• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
edit: Oj... kan de titel niet meer aanpassen, die is nu niet duidelijk: Excuses!

We gaan verhuizen en nemen meteen een nieuwe TV + audiosysteem.

Nu twijfel ik enorm tussen de samsung LE40B550 (102cm) of de philips 42pfl-5604 of 42pfl-7404. De philips TV's zijn 107cm.

De 7404 is ruim 180 euro duurder, maar heeft een responsetijd van 3ms. De pfl5604 doet er 8ms over.
Belangrijk om te zeggen; wij zijn geen audio/videofielen. Echter te erge ghosting is ook niet best.

>> Wat zouden jullie doen m.b.t. de TV?

Gehele setup
Nu horen we over de samsung dat het beeld goed is (bij de philips 5604 zou het contrast/helderheid minder zijn) alleen het geluid bagger. We sluiten echter toch een dolby 5.1 set aan met beter geluid.

Nu is de setup:
- LCD TV
- Dolby systeem (moet ook nog gekocht worden, mogelijk een harman kardon cine Expert 200bk inc receiver met dolby digital, dts, dolby prologic II).
- Playstation 3
- Xtreamer

Nu was het idee om de PS3 & Xtreamer aan te sluiten op de TV en vanuit de TV naar het dolby systeem te gaan. Het geluid via... een optische kabel (?) en het beeld via een HDMI kabel. Nu wordt het 5.1 geluid vrijwel altijd als 5.1 doorgezet en niet stereo 2.0 (klopt dat?)

Het kan zijn dat er vertraging zit in het geluid, maar als de receiver hdmi 1.3 ondersteunt, dan kan dit opgelost worden.

>> Is er iets dat ik vergeet in deze setup dat niet klopt, m.b.t het systeem? Zouden jullie het anders doen, bijvoorbeeld juist alles op de receiver aansluiten? Moet ik nog oppassen op specifieke zaken m.b.t. de TV als ik deze setup neem?

Ik heb al uren gezocht, opgeschreven, vergeleken, ingelezen en ben zo tot dit verhaal (en discussievraagpunt) gekomen. Hopelijk geeft het een leuke discussie en antwoorden ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:16

FeaR

In GoT we trust

RickV. schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:35:
Nu was het idee om de PS3 & Xtreamer aan te sluiten op de TV en vanuit de TV naar het dolby systeem te gaan. Het geluid via... een optische kabel (?) en het beeld via een HDMI kabel. Nu wordt het 5.1 geluid vrijwel altijd als 5.1 doorgezet en niet stereo 2.0 (klopt dat?)
Ik zou een digitale verbinding vanaf de PS3 en de Xtreamer naar een toekomstige receiver leggen en niet één kabel vanaf de tv. De reden is dat er tv's zijn die het inkomende Dolby 5.1 signaal terug scalen naar 2.0, dat is natuurlijk zonde. Nu weet ik dat Philips tv's wel Dolby Digital 5.1 door sturen naar een receiver en dan heb je dat probleem dus niet. Alleen gaat dit met DTS weer niet op, dus als je dan een DVD/game hebt met DTS ondersteuning kan je dat op deze manier niet doorsturen. Vandaar dat ik liever zou kiezen voor aparte kabels naar de receiver of een receiver met HDMI processing zodat alles door de receiver gaat en deze het geluid vanzelf uit het HDMI signaal haalt.

Wat had je trouwens als topictitel willen hebben? Want dan pas ik dat even aan voor je :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Bij aparte kabels naar de receiver & TV moeten alle apparaten 2 uitgangen hebben? Ik weet niet of ze dat hebben (zijn ook nog in aanschaf ;)).

Mijn budget is overigens €600 a €750 voor een TV en max €650 voor een geluidsset/home cinema set.

Overigens gaat de meeste focus uit in dit topic naar de TV's in combinatie met deze setup. (Zou geen audio topic in het televisieforum durven plaatsen!)

Ik denk aan een titel (of is dat te lang? :)): [setup + aanschaf]Philips 42pflxx/samsung le40bxx - Home cinema set

[ Voor 49% gewijzigd door RickV. op 01-12-2009 11:21 ]