Toon posts:

Wie helpt mij met mijn computer en bijbehorende audio?

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer,

Even een situatieschets:

-Ik heb een desktop; aan de voorzijde zo'n hoofdtelefoonaansluiting en aan de achterkant zie ik nog 6 ronde gaatjes, waarvan ik bijna zeker weet dat het ook audioaansluitingen zijn.

-Ook heb ik nog een audioset met een rode en witte aansluiting aan de achterzijde (voor iets van aux?). Bij de set zitten twee luidsprekers. Aan elke luidspreker zitten 2 x 2 kabels van ong. 1 meter. Rood/zwart voor de voeding en grijs blauw voor gegevens (denk ik). Die 8 kabeltjes totaal dus hebben een gestript uiteinde en zitten in de hoofunit dmv een klemmetje.

Wat ik wil:

-Het geluid wat mijn computer produceert door die 2 boxen laten komen.

-De kabels van die boxen verlengen (tot 5 meter), om ze vervolgens ergens anders neer te zetten.

Wie kan mij uitleggen hoe ik dit moet aanpakken en evt links naar webshops met benodigdheden plaatsen?

Bvd

GVV

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Voor het gedeelte PC - Versterker:

een 3,5mm jack - 2x RCA tulp kabeltje kopen, die je aansluit op de rood/witte ingang van je audioset, en op de groene uitgang van je pc (achterin).

Hebben de boxen ook klemmetjes aan de achterkant? Of gaat de kabel 'gewoon' de box in?

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval alvast bedankt voor het eerste gedeelte.

De kabel gaat inderdaad gewoon de box in. Alleen in 'het ding zelf (versterker?)' zitten die klemmetjes.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:28:
In ieder geval alvast bedankt voor het eerste gedeelte.

De kabel gaat inderdaad gewoon de box in. Alleen in 'het ding zelf (versterker?)' zitten die klemmetjes.
Dan kun je die gewoon met een kroonsteentje en wat simpel 2-aderig snoer verlengen :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

Hallo GVV en welkom op GoT :W,

Gathering of Tweakers is een discussieforum en geen vraag-en-antwoord-forum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Zoeken op dit forum, of natuurlijk gewoon "googlen".

Dit omdat we hier dus wat meer inzet verwachten. En met termen als "zes ronde gaatjes" en "rode en witte aansluiting" hebben we hier niets. Die zes ronde gaatjes zijn 3,5mm jack in-/uitgangen en die rode en witte aansluiting is tulp/RCA.

Ook over het hoe aan te sluiten van speakers vanaf een pc op een externe versterker is al meer dan genoeg geschreven.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat en wat je meer moet doen mocht je in het vervolg weer een topic willen openen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.