Draadloze 3,5 mm plug, bestaat dit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik vroeg me af of er 3,5 mm plugjes bestaan die draadloos je geluid verzenden naar de boxjes van je pc (die ook een 3,5 mm plug nodig hebben). Ik heb hier namelijk een laptop, met aan de voorkant een ingang voor een 3,5 mm plug. Hier zit nu dus een kabel in, maar nu ik mijn bureau steeds meer tot een nette werkplek probeer om te toveren begin ik me meer en meer aan die kabel te ergeren.
Ik vroeg me af of mensen hier weten of er dus plugjes zijn (het liefst zo klein mogelijk) die het draadloos naar de boxjes (die op nog geen meter afstand staan) kan verzenden? Ik heb al wat rondgekeken, o.a. op alternate, maar het zoekt nogal moeilijk, omdat ik niet weet onder welke categorie het valt (niet echt onder kabels denk ik, maar ook niet echt onder geluid). Ook googlen heeft tot nu toe niks opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jawel met bleutooth en ene a2d2 profiel kun je een boel

ik gebruik zelf een jabra 3030, maar die is meer voor gebruik als koptelefoon, je kan niet laden en luisteren tegelijk ..

[ Voor 53% gewijzigd door Fish op 30-11-2009 22:56 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Jawel, maar dan kun je beter een Bluetooth stickje in je laptop prikken (als hij nog geen bluetooth heeft tenminste) en dan gewoon een Bluetooth headset apparaatje aan je speakers hangen.

Misschien is een Logitech Squeezebox ook wel iets voor je :)

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 30-11-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ja zoiets ^^ bedoel ik inderdaad ook, kon het alleen niet goed vinden (niet de goeie term denk ik).

Ik denk dat je dat 3.5mm verzendplugje beter weg kunt denken, want dat is sowieso niet echt veel voorkomend. Meestal is het een USB stickje in je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Bedankt voor de tips. Mijn laptop heeft gelukkig ingebouwde bluetooth, dus dat valt mee. Nu alleen even uitvogelen hoe ik dat onder Ubuntu aan de praat krijg (is me tot nu toe alleen in windows gelukt), maar dat moet wel lukken (desnoods met wat hulp van het Ubuntu forum) :). Bedankt voor de tips, ik ga eens even zoeken naar zo'n ontvanger en prijzen.
Is er iets waar ik op moet letten (slechte ontvangst bij sommige merken, vertraging van geluid, of iets anders), of maakt het niet heel veel uit?

Edit: ik heb even dat apparaat hierboven gegoogled, en kom op een prijs van bijna 70 euro uit. Dat is wat veel van het goede imo. Toch bedankt voor de tip :)

[ Voor 13% gewijzigd door Orian op 30-11-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan ook voor een fm transmitter gaan

e.g.
http://www.wehkamp.nl/bee...pczywCjCRMwybTCjC7wEwybwL
15 euro ..

en een oude radio

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Bedankt voor die tip. Maar het is allemaal niet echt wat ik zoek. Ik zoek gewoon een apparaatje dat mijn 3,5 mm - 3,5 mm draad vervangt, voor de speakers die bij mijn pc (laptop) staan. Er moet toch wel een oplossing (al dan niet via bluetooth) zijn voor twee tientjes, waarbij ik gewoon mijn speakers kan gebruiken? Ik ben toch niet de enige die hiertegenaan loopt?

En het feit dat er bluetooth oortjes voor 15 euro zijn toont al aan dat de techniek niet zo duur is. Dan moeten er toch voor ongeveer dezelfde prijs toch ook wel apparaatjes zijn die muziek via bluetooth ontvangen en omzetten naar een 3,5 mm plug? Ze zijn alleen verdomd moeilijk te vinden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 16:47
probleem is natuurlijk ook dat je geen stroom hebt, stroom kan niet (gemakkelijk) draadloos verstuurd worden, dus zal je sowieso met iets van batterijen oid moeten gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Hmm, daar zeg je zoiets ja. Niet aan gedacht :(. Er komt natuurlijk geen stroom uit de ingang van mijn speakers. Ik ga overmorgen (morgen geen tijd ;) ) maar gewoon even in wat electronicazaken kijken, wellicht dat ik toevallig iets tegenkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05:44
Je kan ook een usb-geluidskaart (of hoe heet zo'n ding) kopen, en die gewoon aan de zij/achterkant van je laptop prikken.

