Degelijke RJ45 mount outlets

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:31
Eindelijk zijn hier de plannen voor overal bekabeld UTP te leggen wat concreter geworden...

Even de elektriciteitsplannen opdiepen en met een bevriende buur gaan we hier met een trekveer dan de UTP trekken.

Maar om het degelijk af te werken zoek ik een aantal goede RJ45 outlets die op de muur geplaatst kunnen worden, dus niet in de muur, maar OP.

Ik vind verschillende winkels die outlets verkopen, maar nergens eentje dicht in de buurt (maar het mag gerust ook van over de plas komen).

Nu wil ik eens aan jullie vragen wat jullie thuis hebben gebruikt, evt via welke webshop en welke ervaringen. Ik wil niet met van die crappy cheapass dingetjes aankomen, maar dan zie je vaak dat er zijn die behoorlijk duur zijn. Ik heb ooit outlets gezien van 30 euro en dan dacht ik van, dat kan toch niet.

Dus hierbij de vraag naar ervaringen, raad, advies, tips...

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 10:47
Nou hoeveel wil je er hebben :p want voor merken zoals Gira/ Jung zijn gewoon opbouw bakjes met daarvoor draagringen/ inzetplaatjes beschikbaar <-- en dat in zo'n 50 verschillenden kleuren / designs :P
Verder kun je ook kijken naar een merk zoals Datwyler welke toolless outlets levert (geen dogger nodig) en daarbij een draagring met opbouwbakje besteld.

Bij die gira / jung draagringen moeten ze wel geschikt zijn voor je type outlet want er zit verschil in de grootte.

edit over de ervaringen. Merk zoals digitus niet gaan nemen. Want deze zijn bij verticaal afwerken niet goed. Ik ben zeer goed te spreken over Datwyler en mede omdat ze gewoon zeer fijn afwerken. AMP /Siemon / ITT zijn ook gewoon goed alleen de 1 is erger dan de ander om af te werken. Als je weinig ervaring hebt dan zou ik zeker Datwyler aanbevelen. (www.redlink.nl) alleen leveren die alleen aan bedrijven dacht ik. (heb ik dus geen last van omdat me werkgever daar besteld ;) )

[ Voor 33% gewijzigd door The-Source op 30-11-2009 21:37 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• HyperBart
Wat bedoel je met draagringen/inzetplaatjes?

Wat betreft dit soort bekabelingen en hoe het er in een bedrijf aan toe gaat ben ik echt een leek. Verbouwingswerken zijn ook niet mijn dada, maar ben bereid bij te leren.

En een dogger/punchtool, hoe werkt dat?

Eigenlijk zoek ik gewoon "bakjes" die je op de muur plaats en die makkelijk aan te sluiten zijn aan mijn binnenkomende UTP-lijn, waar ik simpel en zonder veel gehassel mijn CAT5E of CAT6 kabel kan inprikken/aansluiten

Ik vind gewoon tussen de bomen het bos niet meer met wat je aanbied :'(

[ Voor 44% gewijzigd door HyperBart op 01-12-2009 00:08 ]

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Zie deze pagina met foto's en uitleg, misschien kom je daar wat verder mee.
http://robbert.bdorp.com/techniek/manual_utpnetw/

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
HyperBart schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:53:
Wat bedoel je met draagringen/inzetplaatjes?
Vaak bestaan dit soort doosjes uit verschillende onderdelen zodat een installateur ze op maat kan samenstellen. De juiste onderdelen bij elkaar zoeken kan lastig zijn.
Wat betreft dit soort bekabelingen en hoe het er in een bedrijf aan toe gaat ben ik echt een leek. Verbouwingswerken zijn ook niet mijn dada, maar ben bereid bij te leren.

