Toon posts:

Probleem met schermresolutie veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn LG Flatron W2234S. Mijn vorige was kapot en ik heb hem ingeruild voor een nieuwe. Toen ik hem aansloot op mijn laptop Dell inspiron 6400 om als dual screen te functioneren kon ik echter de resolutie alleen maar op 800x600 en 1024x768 instellen, terwijl mijn vorige monitor, dus dus exact hetzelfde is qua model, wel hoger kon. Ik heb geprobeerd drivers te installeren, en dat mocht ook niet werken. Hij geeft aan dat de nieuwste drivers ergens uit maart 2008 dateren. Verder heb ik geprobeerd, op aanraden van een vriend, om dit te downloaden: http://www.intel.com/support/graphics/sb/CS-028886.htm
Dit heeft ook niet geholpen omdat hij aan het eind van de installatie de volgende foutmelding geeft:

"Het stuurprogramma dat wordt geinstalleerd, is niet gevalideerd voor deze computer. Vraag de fabrikant van de computer om het juiste stuurprogramma. Het installatie programma wordt afgesloten"

Ik heb gister de hele dag google afgespeurd naar een antwoord maar dan kom ik alleen maar uit op Linux helpdesks en problemen die volgens mij allemaal veel ingewikkelder zijn dan die van mij.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Jorris

EDIT:

Ik heb:
Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family
Windows XP Home Edition (5.1 build, 2600)
Verder heb ik als stuurprogrammaversie: 5.1.2001.0 ik had hem geupdate maar dat werkte nog steeds niet en nu heb ik die driver update versie eraf gehaald in afwachting van hulp en tips.

Excuses voor de meerdere posts en ik hoop dat dit wat meer helpt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 01:29 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Stel je hem in als 2e scherm of als kloon van het 1e scherm?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Als 2e scherm, als ik hem instel als clone dan kan ik de resolutie wel veranderen naar een hogere, maar niet de juiste resolutie en dan veranderd mijn laptop ook mee naar die resolutie. In feite is mijn hele beeld dan vervormd en lelijk.

• Rupie
en stel je hem dan in via de intel settings of via de windows settings? Klinkt raar, maar bij mijn oude acer laptop maakte dat daadwerelijk verschil ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het bij allebei geprobeerd. Dus via rechtermuisklik -> eigenschappen -> instellingen. En als je dan doorgaat naar Geavanceerd -> Intel(R) Media Accelerator for Mobile -> Grafische Eigenschappen.

Bij beiden kan ik alleen kiezen tussen 800x600 en 1024x768

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zeer weinig verstand van hardware of wat dan ook, maar het kan toch niet aan mijn videokaart liggen oid? Want dan zou die het bij de vorige ook niet hebben gedaan. Er is verder niks in mijn instellingen veranderd. Het enige nieuwe is de monitor.
Modbreak:Liever niet twee keer achter elkaar posten <24u. Gebruik de edit-knop als je iets toe te voegen hebt voordat een ander gereplyed heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 01-12-2009 00:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog? Heb net al mn drivers gedeinstalleerd en weer geinstalleerd van dell en alle andere drivers die ik had. Weer intel drivers geprobeerd te installeren maar krijg weer dezelfde fout. Ik weet het echt niet meer.
Modbreak:Niet schoppen binnen 24u. Het is hier geen helpdesk, Tweakers hebben gek genoeg ook andere dingen te doen dus zijn niet 24/7 on call om jouw vragen te beantwoorden. Heb een beetje geduld en je krijgt heus wel antwoord.

Vind je het toch wat traagjes? Begin bij jezelf en kijk hoe je meer info kunt geven. Je noemt bijvoorbeeld nergens exact welke videochip die laptop heeft en welke driver je gebruikt (ja, een link, maar geef eens gewoon de versienummer). Verder noem je nergens exact welk OS je draait - behalve een onduidelijke verwijzing naar Linux. In dat geval zou ik je aanraden in xorg.conf te verdiepen :o

[ Voor 58% gewijzigd door dion_b op 01-12-2009 00:51 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Monitor reso settings worden tegenwoordig doorgaans via het DDC2-protocol uit de VGA(/DVI) kabel gelezen. Je laptop kan duidelijk die info lezen, want dat ging met je vorige monitor wel goed. Met je huidige gaat het niet. Dat doet vermoeden dat je monitor iets raars (niet) doet met DDC2

Twee mogelijkheden:
1) in de instellingen van je monitor eea aanpassen om DDC2 wel werkend te krijegn
2) de juiste gegevens over je monitor dmv een monitor driver aangeven (bij gebrek aan een kant-en-klare: zelf eentje maken; zo'n driver is niet meer dan een lijstje modelines, waar online tools voor zijn)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
En met de instellingen van mijn monitor bedoel je dan het knopje dat er op zit waar ik ook mijn brightness enzo kan instellen? Want daar zie ik niks staan over DDC2 of iets dergelijks. En zelf een driver maken, is dat nog "gevaarlijk" ?

• Rupie
vaak heb je ook een optie om je scherm automatisch te laten configureren, wellicht dat dat iets helpt?

Verwijderd

Topicstarter
Op het scherm, als hij automatisch configureert, zegt hij: "Processing auto image adjustment. For optimal display change resolution to 1680x1050". Kon dat maar haha :-)

Verwijderd

Lijkt me toch echt een driverprobleem, doe eens een driversweep en installeer dan al je drivers opnieuw.
Gebruik ook de installatie cd die bij je monitor zat.
Je kunt ook nog je monitor op een ander systeem zetten om te kijken of het daar ook het geval is, krijg je hem daarmee ook niet op een hogere resolutie dan zou ik hem maar weer omruilen.
Je moet één voor één alle mogelijke fouten uitsluiten, dus probeer eerst je monitor eens op een andere pc en daarna kun je weer andere dingen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
@vrocka

Ik heb het op een andere laptop geprobeerd, en daar kan hij ook maar tot 1024x768. Niet hoger. Moet ik daar nu ook eerst drivers op installeren of is het het beste om contact op te nemen met LG?
Pagina: 1