• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02 20:01
Ik zit met een erg lastige keuze. |:( Deze maand wil ik een mediaspeler aanschaffen. Ik heb een half jaar met een htpc gedraaid maar persoonlijk kon mij dit niet bekoren. Waar wil ik de speler voor gebruiken? Met name films (Full HD bv mkv 1080P). Ik vind het super belangrijk dat de films vloeiend en in sync getoond worden! (De mediaspeler zal aangesloten worden op een Yamaha RX-V465 via HDMI, de receiver zit aangesloten op de Panasonic 42 PZ80). Daarnaast vind ik het prettig om foto's te kunnen tonen en mijn mp3 verzameling bij de hand te hebben in de huiskamer. Ik heb al een prima BD speler. Ik kom uit bij twee mogelijkheden: de HDI Dune 3.0 Base of de C200 van PCH (zonder een BD drive dan). Tevens heb ik nog een Sata schijf liggen uit mijn htpc van 1TB; het liefste wil ik deze 'hergebruiken'.
Ik kom er echter niet uit. Aan de ene kant twijfel ik aan de C200 omdat deze (nog) geen optimale firmware heeft. Ik heb geen zin om al te lang te wachten en teveel moeten tweaken om een apparaat naar mijn zin te hebben. Dit klinkt erg zwart-wit weet ik..... De HDI Dune ken ik niet goed, heeft voor mij geen 'naamsbekendheid' (als dat al er wat toe zou doen....). Toch heeft de Prime relatief weinig klachten. Ik weet dat PCH een actieve community heeft dus die firmware komt er wel. De prijzen van de twee spelers liggen er dicht bij elkaar. De C200 downloaden via Usenet: een leuk extra'tje maar geen must. Wie of wat geeft mij de doorslag? _/-\o_
Nogmaals: mijn belangrijkste voorwaarde is het vloeiend af kunnen spelen van full hd materiaal, in sync. Welk apparaat biedt mij dit? :9

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Als ik jouw verhaal zo lees zie ik geen reden om je keus te beperken tot de c200 vs HDI Dune. Er zijn diverse spelers die HD goed kunnen afspelen, de meeste (veel) goedkoper dan die twee. Foto's en mp3 kunnen ze ook allemaal wel (min of meer). Hoef je alleen nog te kijken naar de mogelijkheid om je schijf er in te gebruiken, en eventuele netwerkfuncties.