En een dogger/punchtool, hoe werkt dat?
Dat is een stukje gereedschap waarmee je de aders direct vast kunt zetten (en op maat afsnijden.) Werkt sneller en zit steviger dan schroeven. Als bij je doosje LSA staat heb je dit nodig. Kost een paar tientjes. (En nee, de aders niet eerst strippen.)
Eigenlijk zoek ik gewoon "bakjes" die je op de muur plaats en die makkelijk aan te sluiten zijn aan mijn binnenkomende UTP-lijn, waar ik simpel en zonder veel gehassel mijn CAT5E of CAT6 kabel kan inprikken/aansluiten

Ik vind gewoon tussen de bomen het bos niet meer met wat je aanbied :'(
Zoek eens op "UTP opbouw". Dan vind je genoeg rond een tientje. Misschien niet zo stevig als de duurdere maar mijn ervaring is dat het wel werkt. Calculeer wat gepriegel in.
Die dure zijn onder andere gemaakt om er snel heel veel te kunnen installeren. (tijd is geld.)

Zorg dat je test voordat alles netjes is afgewerkt. Probeer het desnoods eerst met een kort stukje kabel ertussen. Dan hoef je niet steeds heen en weer te lopen.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Ik heb zelf Digitus 2-RJ45 doosjes, die bevallen goed, zijn met je LSA tool te punchen en kosten bijna overal 9,95 per stuk plus verzendkosten. oa te krijgen bij zaken als nowthatsit en mr at.

Edit: Wat bedoel je precies met verticaal afwerken? Bedoel je soms dat er alleen boven en onder van die halve maantjes zitten waar je gaten mee maakt om de kabels doorheen te voeren? Op zich zijn die dingen toch al waardeloos voor een *echt* nette afwerking.

[ Voor 40% gewijzigd door Jasper Janssen op 05-12-2009 01:52 ]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
Ik heb vorige week bij netwerkwinkel.com een opbouwdoos gekocht. Daar was ik wel vergeten de inhoud (de daadwerkelijke UTP aansluiting) te bestellen maar dat kwam goed uit. Ik heb hierna bij Conrad een toolless keystone gekocht.

De WCD zelf (zonder de keystones) was inclusief opbouwrand nog net geen 4 euro. De keystones zelf zijn ook niet zo duur, behalve als je een toolless versie wilt.

• HyperBart
AvanCade schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 08:14:
Ik heb vorige week bij netwerkwinkel.com een opbouwdoos gekocht. Daar was ik wel vergeten de inhoud (de daadwerkelijke UTP aansluiting) te bestellen maar dat kwam goed uit. Ik heb hierna bij Conrad een toolless keystone gekocht.
De "jack" dus, zoals het genoemd wordt op: http://robbert.bdorp.com/techniek/manual_utpnetw/
De WCD zelf (zonder de keystones) was inclusief opbouwrand nog net geen 4 euro. De keystones zelf zijn ook niet zo duur, behalve als je een toolless versie wilt.
Toolles is dus zonder LSA-tool of punchdowntool, als ik het goed heb.

Ik ga even verder zoeken. In Belgie worden vaak elektriciteitstoebehoren van Niko gebruikt

Ik ben even wat verder gaan zoeken, en heb dan een vraag:

Wat is doggen?
Wat is het 110 system?
LSA is toch gewoon het principe van die blokjes waar de kabel inkomt even "punchen", ja toch?
Is LSA hetzelfde als 110 system?

Is zoiets: https://www.netwerkwinkel...jacks-39908-1-p_7710.html al genoeg voor mij om kabeltjes op zo een plug/blokje te prikken?

Dat punchen van zo een blokje op een kabel, is dat definitief, net zoals je een RJ45 op een kabel crimped?

Het is hier wel een heel nieuw wereldje wat opengaat voor mij, ik ben nog maar student Toegepaste Informatica, en hoop hier in het bedrijfsleven wat meer over te leren, maar die kans heb ik pas binnenkort. Een beetje voorbereiding kan nooit kwaad, gezien ik in netwerken ook verderga...

[ Voor 36% gewijzigd door HyperBart op 05-12-2009 17:38 ]

• xtra
HyperBart schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 17:30:
[...]

De "jack" dus, zoals het genoemd wordt op: http://robbert.bdorp.com/techniek/manual_utpnetw/

[...]

Toolles is dus zonder LSA-tool of punchdowntool, als ik het goed heb.

