Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor de computer van mijn vader wil ik de processor upgraden naar een dual core versie. Er zit nu een P4 3,00 ghz in en heb een Dual Core liggen van 2,66 GHZ

Nu is de computer al redelijk oud (2005) en zit er ook een oud moederbord in van 2004. Het gaat om een ATI RS400.

Echter kan ik nergens een duidelijk antwoord vinden op mijn vraag: Ondersteund dit moederbord wel een dual core processor?

Mocht iemand mij hierbij kunnen helpen, dan zie ik graag een reactie tegemoet!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Ati RS400 is volgens mij de chipset en niet echt het type moederbord. Ik kwam wel deze link tegen: url. Daarin heeft men het over ondersteuning voor "LGA775 Pentium 4 and Celeron processors running on either the 800MHz or 533MHz FSB", mar of dit dat ook precies voor jou type mobo geldt...

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Compatible Processors Intel Pentium 4, Intel Celeron D

Het antwoord is dus nee.

Dit moederboard ondersteund alleen bovengenoemde processors.

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:39:
Ati RS400 is volgens mij de chipset en niet echt het type moederbord. Ik kwam wel deze link tegen: url. Daarin heeft men het over ondersteuning voor "LGA775 Pentium 4 and Celeron processors running on either the 800MHz or 533MHz FSB", mar of dit dat ook precies voor jou type mobo geldt...
Ik heb met everest home edition geprobeerd het moederbordnaam te achterhalen, alleen staat er "Onbekend" achter. Het enige wat ik kon vinden mbt het moederbord was de ATI chipset. Ook heb ik gekeken of ik via start > uitvoeren met dxdiag wat meer te weten kon komen, maar dat stond er niet tussen.
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:46:
Compatible Processors Intel Pentium 4, Intel Celeron D

Het antwoord is dus nee.

Dit moederboard ondersteund alleen bovengenoemde processors.
Bedankt voor je reactie. Ik zal een nieuwe moederbord gaan bestellen :) Dan maar een grondige upgrade

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 19:48 ]

Verwijderd

Mag ik je een tip geven?

Dit moederbord is redelijk goedkoop, zit een AM3-socket op, dus ben je nog wel even zoet mee qua processors. De huidige QuadCore processors ga je ook kunnen draaien met dit dingetje.

Support tot 8GB aan RAM, dus zit je qua RAM ook nog wel even 'geramd' om het zo maar leuk te zeggen :)

Hij support alleen niet DDR3-geheugen, maar ik weet niet of jij een van de mensen bent die daar een probleem van gaat maken.

Heb er zelf ook eentje besteld, puur om mijn AMD Phenom II x4 955 processor op te kunnen draaien.

Nu is het natuurlijk niet mijn zaak om voor jou te beslissen, dus kan je gerust een andere kiezen. (logisch)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:58:
Support tot 8GB aan RAM, dus zit je qua RAM ook nog wel even 'geramd' om het zo maar leuk te zeggen :)
maar enkel 2 bankjes van 4 gb, die zijn dan weer niet echt heel erg voordelig volgens mij ;)

Desktop | Server | Laptop

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:30:
[...] en heb een Dual Core liggen van 2,66 GHZ
Ja, welke dan?

Dit zou willekeurig welke van de volgende kunnen zijn:
  • Pentium D
  • Core Duo
  • Core 2 Duo
  • Pentium Dual Core
  • Athlon 64 X2
  • Turion 64 X2
  • Athlon 2 X2
  • Phenom 2 X2
- en mogelijk nog een paar andere (Xenon, Opteron of nog exotischer spul).

Daarnaast is er nog een kwestie van sockets - de P4 3.0GHz is er in So478 en So775 versies. Zonder te weten welk socket je hebt kunnen we niet eens zeggen of het fysiek gaat passen, laat staat of het ook gaat werken.

Graag dus exacte moederbord en CPU aangeven - en dat volgende keer zelf opzoeken voor je een topic opent, dat zoekt namelijk een stuk makkelijker :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1