Toon posts:

.exe bestanden worden geopend met notepad windows 7

Pagina: 1
Acties:
  • 892 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb een probleem met me .exe bestanden. Met mijn eigen lompheid heb ik een .exe bestand gekoppeld aan notepad. Dit door rechtermuis en openen met en dan altijd dit programma openen met het volgende programma. Het probleem hierbij is dat nu al mijn .exe bestanden geopend worden met notepad (word excel firefox etc.) Ik heb al even rondgezocht hoe je dit kan oplossen en heb het volgende al geprobeerd:

Enkel rechtermuis en shift rechter muis, waar er normaal openen met staat, staat dit er nu niet. Dit staat er wel voor andere bestandsextensies maar niet voor .exe bestanden

Configuratiescherm programma's en dan standaardprogramma's hier staat echter .exe niet in de lijst.

Start uitvoeren regedit, maar het register wordt dan ook met notepad geopend.

Bovenstaande 3 werken dus niet, is er misschien nog iemand die een andere optie voor me heeft?

Op deze manier kan ik namelijk helemaal niet met mijn computer werken.

Verder gebruik ik Windows 7

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Groet,

Stefan

Edit:
Systeemherstel wordt ook door notepad geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de pc opstart F8 drukken voordat windows opstart. Daar proberen om systeemherstel te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

http://windowsxp.mvps.org/exeasso.htm

misschien dat dat werkt? Is wel voor xp maar misschien is het register voor vista op dat punt hetzelfde.

EDIT: sorry windows 7.

Als je weet waar je moet wezen in je register kun je dit misschien proberen: in kladblok typen: start regedit.exe en dan opslaan als een .bat file

[ Voor 37% gewijzigd door Marce op 30-11-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je toch een app willen gebruiken zoals regedit.exe hernoem deze dan naar regedit.com. Ik heb dit wel eens gedaan bij PCs die last van virussen hadden die dit geintje uithaalde. Werkte uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

zo kun je trouwens ook systeemherstel starten. Of die manier van Blackspot ook werkt weet ik niet.

Systeemherstel= rstrui.exe

Edit (alweer): Dit is trouwens allemaal overgenomen van een ander forum :o

[ Voor 23% gewijzigd door Marce op 30-11-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PC opstarten en F8 drukken werkt niet.

exefix xp werkt niet

in kladblok typen: start regedit.exe en dan opslaan als een .bat file werkt ook niet, nog steeds opent kladblok

Het aanpassen van regedit.exe naar regedit.com werkt ook niet krijg dan de foutmelding kan het bestand regedit.com niet vinden controleer of u de naam juist heeft ingevoerd en probeer het opnieuw

Bedankt alvast maar misschien zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Systeemherstel= rstrui.exe werk niet dit is namelijk een.exe bestand en wordt dus weer geopend met kladblok

Verder heb ik gekeken bij de link van Leutje, maar op dit punt

If you can't open "regedit", press CTRL+ALT+DEL keys and open "Task Manager". Now click on "File" menu and hold down the "CTRL" key and click on "New Task" menu. It'll open a Command Prompt window. Now provide regedit.exe command and press Enter. It'll open regedit without any problem.

wordt weer kladblok geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is overigens regedt32.exe in de system32 map (32bit). Het hernoemen van de extensie naar .com werkt bij mij prima maar ik heb natuurlijk jou probleem niet. Hoewel ik niet zie waarom je die foutmelding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 15:47
Misschien via Configuratiescherm --> Programma's --> Standaardprogramma's --> koppelingen instellen
Daar kun je in elk geval van alle extensies instellen welk programma het moet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:12

TheVMaster

Moderator WOS
Wat heb je allemaal al gevonden m.b.v. Google?

Misschien dat je de regels nog even door kunt nemen? Het is hier namelijk geen afhaal Chinees, we verwachten toch wel dat je zelf eerst op onderzoek uitgaat voordat je hier om hulp komt vragen...

Volgens mij moet je er met de Google link wel uitkomen :+ enneh..de volgende keer eerst zelf zoeken voordat je een topic start. Owja....het Hallo.... en Groetjes.... doen we hier op GoT ook niet.... :+ maar goed..dat had je vast al gelezen in het Algemeen Beleid en de regels...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.