Draadloos + Interactieve tv KPN

Pagina: 1
Acties:

• lars019
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-02 21:35
Ik heb het volgende probleem, bij kpn (glasvezel) gaat volgend jaar het analoge signaal weg. Ik heb daarom 5 digitale ontvangers besteld. Deze moeten voor zover ik begrepen heb aangesloten worden op een netwerkkabel en niet op een coax kabel. Nu hebben wij thuis alleen een draadloos netwerk en heb ik geen zin om voor elke ontvanger meer dan € 100 extra te betalen om tv te kunnen kijken. En zoveel kabels trekken is ook geen optie We maken gebruik van de volgende apparaten:

0e verdieping: TV + PC
1e verdieping: 3 TV's + 2 Laptops
2e verdieping: TV + Laptop

Wat is de makkelijkste manier om al deze apparaten in mijn netwerk te krijgen?
Heb al wat gelezen over een repeater, wat sowieso niet slecht idee is, want ontvangst 2e verdieping is niet heel geweldig. Maar voor de digitale ontvangers heb je een bedraad netwerk nodig en zover ik weet kan dan niet met een repeater.
Ik heb ook iets gehoord over netwerk via stopcontact, maar heb hier geen ervaring mee, is dat een goede oplossing voor dit probleem?

edit: op 2e verdieping ligt wel een netwerkkabel

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Netwerk via stopcontact werkt hier bij mij prima met interactieve TV. Wel moet ik eerlijk erbij zeggen dat het wisselde per stopcontact of de lampjes groen werden (=perfect) of oranje (=goed genoeg voor 1 tv).