Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds dit weekend heb ik een onbeperkt internet Blox bij Vodafone en van een klasgenoot heb ik gehoord dat Youtube niet onder het onbeperkte internet valt.
Nou lees ik op de vodafone website het volgende:

"Bij Zorgeloos Internet is het niet toegestaan je mobiele telefoon te gebruiken voor VoIP en SMSoIP. Wil je wel gebruik maken van VoIP? "

Maar nou kan ik nergens vinden wat VoIP precies inhoud.. ik bedoel daarmee: Is Youtube een VoIP dienst?
Daarnaast wil ik weten of het programma "Slick" (op de SE G900) gebruik maakt van VoIP en welke programma's dan wel daaronder worden verstaan

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nee, VoIP en SMSoIP staan respectievelijk voor Voice over IP en SMS over IP, wat betekent dat je telefoongesprekken en SMSjes via je data-abbo stuurt.

edit:
VoIP vereist een speciaal telefonie account bij een VoIP aanbieder. Om dat te hebben zal je je daar dus voor moeten registreren, en VoIP is niet gratis. Het is wel bakken goedkoper dan normale telefoongesprekken, maar het zou voor je telefonie provider nogal kostenderving zijn om het toe te staan.

Andere spraak implementaties zoals Voicechat in MSN of dingen als Skype zijn soortgelijk, maar geen echte VoIP en zijn derhalve wel toegestaan.

Alles anders dan spraak en SMS is dus per definitie al geen VoIP/SMSoIP. Er zijn wel dingen die qua functie zoiets doen maar technisch anders zijn en dus niet onder die regeling vallen.
B.v. Youtube valt er dus niet onder. Net als MSN en Skype.

[ Voor 70% gewijzigd door McKaamos op 30-11-2009 19:02 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor de snelle reactie, hier heb ik wat aan.