Toon posts:

pc aan... er gebeurd helemaal niets. :? help plz!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

ik ben dus afgelopen weekend naar Ambience2001 in Venlo geweest en daar heb ik totaal geen pc problemen gehad. Nou kom ik net terug van school. De pc stond nog aan en ik wil wat Internetten. Ineens midden terwijl ik op me pagina kijk hangt de pc compleet. Het HD-lampje blijft branden en ik kan totaal niets doen. Ik reset. Het beeldscherm blijft aangeven dat het geen signaal krijgt en het HD lampje blijft weer continu branden. Ik hoor niets en zie niets. Er gebeurd dus niets. Ook nadat ik hem uit en aan zet, precies hetzelfde :'(

Het enige wat hiertoe kan leiden is misschien dat ik me FSB op 112 heb gezet, dus nu 450@500Mhz met een PIII draai en dat ik me Hercules G2 MX-je op 210/210 heb draaien ipv 175/175, kan dat het zijn :? zo ja hoe los ik dit dan op :?

Verwijderd

Ik had hetzelfde vanacht, maar tv gaan kijken en wat gaan zuipen,
vanmorgen me kabels ff verder geround enzo.. ales eruit en erin,
en werkte weer.. :)

Verwijderd

Topicstarter
sja, het lijkt er meest op dat die G2 moeilijk doet. hij heeft dus hele weekend en vandaag aangestaan, misschien is die Hercules toch wat oververhit geraakt, terwijl ik hem net nog op 175/175 wilde terugzetten :(

nou, dan ik het later nog eens proberen, maar ik wist niet dat je dit kon gebeuren als je je GPU te hoog oc't:?

Verwijderd

Het zou ook nog aan de voeding kunnen liggen, maar het beste kun je gewoon kijken of het aan een van de kaarten ligt (zou bijvoorbeeld de NIC kunnen zijn). Een voor een eruit halen en kijken of je verder komt.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ja jezus zeg, hoe kan dit nou ineens spontaan gebeuren :? Heb nog nooit zoiets gehad :(

Maar nog ter aanvulling. De monitor doet ook een beetje raar, want het moet toch zijn dat hij aangeeft dat er geen signaal binnen komt als de kabel naar de GPU eruit ligt :? Normaliter gaf ie dit netjes aan doordat het lampje ging knipperen, maar wat ik nu ook doe, dat lampje blijft nu altijd continu branden :?

Daarnaast geeft de monitor dus altijd zwart beeld (das normaal als hij geen signaal krijgt), maar hoor ik de pc wel aangaan en de fans aangaan. Ik hoor zelfs even de HD en de A-drive, maar dan houdt het op :'(

Ik weet niet wat te doen nu |:(

ps. ik zal als ik er later tijd voor heb anders (als 't nie vanzelf overgaat ofzo), één voor één de kaarten eruit halen en proberen...

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Zelf met een kapotte videokaart komt ie tot een piep. Dus daar ligt het lijkt me niet aan. Vrijdag heb ik namelijk een kapotte videokaart meegekregen van een computerzaak en toen nog piepte mijn pc.
Heb je je bios al gereset en opnieuw geboot. Misschien helpt het.

succes.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

bios resetten?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Andere videokaart erin prikken. Heb je toch wel liggen hoop ik?

Verwijderd

Op je mobo zitten --->ergens<---- twee pinnekes. Als je die effe kortsluit met een schroevendraaier terwijl je pc UIT staat, dan wordt je BIOS gereset.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, hij doet 't alweer. Ik weet niet hoe 't gekomen is, maar ik denk dat m'n videokaart 'beetje' oververhit was. Toch beetje oppassen met dat oc-en, zeker als je je pc voor 3 dagen intensief gebruikt wordt.

Maar ik heb game nu toch nie meer, dus hij staat alweer op 175/166 (niet 175/175) zoals ik d8 dat de default was... :P

Verwijderd

Topicstarter
<--- :P repost :P --->
Pagina: 1