[Win7] USB-hoofdhub haalt Win7 uit slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23
Als ik Win7 (Ultimate x64) in slaapstand wil zetten, lukt dat niet. Na een paar seconden heb ik het bureaublad gewoon weer voor me. In het systeem-logboek lees ik het volgende bij Power-Troubleshooter:

Het systeem is uit de slaapstand gekomen.

Start van slaapstand: ‎2009‎-‎11‎-‎29T21:44:25.580411400Z
Einde van slaapstand: ‎2009‎-‎11‎-‎29T21:44:39.326801500Z

Oorzaak van einde slaapstand: Apparaat -USB-hoofdhub

Het lijkt er dus op dat de drivers niet Win7-compatible zijn. Dus heb ik de Intel-chipdrivers (P35) al geïnstalleerd, maar dat bood geen soelaas.
Alle vinkjes in Apparaatbeheer bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" zijn aangevinkt bij alle 8 USB hoofdhubs.

Iemand een tip?

Moederbord = Asus P5K SE

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kijk in je BIOS of er ergens 'Wake up by USB device' of iets dergelijks staat enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23
Oops, vergeten te vermelden: onder WinXP pro werkt de slaapstand wél.
Inclusief dus gelijke instellingen van het BIOS.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 09:27
Ik heb precies hetzelfde probleem helaas. Is hier al een oplossing voor gevonden?
Bij mij werkte het allemaal perfect! Het lijkt te zijn gebeurt sinds ik een nieuwe grafische kaart heb geplaatst maar dat lijkt me niet de oorzaak?

En een hele snelle Edit:
Het werkt weer! Wat was het probleem? De ontvanger van mijn draadloze toetsenbord/ muisset had ik via een usbhub aangesloten in plaats van direct op de computer. Blijkbaar staat het hiermee in verband.
Ook logisch dat de error met de USB te maken heeft:
Oorzaak van einde slaapstand: Apparaat -USB-hoofdhub

Heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de ontvanger wél via de hub kan blijven gebruiken?

[ Voor 49% gewijzigd door T-!-M op 09-03-2010 20:07 . Reden: Probleem gevonden, nu op zoek naar een oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

Ik had hetzelfde probleem.
Ik heb bij apparaat beheer bij de eigenschappen van de muis bij energiebeheer aangegeven dat deze niet gebruikt mag worden om de pc uit slaapstand te halen.

Dat was voor mij iig de oplossing.

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 09:27
Hmm... ik heb mijn muis en toetsenbord beide ingesteld zodat ze de computer niet uit de slaapstand mogen halen maar het werkt helaas nog steeds niet.

Nog andere ideeën? :)
Pagina: 1