Thomson Speedtouch 510 NAT uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 20:46
'Avond allen,

In het netwerk hier thuis gebruik ik een Thomson Speedtouch 510 ADSL modem/router om me van internet te voorzien. Hierachter hangt een Linksys WRT54GL met DD-WRT v24-sp2 software als draadloos access point. De DHCP van de Linksys is dus uitgeschakeld en de Speedtouch is verbonden met een LAN poort van de Linksys.

Ik maak echter vaak gebruik van toepassingen die erg veel verbindingen maken (o.a. torrents) en dus verslikt de Speedtouch zich in zijn NAT taak.
Weet misschien iemand een mogelijkheid om de NAT functie van deze router uit te schakelen en over te laten aan mijn Linksys? Na wat telnetten naar de router vond ik een functie "NAT DISABLE", waarna de router een IP vraagt. Het maakt niet uit welk IP ik invoer, hij geeft iedere keer een foutmelding aan. ("Failed to disable NAT")

Op internet vond ik suggesties van "Bridging" maar na een tijd prutsen heb ik daar ook niks werkend uit gekregen.
Het makkelijkste voor mij zou dus zijn als de router het externe (het is trouwens een dynamisch) IP uitdeelt aan het eerste netwerkapparaat dat hij ziet.
Ik heb trouwens ADSL over een PPPoA verbinding. M'n Linksys router ondersteunt dit voor zover ik kan vinden.

Hopelijk kan iemand me hier mee helpen!

Stijn

[ Voor 4% gewijzigd door NjitsSs op 30-11-2009 21:24 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
2 opties: Spoofing of PPtP.

Of spoofing werkt met een 510.. geen idee... PPtP kan wel.
Via de wizard van Speedtouch.nl kun je dat configureren, je laat vervolgens je linksys een PPtP sessie opbouwen met je speedtouch en je krijgt je internet direct op je linksys, die je vervolgens t routeren kunt laten afhandelen.

Spoofing werkt ook, dan krijg je dmv dhcp gewoon je wan-ip op je linksys. Alleen heb ik dat zelf nooit getest met een 510. (Wel met een 546, daar werkt t prima mee). Zoiezo zou ik aanraden de speedtouch te vervangen, de 510 is niet echt een stabiele serie, en daarnaast slechts adsl1 (al weet ik niet of dat voor jouw relevant is)

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:47
Hadden op het werk eerst een 510i. Via config tooltje op http://www.speedtouch.nl/software.html#510 had ik het router gedeelte in bridge mode gezet. Spoofing kon daarmee ook, zover ik me kan herinneren.

Zorg wel dat je eerst de huidige instellingen even back-upped (via router). Mocht het fout gaan heb je zo je huidige instellingen weer terug.

• NjitsSs
Ik heb zonet even dat config tooltje er bijgenomen, maar dat tooltje gaat er dus van uit dat ik in Nederland woon, wat niet het geval is.
Het vraagt welke provider ik heb, en dan kan ik kiezen tussen 3 providers, en uiteraard zit de mijne er niet in. Kan ik in dat tooltje niet gewoon mijn instellingen (user, pass, PPPoA, ATM 8.35...) invoeren?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
NjitsSs schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:22:
Ik heb zonet even dat config tooltje er bijgenomen, maar dat tooltje gaat er dus van uit dat ik in Nederland woon, wat niet het geval is.
Het vraagt welke provider ik heb, en dan kan ik kiezen tussen 3 providers, en uiteraard zit de mijne er niet in. Kan ik in dat tooltje niet gewoon mijn instellingen (user, pass, PPPoA, ATM 8.35...) invoeren?
Dat had ik niet begrepen. Wat je wel kan doen is het tooltje draaien, dan even de (uitgepakte) map zoeken in je windows-temp en handmatig 8/48 (KPN) wijzigen naar 8/35 (ini file bewerken)

• NjitsSs
Bedankt voor de tip! Ik heb de config terug gedownload van de router, op 2 plaatsen de 48 veranderd naar 35 en nu werkt het prima in Spoofing modus.
Pagina: 1