Due zoiets: http://azerty.nl/8-129-40...ic-usb-sound-adapter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Maar dan moet ik daar toch weer een kabel insteken? Dan houdt ik die kabelrotzooi op mijn bureau, alleen zit het nu aan de zijkant in plaats van de voorkant van mijn laptop. Of zie ik het verkeerd?

Daarnaast steekt er weer een usbstick altijd uit mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Maar anders steekt er een 3.5mm plugje zonder draad uit je laptop? Lijkt een USB stickje me praktischer en netter, zeker ook omdat deze waarschijnlijk niet aan de voorzijde zit.

In elk geval geloof ik niet dat er een 3.5mm plugje is wat je erin prikt en dat dan zelf het geluid draadloos verzendt.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 19:28
Het probleem van een bluetoothzender is dat deze ook weer ruimte inneemt. Je moet dus denken aan iets ter grote van een geheugenstick aan de voorkant van je laptop. Is dit wat je wilt of heb je liever iets kleins?
En waar staan je boxen? Staan die op je bureau of iets er boven? Staat je laptop aan het einde van je bureau of is er achter nog veel werkruimte? Wat is er op tegen om aan de achterkant van je bureau een draadje te hebben lopen van je laptop naar je speakers? Als je het draadloos gaat versturen heb je weer een ontvanger nodig die opzichzelf weer energie nodig heeft. Verder is het geluid wat via bluetooth wordt verstuurd vaak niet ideaal (maar de doosnee luisteraar merkt hier gelukkig weinig van).

Ik hoop dat ik je door deze vragen te stellen iets geholpen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sja je wil iets maar je wil er geen geld aan uitgeven

hier dan http://www.google.com/sea...A&q=a2d2+receiver&spell=1

eerste hit
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8422

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_8422_1.jpg

@ tostiijzer .... dit is de maat bleutooth usb stick die je kan kopen voor 10 of minder euro's. (wanner je geen bleutooth hebt)
Steekt nou niet echt uit (5mm)
Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/image/productimage/5035/CN-516-Product.jpg
maar de ts al vermeld dat de bleutooth is ingebouwd in de laptop

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 01-12-2009 20:03 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
tostyijzer schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:49:
Het probleem van een bluetoothzender is dat deze ook weer ruimte inneemt. Je moet dus denken aan iets ter grote van een geheugenstick aan de voorkant van je laptop. Is dit wat je wilt of heb je liever iets kleins?
En waar staan je boxen? Staan die op je bureau of iets er boven? Staat je laptop aan het einde van je bureau of is er achter nog veel werkruimte? Wat is er op tegen om aan de achterkant van je bureau een draadje te hebben lopen van je laptop naar je speakers? Als je het draadloos gaat versturen heb je weer een ontvanger nodig die opzichzelf weer energie nodig heeft. Verder is het geluid wat via bluetooth wordt verstuurd vaak niet ideaal (maar de doosnee luisteraar merkt hier gelukkig weinig van).

Ik hoop dat ik je door deze vragen te stellen iets geholpen heb.
Ik heb inderdaad ingebouwde bluetooth in mijn laptop (die ik inmiddels ook onder Ubuntu aan de praat heb :) ). Dus daar komt sowieso al geen extra rotzooi qua USB-sticks kijken. Mijn boxjes staan links en rechts van de laptop (+- 50 cm aan beide kanten), maar de ingang voor het geluid zit in de sub-woofer (die het weer doorstuurt naar de boxen). Die staat zo'n 80 cm onder de laptop op de grond.Er is opzich niets mis met een draadje aan de achterkant van mijn bureau (dat blijft toch, van de subwoofer naar de speakers), maar het probleem is de 3,5 mm plug aan de voorkant van de laptop die uitsteekt, en waarvandaan een draad mijn bureau over moet (naar de achterkant).

