Simpel CMS

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een heel simpel CMS systeem.

Ik heb een bestaande site, en sommige delen van de tekst moeten aangepast kunnen worden door iemand die dus niks van html snapt.

Hij hoeft alleen de opmaak van de tekst te kunnen veranderen en links in de tekst te kunnen invoegen.
De rest van de site en de opmaak hoeft niet aangepast te kunnen worden door middel van het CMS, ook hoeven er geen pagina's aangemaakt te kunnen worden. Het gaan dus puur alleen om de tekst die op een bestaande pagina staat.

Nu heb ik op google gezocht naar hele simpele CMS systemen maar ze zijn nog allemaal te uitgebreid.
Kent iemand een heel eenvoudig systeem waarmee ik alleen de tekst en de opmaak van een bestaande site kan aanpassen?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je zoek een "one page cms". ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
WordPress is met een paar tweaks prima als een CMS te gebruiken, en is erg gebruiksvriendelijk.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:31

sanzut

It's always christmas time

Het gaat niet om nieuws toe te voegen of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zijn een aantal tutorial in omloop en ook youtube vidoe's waar je het zelf kan maken, zijn echt maar paar regels php/mysql code. Zonder kennis van php kan je het zo overnemen, of even tutorial doorlopen.

One page cms worden ze meestal genoemd dacht ik.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als het zo uitgekleed moet zijn, is het dan niet makkelijker het gewoon zelf te bouwen? Gewoon TinyMCE implementeren en de teksten in een databaseje opslaan. Van de rest een statisch template bouwen en de tekst invoegen. Kan echt super eenvoudig in PHP (bijvoorbeeld).

En als dat toch weer teveel werk is (of het ontbreekt je aan kennis) kun je ook gewoon de simpele features van de CMSen gebruiken. Zo heeft Joomla ook aan de voorkant een bewerk-modulen, waardoor hij als publisher nooit aan de achterkant hoeft te zijn. Gewoon inloggen (aan de 'voorkant' en het edit knopje klikken).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar vind ik...?
Zoeken (en vergelijken) kun je prima zelf ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 30-11-2009 23:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.