Vanaf MacBook remote desktop naar Windows?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik zou graag vanaf huis en onderweg met een dongel oid willen inloggen op mijn windows computer op de zaak. Ik voel er weinig voor om thuis een windows computer neer te zetten en wil dit graag vanaf mijn macbook doen. Ik weet dat dit kan vanaf een windows partitie of via vmware fusion, maar het liefste zou ik het rechtstreeks vanuit OSX doen.

Bestaan er betrouwbare applicaties om dit rechtstreeks vanaf een Mac te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Ja, er is zelf een tool van microsoft voor. Houdt wel rekening met eventuele routers waar je nog portforwarding op moet gaan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En waar heb je zelf al naar gezocht? Als nl. zoekt naar mac os x windows remote access kom je uit op de officiele Microsoft Remote Desktop Connection Client for Mac. Die had je nog niet gevonden?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
Thanks! Nee, had ik niet gevonden want ik zat in het Nederlands te zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt het hier zelf over remote desktop, elke search met 'remote desktop' en mac of osx erin had het wel gevonden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
Ja, heb je gelijk in, maar toen ik het verhaaltje ging schrijven hier werd ik gedwongen om het beter te omschrijven. Beetje stom idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Nog een goede tool. Zie hem hier niet staan: CoRD. http://cord.sourceforge.net/

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
CoRD werkt inderdaad erg goed en gebruik ik al een tijdje voor Remote Desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

maXXzz schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:33:
Thanks! Nee, had ik niet gevonden want ik zat in het Nederlands te zoeken....
http://www.google.com/sea...lad+mac&ie=UTF-8&oe=UTF-8 :?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

yeehaw schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:14:
CoRD werkt inderdaad erg goed en gebruik ik al een tijdje voor Remote Desktop.
CoRD vind ik zelfs beter dan de remote desktop van Windows zelf. Hij is sneller, je kan deze fullscreen draaien (is me bij RDC client nog niet gelukt :? ) en hij opent tenminste meteen in de voorgrond (itt RDC).

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 15:57
En anders www.logmein.com . Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
page404 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:50:
[...]

CoRD vind ik zelfs beter dan de remote desktop van Windows zelf. Hij is sneller, je kan deze fullscreen draaien (is me bij RDC client nog niet gelukt :? ) en hij opent tenminste meteen in de voorgrond (itt RDC).
CoRD crasht bij mij altijd bij het sluiten van sessie. Tijdens gebruik geen problemen overigens.

Ik gebruik tegenwoordig weer gewoon de RDC van Microsoft, ook vanuit de trein met bluetooth => Nokia (Telfort) tethering, werkt prima. Wanneer ik meer "performance" wil (niet op accu werken...) start ik Windows XP in VMWare en doe vanuit daar RDC.

Ik heb vaak meerdere RDC's open staan (de Mac versie) op 1920x1200 full screen (extern scherm in clamshell mode), is geen probleem. Dit alles op een MacBook3,1 C2D 2.0 (Intel GMA X3100) met 4GB.

Dat je geen full screen kunt draaien is BS (RDC => Preferences => Display => Remote desktop size). De Mac client is goed configureerbaar en één groot pluspunt is het sharen van een printer, hiervoor hoef je op de host geen drivers te installeren, in tegenstelling tot het sharen van printers vanuit een Windows RDC guest.

Ik sla profielen altijd op in .rdp bestanden, die ik met Spotlight snel geopend heb. Per .rdp bestand dus ook verschillende preferences. Dat levert voor mij de snelste workflow op: Spotlight("remotenaam.rdp") <Enter> Password invullen <Enter> Verbinding!

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

tonyisgaaf schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:11:
[
Dat je geen full screen kunt draaien is BS (RDC => Preferences => Display => Remote desktop size).
jij mag het bullshit noemen van mij, maar bij die preferences kon ik onder RDC met geen enkele instelling een fullscreen desktop krijgen.
Nee, dan CoRD, View => Start Full Screen. Dat is pas makkelijk 8) doet me toch weer denken aan deze cartoon http://geekandpoke.typepa...rom-tsahi-leventlevi.html

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik gebruik altijd TeamViewer. Werkt ook top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Dat wou ik net voor gaan stellen, Teamviewer, echt een makkelijk en goed programma.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Pagina: 1