De situatie is dus als volgt:

laptop, 3,5 mm plug aan de voorkant ------ (80cm, wil ik draadloos)----> subwoofer ---(laat ik bedraad)---> rechterspeaker ----(laat ik bedraad)---> naar linkerspeaker.
fish schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:51:
sja je wil iets maar je wil er geen geld aan uitgeven

hier dan http://www.google.com/sea...A&q=a2d2+receiver&spell=1

eerste hit
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8422

[afbeelding]

@ tostiijzer .... dit is de maat bleutooth usb stick die je kan kopen voor 10 of minder euro's. (wanner je geen bleutooth hebt)
Steekt nou niet echt uit (5mm)
[afbeelding]
maar de ts al vermeld dat de bleutooth is ingebouwd in de laptop
Dank je, dat ziet er uit als wat ik ongeveer zoek :). En tuurlijk ben ik niet te beroerd om ergens geld voor uit te geven, maar al die dingen van 70 euro zijn pure overkill, en dat hoeft ook weer niet van mij. Ik ga niet teveel geld uitgeven voor dingen waar ik 80% van de functies toch niet ga gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

klinkt waarschijnlijk te simpel, maar waarom boor je niet gewoon een gat van een mm of 7 waar je de plug doorheen doet zodat de draad direct verdwijnt onder je buro. beetje tape om het aan de onderkant te houden en klaar ben je, en het kost je ook nog eens helemaal niks... :*)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:44

Krizzie

Progressive Music \o/

En heb je wel een gat in je bureau. :')

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

flippy.nl schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:26:
klinkt waarschijnlijk te simpel, maar waarom boor je niet gewoon een gat van een mm of 7 waar je de plug doorheen doet zodat de draad direct verdwijnt onder je buro. beetje tape om het aan de onderkant te houden en klaar ben je, en het kost je ook nog eens helemaal niks... :*)
het kost je alleen maar je bureau

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveClarke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2022
Of je koopt een Apple Airport Express. Daarmee kan je draadloos muziek streamen via het netwerk met behulp van je ingebouwde wifi ontvanger.

Je zult iets meer budget moeten aanspreken dan twee tientjes, maar daar krijg je wel een draadloze router en een draadloze printmogelijkheid voor terug.

Lijkt mij ook een stuk degelijker als die bluetooth apparaten, en je hebt gelijk alles zonder draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:52

franssie

Save the albatross

maar werkt die airport express onder ubuntu? (ik ben overigens een groot airport express fan maar als het onder ubuntu werkt nog meer).

[ Voor 50% gewijzigd door franssie op 01-12-2009 21:07 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
flippy.nl schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:26:
Heb ik zelf ook aan gedacht, maar een gat midden in mijn bureau vind ik nou ook niet echt mooi helaas ;)
DaveClarke schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:01:
Of je koopt een Apple Airport Express. Daarmee kan je draadloos muziek streamen via het netwerk met behulp van je ingebouwde wifi ontvanger.

Je zult iets meer budget moeten aanspreken dan twee tientjes, maar daar krijg je wel een draadloze router en een draadloze printmogelijkheid voor terug.

Lijkt mij ook een stuk degelijker als die bluetooth apparaten, en je hebt gelijk alles zonder draad.
Klinkt inderdaad heel mooi, maar is gewoon pure overkill voor wat ik wil, en daardoor ook hartstikke duur. Veel van die opties heb ik gewoon geen behoefte aan, en betaal ik dus liever ook niet voor ;). Draadloos printen hoef ik bijv niet, omdat ik al een bedrade printer via (draadloze) netwerk heb aan een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik denk dat dat dealextreme dingetje precies is wat je zoekt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Orian schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:03:
Bedankt voor de tips. Mijn laptop heeft gelukkig ingebouwde bluetooth, dus dat valt mee. Nu alleen even uitvogelen hoe ik dat onder Ubuntu aan de praat krijg (is me tot nu toe alleen in windows gelukt), maar dat moet wel lukken (desnoods met wat hulp van het Ubuntu forum) :). Bedankt voor de tips, ik ga eens even zoeken naar zo'n ontvanger en prijzen.
Is er iets waar ik op moet letten (slechte ontvangst bij sommige merken, vertraging van geluid, of iets anders), of maakt het niet heel veel uit?

Edit: ik heb even dat apparaat hierboven gegoogled, en kom op een prijs van bijna 70 euro uit. Dat is wat veel van het goede imo. Toch bedankt voor de tip :)
60 bij de v&d

Iperf

Pagina: 1