Omdat het zeer waarschijnlijk is dat de TS dit antwoord al weet, heb ik dit niet willen posten. Maar zoals vele tweakers in andere topics al hebben aangegeven, antwoorden kunnen van belang zijn voor anderen die (in de toekomst) zoeken naar antwoorden in dit forum.
Men heeft mij geleerd dat de beste methode om stuurprogramma's te installeren is om dit via "Apparaatbeheer" te doen. In dit schermpje kies je de betreffende apparaat en selecteer je "Eigenschappen" via rechtsklik. Er verschijnt een nieuwe scherm; hierin vind je een mogelijkheid (eventueel via selectie van tabbladen) om de drivers te installeren of te updaten.
Zorg er wel voor dat je tijdens de selectie voor het installeren:
- Windows niet het internet op laat gaan om naar stuurprogramma's te zoeken.
- Windows niet automatisch laat zoeken naar drivers op je systeem.
- weet waar je de stuurprogramma's hebt bewaard, want je verwijst naar die map, waarna de drivers
worden geinstalleerd.
Zo heb ik een Dell Precision M60 (met o.a. Pentium M 755 2.0 GHz en Nvidia QuadroFX Go 700). Drivers voor XP zijn aanwezig op de site van de fabrikant. Windows 7 (Starter) herkent alle apparaten, behalve de videokaart. Het scherm en de kaart kunnen een resolutie van 1920x 1200 aan, maar dit is niet mogelijk na een fresh install. Een zoektocht naar de drivers (op o.a. de Nvidia site) leidde niet tot succes. Alle gevonden stuurprogramma's (ook die voor Vista) gaven een foutmelding bij de poging tot installatie; het apparaat is niet aanwezig.
Uiteindelijk heb ik dus de driver voor XP maar geinstalleerd, via de beschreven methode. Dell levert de stuurprogramma's via een exe-bestand. Deze pakt de files uit in een map op c:\ en vervolgens wordt de installatie automatisch opgestart. Meteen daarna krijg je een foutmelding dat installatie niet mogelijk is.
Tot mij verbazing installeert W7 de XP-driver en heb ik een tijd gewerkt met deze hoge resolutie. (Omdat de bureaubladachtergrond niet te wijzigen is in W7 Starter, werk ik sindsdien weer met XP. Pas na een upgrade van het geheugen naar 2GB wil ik W7 Home Premium of beter weer uitproberen op dit apparaat.)