Mogge,
Allereerst even mijn specs:
(Ehm, zie nu dat screenshotje gemaakt is met automatisch verlaagde multiplier, maar onder stress is het dus 9x445).

En dan nu het probleem:

Heeft geen verdere uitleg nodig geloof ik
. De Noctua NH-U9 staat overal goed aangeschreven, dus het lijkt me dat het daar niet aan ligt.
Nu heb ik de FAQ gelezen en daar viel het volgende mij op waarvan ik wilde weten of dit ook opgaat voor de E8400:
Misschien nog andere dingen die ik kan controleren/veranderen?
Bedankt voor jullie tijd in ieder geval.
Allereerst even mijn specs:
- P5E Deluxe rev 1.xx (Bios 0405)
- E8400 @ 4GHz (9x445).
- OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC8000 CL5.0 Platinum (OCZ2P10002G)
- Sapphire Radeon HD 4870 1G
- Noctua UH-9 met 2 x 9CM fans (blazen in dezelfde richting
)
- Arctic Alumina Cooling Paste
- Cooler Master Centurion 590
- Cooler Master Silent Pro M 500W Modulair
- Aantal drives (WD Raptor for OS (Win 7 HP), Spinpoints voor opslag)

(Ehm, zie nu dat screenshotje gemaakt is met automatisch verlaagde multiplier, maar onder stress is het dus 9x445).

En dan nu het probleem:

Heeft geen verdere uitleg nodig geloof ik
Nu heb ik de FAQ gelezen en daar viel het volgende mij op waarvan ik wilde weten of dit ook opgaat voor de E8400:
Een rijstkorreltje? Niet dat ik nu dikke lagen pasta op mijn cpu heb liggen, maar meer dan een rijstkorreltje is het wel... ik heb een dun laagje pasta uitgesmeerd op de cpu liggen... je kan de cpu er níet doorheen zien, dus ik vermoed dat dat toch veel te veel is?Ook moet je zorgvuldig met koelpasta omgaan: met te weinig koelpasta heb je een slechte warmtegeleiding en met te veel koelpasta maak je een soort warmtebuffer. De juiste hoeveelheid voor een CPU zonder heatspreader (Pentium !!! Coppermine, Athlon XP, etc) is ongeveer het grootte van een halve rijstkorrel, terwijl je op de CPU's met een heatspreader (Pentium4, Athlon64, etc) ongeveer een rijstkorreltje aan koelpasta kan uitsmeren.
Misschien nog andere dingen die ik kan controleren/veranderen?
Bedankt voor jullie tijd in ieder geval.
Pointless