Netwerk werkt, maar 1 pc vind geen netwerk locaties (W7)

Pagina: 1
Acties:

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-03 20:09
Momenteel een bedraad netwerk tussen twee pc's.

Beide lid gemaakt van dezelfde workgroup en ze hebben vaste ip adress welke geen conflict geven met andere apparatuur.

Op beide pc's mappen gedeeld staan. Gisteravond heb ik dit ingesteld en snelkoppelingen naar elkaars mappen gemaakt.

Nu heb ik 1 pc welke als ik het netwerk open (niet via netwerk centrum maar via de verkenner) die geowon beide pc's herkent en hun gedeelde mappen.

De andere pc wil ik netwerk openen maar deze herkent de andere pc of zichzelf niet meer.

De grap is dat wanneer ik de volledige netwerk structuur via het netwerk centrum bekijk beide pc's netjes worden gezien op beide computers en de snelkoppelingen naar de gedeelde mappen werken ook gewoon.

Alles gecontroleerd en weer opnieuw ingesteld. Werkt goed en na het opnieuw opstarten herkent de tweede pc weer niks?

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-03 20:09
Hoi heren/Dames.

Had gisteravond spontaan geen internet meer, upc modem gaf aan dat er een verbinding was. Deze gereset en het werkte nog steeds niet.

Router gereset en nu heb ik internet en het netwerk werkt goed.

Heb wel eerder gehad internet pas weer ging werken als ik de router resette. Iemand een idee wat dit veroorzaakt en hoe ik kan voorkomen dat de router niet goed functioneert?
Het gaat om een Linksys WRT54G2.