober 2008 zijn aangegaan, binnen het nieuwe portfolio van KPN, zijn Flexibel. Als trouwe klant kan je overstappen op dit flexibele portfolio. Hiervoor moeten we wel je contract vernieuwen, en krijg je een nieuw jaarcontract op een van de nieuwe abonnementen.

Maar met 1100 meter van de centrale moet je toch een aardige snelheid kunnen halen. Mocht je echt niet tevreden zijn en bijvoorbeeld maar 10MBit halen, kun je natuurlijk altijd even contact opnemen. Wellicht zijn ze coulant en kun je direct naar het 8Mbit abo.

[ Voor 34% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-12-2009 13:54 ]

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:41
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:51:
[...]
Maar met 1100 meter van de centrale moet je toch een aardige snelheid kunnen halen. Mocht je echt niet tevreden zijn en bijvoorbeeld maar 10MBit halen, kun je natuurlijk altijd even contact opnemen. Wellicht zijn ze coulant en kun je direct naar het 8Mbit abo.
Willicht zijn ze coulant? Ik betwijfel dat sterk.
Even over KPN centrales: die zijn in sommige wijken nog niet aangepast naar meer dan 8Mbit/s. Ik heb bijvoorbeeld Online Breedband 20Mbit over het KPN koper, maar de KPN zit hier nog met een 8Mbit centrale. Dus sneller zal ik nooit halen. Beetje zonde om dan te dokken voor een duurder 20mbit abonnement.
Bel de KPN nog eens op, en vraag even naar de wijkcentrale.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Sorry, mijn gegevens waren gebaseerd op zakelijk internet. Desalniettemin kan je volgens mij eenvoudig downgraden, en anders vermeld je dat je lijn klappert/onstabiel is.? (Mits dat daadwerkelijk zo is).

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Doe anders eens een postcode check op de kpn site, kun je meteen zien of je eventueel last hebt van de adsl1 beperking in sommige centrales.

Verwijderd

Tiduz schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:47:
ik zie op de site van KPN geen 12mbit?

zie alleen 3, 8 en 20

maar heb net de experiabox binnen, zometeen even aansluiten en testen dan maar, als ik maar 12 krijg bel ik wel even voor de zekerheid, bedankt :)
Dat is de maximum snelheid van het abonnement. 3 en 8 zal hij tegenwoordig bijna altijd halen maar door technische beperkingen van ADSL kan 20mbit lang niet altijd gehaald worden. Dit wordt veroorzaakt door teveel ruis op de lijn, te lange afstand of brakke lijn zijn de grote boosdoeners.

Wat je modem doet is de ruis op je lijn meten en dan de hoogste mogelijke snelheid pakken in vele gevallen zal dat 12 of 16 zijn.

Als je onder de 20 (wat in de praktijk bijna nooit wordt gehaald) zit dan kan je KPN bellen maar die kunnen er ook niks aan doen. Als je op de 4 of 8 zit dan zou ik wel even bellen want met 1100 meter is er dan toch iets fout.

• Tiduz
ik krijg nu 14 mbits, denk dat die niet hoger zal gaan, jammer

[ Voor 146% gewijzigd door Tiduz op 01-12-2009 17:27 ]

Verwijderd

Of je kan downgraden ligt een beetje aan het type abbo dat je hebt genomen, als je een abbo met een x aantal maanden korting neemt is dat doorgaans icm een jaarcontract.
Ik meen me vaag te herinneren dat er een snelheid van 12+ voor KPN dan acceptabel is, maar daar moet je me niet aan houden.
Mocht je trouwens KPN gaan bellen dan is het eerste dat daar gevraagd wordt waar je modem staat en hoeveel (en wat voor) kabel en tussen je modem en isra zit. Als je modem niet direct bij het ISRA zit zullen ze je dat eerst laten aanpassen.

Over die 12 mbit, in veel gevallen wordt bij het 8 mbit abbo je daadwerkelijke lijnsnelheid op 12 mbit gezet, maar dat is natuurlijk nooit zeker.

• DondeRob
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-11 14:25
Als je, doordat de snelheid niet gehaald word, last hebt van een vaak wegvallende verbinding, dan zal KPN niet moeilijk doen over een downgrade naar het snelst haalbare abonnement, mits alle mogelijke oorzaken zijn uitgesloten. Ook niet onbelangrijk: met een 3Mb abonnement krijg je in werkelijkheid 4 Mb en met een 8Mb abonnement krijg je 12Mb.

Om een zo hoog mogelijke snelheid te kunnen leveren is het van belang dat er een zo kort mogelijke CAT5 kabel tussen het modem en het IS/RA punt zit (maximaal 2 meter, maar liever 20 cm). En zoals hierboven ook al werd vermeld is een snelheid boven de 8Mb (eigenlijk 7,6Mb) alleen mogelijk als er een adsl2(+) kaart beschikbaar is in de wijkcentrale waar de verbinding over zal lopen.

Als je verbinding straks vaak weg valt, dan moet je helaas bellen naar 0900 0244. De ervaring leert dat de meesten daar dom zijn het soms lang kan duren tot je met de juiste afdeling in contact bent. Dit is wat je het beste kan doen: Je vertelt diegene dat je verbinding vaak weg valt, dat je modem direct op het IS/RA punt staat (zonder splitter of andere apparatuur ertussen aangesloten), door middel van een CAT5 kabel van 2 meter of korter. Dat het modem resetten/24 uur stroomloos houden het probleem niet heeft verholpen. En dat je graag wil dat ze een ticket aanmaken voor de Technische Service Desk (TSD) om het probleem verder te laten analyseren. De TSD zal dan contact met jou opnemen en dezelfde checks nogmaals met je uitvoeren (bekabeling en modem resetten). Dan zal er eventueel een monteur worden aangestuurd om de boel bij jou thuis uit te sluiten of te repareren. Als het probleem niet bij jou op de locatie zit word er een monteur naar de centrale gestuurd (met een beetje geluk kan de monteur die bij jou komt daar zelf ook in). Als het daarna nog steeds niet is opgelost word er een 2e monteur naar de centrale gestuurd. En als de verbinding dan nog steeds te vaak weg valt krijg je een downgrade van je abo.

De storingsmonteurs zijn in prinicipe gratis, behalve als je de bekabeling niet op de voorgeschreven manier hebt aangesloten.
Pagina: 1