Tweakers en openSUSE (en Mandriva)?

Pagina: 1
Acties:

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2025
Hallo!

Nu net vandaag is me iets opgevallen op de startpage.

- Versie 8 van Linux Mint ziet levenslicht
- Fedora brengt Fedora 12 uit

Ubuntu kreeg nog dat ietsje meer aandacht met een eigen review
- Ubuntu 9.10 nader bekeken

Dat Ubuntu een eigen review krijgt, lijkt mij maar logisch, gezien de populariteit onder de linux-gebruikers. Maar waar is de aandacht voor de KDE-georiënteerde desktops, in het speciaal dan openSUSE? Is er een reden dat die niet in het nieuws verschijnt of is dit louter toeval. Ik herinner mij een review van openSUSE 11.1 vorig jaar, daarom verbaast het mij dat de opvolger enkel maar in de software updates verschijnt. Zeker als je ziet dat Mint, wat eigenlijk een gepolijste Ubuntu is, een artikeltje krijgt. (niets tegen Mint uiteraard, de enige reden dat ik het niet gebruik is het afwezig zijn van een vaste release schema, vooral dan voor de KDE CE)

Naar mijn mening mag KDE toch ook wel wat aandacht verdienen. De buitenwereld eens tonen wat er nog bestaat. Want grafisch gezien loopt die toch wel iets voor op de standaard inrichtingen bij de Gnome-georiënteerde desktops.

Of is het louter toeval? ;)

groeten,
Een tevreden openSUSE 11.2 gebruiker!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kan zelf nieuwstips insturen :) http://tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit. En mocht je een discussie over de inhoud van de frontpage willen houden dan kan je het beste hier: Geachte Redactie terecht. Daarbij komt KDE wel langs in de meuktracker bijvoorbeeld.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2025
Ahja, ik zal dat eens proberen de volgende keer er een release langskomt :) helaas zijn de nieuwe releases alweer een aantal weken geleden, lijkt me zinloos om nu nog eentje in te sturen.

Ik vreesde even voor een anti-KDE-tweakers! Het screenshot-topic bewijst ook dat de mensen hier meestal Gnome gebruikers zijn, misschien daarom dat er minder aandacht naartoe gaat. Excuses als dit topic hier niet thuishoort. :)

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 09:32
De nieuwe versie van KDE is meegenomen in de Ubuntu-review:
reviews: Ubuntu 9.10 nader bekeken
en
reviews: Ubuntu 9.10 nader bekeken
Het is steeds een afweging van tijd en de importantie van een release of we een nieuwe versie van een distro wel of niet bespreken. OpenSUSE is daar een voorbeeld van. Mogelijk dat we een volgende major release van OpenSUSE, Mandriva of Fedora weer eens tegen het licht houden.

Abort Retry Fail?