Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
Beste besten,

Ik ben de "trotse" bezitter van een XXOD XNi8252d laptop. Nog geen maand buiten de garantie ging het beeld op zwart, de rest van de laptop werkt nog wel prima. Wel dus beeld (onder een hoek) maar geen backlight meer. Na wat openschroeven kwam ik er achter dat naar alle waarschijnlijkheid de LCD Inverter het niet meer doet. Ik heb ook de kabels doorgemeten en het lijkt daar niet in te zitten.

Nou, nu lijkt het of ik het euvel al gevonden heb. Maar ik had tot 3 dagen terug nog nooit van een LCD Inverter gehoord. Ik wil eigenlijk wat duidelijk omdat het een zwart gebied voor me is en ik eigenlijk een aanname doe.

Zijn er mensen met ervaring? Klinkt het aannemelijk dat de Inverter defect is? Heeft iemand hem zelf al eens vervangen en wat zijn je ervaringen? En heeft er iemand tips waar te bestellen/kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Een LCD-invertor zet lage spanning om naar hoge spanning.
Deze hoge spanning dient om je backlight voeding te geven...

Ik heb in het verleden een xxodd laptop gehad met hetzelfde probleem.
op de printplaat waren een paar soldeer breuken , ik heb deze gehersoldeerd en laptop werkte perfect.
Dus ik raad je aan om dit zeker na te kijken en desnoods doe je het ook gewoon, het kan geen kwaad om even een tikje teken de solderingen te geven met een soldeerbout zo lang je het niet te lang doet.

Wat ook nog kan is dat het backlight zelf defect is natuurlijk.
Dan kunnen de kosten hoog oplopen.