Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

KPN 20 Mbit, Experia Box

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik heb gister mijn KPN Experiabox aangesloten, voor het 20 mbit abbonnemen'tje die ik heb aangeschafd. Dit ging correct en internet loopt stabiel.

Nu zit ik alleen met het volgende. 20 mbit is max wat je kunt halen met deze verbinding, vaak haal je dit niet in theorie, dat weet ik.
Mijn punt is het volgende: Heb dus 20 mbit besteld. Na inloggen op modem staat er max 16 mbit. Na een speedtest bij UPC krijg ik 13,8 mbit.

Doe ik iets fout? Of wat kan dit zijn? Heb zelf al een aantal keren fabrieksinstellingen doornomen van het modem, maar werkt nog niet.

Ik heb een 2tal plaatjes toegevoegd aan dit topic. Met screenshot van modem + screenshot van speedtest

Modem: http://img69.imageshack.us/img69/3434/modemu.jpg
Speedtest: http://img199.imageshack.us/img199/1672/snelheid.jpg

Groeten,
René Volbeda

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
ik vrees dat je een TOT 20 mbit abbonnemen'tje hebt, en je dus niet meer kan krijgen als wat er in t modem staat

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:20:
Allen,

Ik heb gister mijn KPN Experiabox aangesloten, voor het 20 mbit abbonnemen'tje die ik heb aangeschafd.
Abonnement aanschaffen?
Nu zit ik alleen met het volgende. 20 mbit is max wat je kunt halen met deze verbinding, vaak haal je dit niet in theorie, dat weet ik.
In de praktijk bedoel je. In theorie kan het juist wel.
Mijn punt is het volgende: Heb dus 20 mbit besteld. Na inloggen op modem staat er max 16 mbit. Na een speedtest bij UPC krijg ik 13,8 mbit.

Doe ik iets fout? Of wat kan dit zijn? Heb zelf al een aantal keren fabrieksinstellingen doornomen van het modem, maar werkt nog niet.
Dat is gewoon waarop je modem intraint. Niks mis hiermee en het ligt zuiver aan de afstand tussen jouw huis en de telefooncentrale.

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Nog iets uitgebreider:
20mbit is de theoretisch maximale snelheid van het abbo.

De 16 mbit in het modem is de maximaal haalbare snelheid die het modem stabiel kan onderhouden met de centrale (de snelheid waarop het modem intraint, zoals eerder genoemd).

De 13,8 mbit van de snelheidsmeting is de maximale snelheid waarmee je op je computer over deze verbinding kan downloaden (het verschil tussen de 16 en de 13,8 wordt voornamelijk veroorzaakt door overhead, pakketverlies en nog een paar zaken).