[W7] Media Player Classic crasht Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbruinsma
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 10:22
Ik heb het volgende probleem, kon er vrij weinig over vinden maar ben benieuwd om meer mensen dit hebben:

Als ik een hd film/serie probeer af te spelen met mpc, dan werkt dit zonder problemen. Ga ik echter tegelijkertijd ook met de explorer werken dan crasht Windows 7 compleet. Zelfs als ik naar een onderstaande directory ga van waar ik weg kwam crasht ie.

In de error-logs staat helemaal niks. Ik heb ondertussen heel wat hardware-configuratie dingen geprobeerd maar dat maakte niet uit, het gebruiken van Windows Media Player of VLC Player geeft de problemen weer niet. Dus het ligt aan mpc of de codecs (fddshow bijv).

Ik kan hier alleen vrij weinig over vinden, meer mensen met dit probleem + mogelijke oplossing?

Thanks!

Edit: Waarom deze nu ineens in "Overige hardware" komt is mee een compleet raadsel. Zou een mod 'm kunnen verplaatsen? :)

[ Voor 7% gewijzigd door ahbruinsma op 30-11-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> WOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Dit heeft te maken dat de Classic player alleen geschikt is voor kleine films.
Dus bijvoorbeeld zelf opgenomen als MPEG 2, MPG, AVI formaat (dit heb ik me laten vertellen door microsoft Tech help Desk)
Ik raad mensen dan ook ten allen tijde aan om altijd films, zeker HD films, af te laten spelen in Microsoft (krijg je er gratis bij de installatie) Windows Media Center.
Classic gebruik die maar zelden. Waarom Microsoft die er in heb gebouwd, is mijn een raadsel.
Het oplossen ervan is heel simpel.
Speel HD films af in Media Center.
Als je tegelijk wil verkennen verklein hem dan Door de Start Knop en dan pijltje naar beneden.
Met de start knop bedoel ik dus die op het toetsenbord.

Johann Sebastian Bach