Om me wat te kunnen vermaken met de kerstdagen ga ik eindelijk mijn langverwachte HTPC bouwen. De HTPC zal ik gebruiken voor tv-kijken en PVR (tegelijk!) op een HD-tv (50” Kuro Plasma via HDMI). De audio apart via tulp-uitgangen van de Xonar geluidskaart.
Ik zit, net als vele anderen, alleen nog met enkele hardware keuzes.
Hetgeen ik al uit ben;
- OrigenAE S21T behuizing incl. 12,1” TFT
- Windows 7 Media Center
- Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe (i.v.m. 120dB SNR en tulp uitgangen (geen minijack!)
- OCZ Vertex SATAII SSD 60 GB Harddisk (enkel voor Windows 7; data via Gb-lan naar NAS)
- 2 stuks Anysee E30plus digitale kabel HD TV tuner
- Plextor PX-B300 SA Blu-Ray speler (laagste geluidsproductie!)
Hetgeen nog ontbreekt:
- Voeding: zelf dacht ik aan passief (Silverstone ST30) wegens geluidsreductie en in de S21T zitten al genoeg ventilators in de behuizing.
- Moederbord: Gb-lan en chipset welke beste is voor HTPC (processor: AMD of Intel?)
- Processor: processor met optimale prestatie / warmteontwikkeling. Ik hoef niet de nieuwste / snelste maar wel genoeg overhead. Koeling?
- RAM geheugen
- Grafische kaart: geen idee iig genoeg power voor mijn Kuro en het 12,1” TFT aan te sturen. (hardwarematige GUP?)
Zoals vermeld gebruik ik mijn NAS via Gb-lan voor de opslag van data.
Graag jullie mening / suggesties!
Ik zit, net als vele anderen, alleen nog met enkele hardware keuzes.
Hetgeen ik al uit ben;
- OrigenAE S21T behuizing incl. 12,1” TFT
- Windows 7 Media Center
- Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe (i.v.m. 120dB SNR en tulp uitgangen (geen minijack!)
- OCZ Vertex SATAII SSD 60 GB Harddisk (enkel voor Windows 7; data via Gb-lan naar NAS)
- 2 stuks Anysee E30plus digitale kabel HD TV tuner
- Plextor PX-B300 SA Blu-Ray speler (laagste geluidsproductie!)
Hetgeen nog ontbreekt:
- Voeding: zelf dacht ik aan passief (Silverstone ST30) wegens geluidsreductie en in de S21T zitten al genoeg ventilators in de behuizing.
- Moederbord: Gb-lan en chipset welke beste is voor HTPC (processor: AMD of Intel?)
- Processor: processor met optimale prestatie / warmteontwikkeling. Ik hoef niet de nieuwste / snelste maar wel genoeg overhead. Koeling?
- RAM geheugen
- Grafische kaart: geen idee iig genoeg power voor mijn Kuro en het 12,1” TFT aan te sturen. (hardwarematige GUP?)
Zoals vermeld gebruik ik mijn NAS via Gb-lan voor de opslag van data.
Graag jullie mening / suggesties!