Zoals jullie misschien al wel mee gekregen hebben heb ik een probleem met mijn linux bakje.
Voor een projectje heb ik de pc/sc deamon service nodig. Deze zit standaard in de laatste versie van Backtrack (4) ingebakken, en hoort ook te werken lijkt mij. Alleen werkt deze niet naar behoren.
Als reader heb ik een ACR ACS 112 reader (PCSC compatibale), en deze geinstaleerd in linux. De service draait als de root gebruiker, en zelf sta ik ook als root ingelogd. Alleen is het probleem dat als ik het stukje software draai ik terug krijg dat hij geen readers kan vinden.
Dit is de precieze foutmelding:
"Could not find PCSC deamon, try with option -n if you dont have a reader"
Als ik nu achter de command -L doe (Om de actieve readers te listen) krijg ik precies het zelfde.
Als ik de actieve services list krijg ik dit te zien:
"
USER Pid %cpu %mem VSZ RSS TTY STAT Start Time Command
root 5046 0.1 0.6 10792 1516 ? Ssl 19:12 0:00 /usr/sbin/pcscd"
Heeft iemand einig idee wat ik fout doe? En hoe ik dit misschien kan fixen?
Voor een projectje heb ik de pc/sc deamon service nodig. Deze zit standaard in de laatste versie van Backtrack (4) ingebakken, en hoort ook te werken lijkt mij. Alleen werkt deze niet naar behoren.
Als reader heb ik een ACR ACS 112 reader (PCSC compatibale), en deze geinstaleerd in linux. De service draait als de root gebruiker, en zelf sta ik ook als root ingelogd. Alleen is het probleem dat als ik het stukje software draai ik terug krijg dat hij geen readers kan vinden.
Dit is de precieze foutmelding:
"Could not find PCSC deamon, try with option -n if you dont have a reader"
Als ik nu achter de command -L doe (Om de actieve readers te listen) krijg ik precies het zelfde.
Als ik de actieve services list krijg ik dit te zien:
"
USER Pid %cpu %mem VSZ RSS TTY STAT Start Time Command
root 5046 0.1 0.6 10792 1516 ? Ssl 19:12 0:00 /usr/sbin/pcscd"
Heeft iemand einig idee wat ik fout doe? En hoe ik dit misschien kan fixen?