Ik ga even verder zoeken. In Belgie worden vaak elektriciteitstoebehoren van Niko gebruikt

Ik ben even wat verder gaan zoeken, en heb dan een vraag:

Wat is doggen?
punchen ;)
Wat is het 110 system?
LSA is toch gewoon het principe van die blokjes waar de kabel inkomt even "punchen", ja toch?
Is LSA hetzelfde als 110 system?
Het idee is hetzelfde, het gereedschap net iets anders voor zover ik weet.
Is zoiets: https://www.netwerkwinkel...jacks-39908-1-p_7710.html al genoeg voor mij om kabeltjes op zo een plug/blokje te prikken?
Nee, dit is alleen om alles bij elkaar te houden. Je hebt nog een dogger/punchtool nodig. Bijvoorbeeld deze:
https://www.netwerkwinkel...-KRONE-39951.1-p_150.html
Er zijn ook super goedkope (zoals deze) waarmee je alleen kunt aandrukken. Misschien net genoeg voor een paar aansluitingen maar ik vind het rotdingen. Ze slijten snel en dan kun je ze weggooien.
Dat punchen van zo een blokje op een kabel, is dat definitief, net zoals je een RJ45 op een kabel crimped?
Semi. Bij de connector kun je de kabels zo lostrekken. Als je een paar cm van je kabel kunt afknippen kan je alles nog een keer gebruiken.
Het is hier wel een heel nieuw wereldje wat opengaat voor mij, ik ben nog maar student Toegepaste Informatica, en hoop hier in het bedrijfsleven wat meer over te leren, maar die kans heb ik pas binnenkort. Een beetje voorbereiding kan nooit kwaad, gezien ik in netwerken ook verderga...
Waar wacht je nog op ;)

• Jasper Janssen
xtra schreef op zondag 06 december 2009 @ 01:32:
Nee, dit is alleen om alles bij elkaar te houden. Je hebt nog een dogger/punchtool nodig. Bijvoorbeeld deze:
https://www.netwerkwinkel...-KRONE-39951.1-p_150.html
Deze witte ben ik niet zo'n fan van, ook al kosten ze werkelijk niets (op eBay vanaf 2-3 dollar (dus <2 euro) inclusief verzendkosten, al komt de mijne gewoon van Radio Centrum voor een paar tientjes). Met name dat knipschaartje werkt voor geen meter maar ook de vering van die dingen is kut en ze liggen slecht in de hand.
Er zijn ook super goedkope (zoals deze) waarmee je alleen kunt aandrukken. Misschien net genoeg voor een paar aansluitingen maar ik vind het rotdingen. Ze slijten snel en dan kun je ze weggooien.
Een ongeveerde niet-snijdende punchtool kan eigenlijk helemaal niet slijten, lijkt me?

• xtra
Jasper Janssen schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:28:
[...]

Deze witte ben ik niet zo'n fan van, ook al kosten ze werkelijk niets (op eBay vanaf 2-3 dollar (dus <2 euro) inclusief verzendkosten, al komt de mijne gewoon van Radio Centrum voor een paar tientjes). Met name dat knipschaartje werkt voor geen meter maar ook de vering van die dingen is kut en ze liggen slecht in de hand.

[...]

Een ongeveerde niet-snijdende punchtool kan eigenlijk helemaal niet slijten, lijkt me?
Kan vrij goed ;) Het stukje plastic dat de ader tussen de contactpunten moet drukken is zo dun dat het na een paar doosjes los gaat zitten/breken. Einde tool.

• Jasper Janssen
Dat ding is van *plastic*? Ieuw.

Ik heb ooit bij een tang dit ding gekregen:

http://www.networktechinc.../items/stripper-cat5e.jpg ($1 inc shipping los).

Deze heeft een dog attachment in de vorm van een plaatje metaal. Die gaat wsch al langer mee dan. Nooit dat ding geprobeerd overigens want ik heb beter gereedschap, maar wie weet werkt het.

Ik kwam gisteren overigens dit tegen: http://www.powerplaytools.com/PowerPlay525.html

Mijn SOG Powerlock (best multitool ever), deze is op hetzelfde chassis, begint sleets te worden, dus het water loopt mij ontzettend in de mond bij dat ding...
Pagina: 1