page404 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:50:
[...]
CoRD vind ik zelfs beter dan de remote desktop van Windows zelf. Hij is sneller, je kan deze fullscreen draaien (is me bij RDC client nog niet gelukt

) en hij opent tenminste meteen in de voorgrond (itt RDC).
CoRD crasht bij mij altijd bij het sluiten van sessie. Tijdens gebruik geen problemen overigens.
Ik gebruik tegenwoordig weer gewoon de RDC van Microsoft, ook vanuit de trein met bluetooth => Nokia (Telfort) tethering, werkt prima. Wanneer ik meer "performance" wil (niet op accu werken...) start ik Windows XP in VMWare en doe vanuit daar RDC.
Ik heb vaak meerdere RDC's open staan (de Mac versie) op 1920x1200 full screen (extern scherm in clamshell mode), is geen probleem. Dit alles op een MacBook3,1 C2D 2.0 (Intel GMA X3100) met 4GB.
Dat je geen full screen kunt draaien is BS (RDC => Preferences => Display => Remote desktop size). De Mac client is goed configureerbaar en één groot pluspunt is het sharen van een printer, hiervoor hoef je op de host geen drivers te installeren, in tegenstelling tot het sharen van printers vanuit een Windows RDC guest.
Ik sla profielen altijd op in .rdp bestanden, die ik met Spotlight snel geopend heb. Per .rdp bestand dus ook verschillende preferences. Dat levert voor mij de snelste workflow op: Spotlight("remotenaam.rdp") <Enter> Password invullen <Enter> Verbinding!