Scripts die je profiel aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
Hallo Admins,

Ik vroeg mij eigenlijk af of het weer toegestaan is om scriptjes te draaien die je profiel updaten. User Matis heeft een nu.nl script (of andere nieuwssite) die z'n ondertitel & signature aanpassen.

Daar ik in het verleden op m'n vingers ben getikt vanwege een script die e.e.a. aanpaste vroeg ik het mij zomaar af. Niet bedoeld als: hij mag het wel en ik niet of calimero, ik vroeg het mij oprecht af.

Kort bericht, maar wel duidelijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 30-11-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
offtopic:
Offtopic-vraagje van mijn kant: waarom voeg je Femme toe als mede-auteur? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 30-11-2009 16:58 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Mute schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:58:
offtopic:
Offtopic-vraagje van mijn kant: waarom voeg je Femme toe als mede-auteur? :+
offtopic:
Heb hem meteen eruitgehaald. Vroeg me af of je zomaar iemands naam kan verbinden met een topic zonder toestemming van de 'medeauteur' die niets met het topic te maken heeft. Dat kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik reageer hier even primair als user, en niet vanuit mijn crewfunctie (want ik heb hier niks over te zeggen :+ ) maar het lijkt me dat als je een cron hebt die elk uur je sig updated met het laatste nieuws van nu.nl (Matis) of datzelfde doet elke keer als je een SMS ontvangt (Erkens) er niemand over zal klagen. Het klinkt pas als misbruik als je dat vaker doet, bijvoorbeeld 1x per minuut of nog vaker.

Nogmaals: neem mijn woord er niet voor, maar dit is ook gewoon een stukje zelf nadenken over de potentiële overlast. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

mjah, zolang je het niet achterlijk vaak doet, zoals NMe terecht opmerkt, boeit het ons weinig. We zouden eht wel op prijs stellen als je de achterliggende scripting niet publiekelijk maakt, aangezien we neit zitten te wachten op 30000 gebruikers die dit soort dingen gaan doen. Maar de paar man die het nu doen, daar liggen wij als systeembeheer niet bepaald wakker van.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-09 16:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Er is niets op tegen om scriptjes te gebruiken, mits ze (soft rule) het niet vaker dan eens per 5 minuten updaten.

Ik kan ook niet zien dat je er ooit op aangesproken bent?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Mijn script checkt elke 5 minuten of er nieuw nieuws is, is dat het geval, dan wordt mijn profiel, icoon en subtitel aangepast.

Ik ben een keer op de vingers getikt, toen kwam het 3000 keer per dag voor, maar dat kwam omdat ze bij nu.nl hun timestamp aangepast hadden. Daardoor werd mijn statement altijd true.

offtopic:
Ze hebben niet voor niets nieuwe DB-servers aangeschaft :Y)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Nu vond ik het wel makkelijk moet ik zeggen, elke keer als ik matis zegenkwam op de fora's wist ik de headlines van NU.NL scheelde mij weer een paar handelingen --> openen nieuw tabblad --> tikken nu.nl ----> enter.

Dat bespraat hij mij aan werk, ook mijn systeem bespaart dan dus een beetje waarbij ik indirect door Matis dus meedraag aan de welzijn van de natuur. :+

Maar ik snap de vraag wel, een mooie richtlijn lijkt mij max 1X per 5 a 10 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Voor een tijd geleden (Denk zo'n 2 á 3 jaar) waren dat soort scriptjes nogal populair. Toen is gezegd dat het niet (meer) mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

RedHat schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:56:
Voor een tijd geleden (Denk zo'n 2 á 3 jaar) waren dat soort scriptjes nogal populair. Toen is gezegd dat het niet (meer) mocht.
Niet door kees of mij vziw.

edit:
anyways, tis gewoon toegestaan en da's nooit anders geweest

[ Voor 12% gewijzigd door moto-moi op 01-12-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

moto-moi schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:02:
[...]

Niet door kees of mij vziw.
Kan ik me ook niks van herinneren. Rond die tijd heb ik zelfs nog hulp gekregen van crisp bij het maken van een script dat me liet inloggen en geautomatiseerd topictitels e.d. ophaalde voor in de statistieken van mijn tijdlijnsite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
NMe schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:05:
[...]

Kan ik me ook niks van herinneren. Rond die tijd heb ik zelfs nog hulp gekregen van crisp bij het maken van een script dat me liet inloggen en geautomatiseerd topictitels e.d. ophaalde voor in de statistieken van mijn tijdlijnsite. :)
Het kan ook nog wel langer geleden zijn. Was iig in de tijd dat McViruS en Tom mods waren in W&G
Ik had toen headlines van fok in m'n sig staan.

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 01-12-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

RedHat schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:08:
Het kan ook nog wel langer geleden zijn. Was iig in de tijd dat McViruS en Tom mods waren in W&G
Dat is natuurlijk ook vragen om problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RedHat schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:08:
[...]

Da's al zeker 6 jaar geleden in het geval van Tom geloof ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
NMe schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:19:
[...]

Da's al zeker 6 jaar geleden in het geval van Tom geloof ik. :+
Hmm, zou goed kunnen, ben namelijk al 9+ jaar lid :+ Tijd gaat snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Oké, script werkt weer helemaal. Zal er een cronjob van 5 mins achter zetten.

Ik zal ook even kijken of ik de laatste headline op kan slaan en als die hetzelfde is dat ie dan gewoon niet update. Dat scheelt ook weer.

Want als ik 24x12 doe dan update ie toch al gauw 288x per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

RedHat schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:55:
Want als ik 24x12 doe dan update ie toch al gauw 288x per dag.
Ja, dan krijg je vanzelf een PM van ACM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Nog een paar testjes en je zou dan niet meer updates moeten krijgen dan er headlines zijn op fok.

BTW verander ik FOK denk ik binnenkort naar VI. Vind ik nog veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

moto-moi schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:39:
mjah, zolang je het niet achterlijk vaak doet, zoals NMe terecht opmerkt, boeit het ons weinig. We zouden eht wel op prijs stellen als je de achterliggende scripting niet publiekelijk maakt, aangezien we neit zitten te wachten op 30000 gebruikers die dit soort dingen gaan doen. Maar de paar man die het nu doen, daar liggen wij als systeembeheer niet bepaald wakker van.
Als systeembeheer misschien niet, maar ik vind het vrij irritant worden eerlijk gezegd..
Ik surf naar www.tweakers.net en zie linkjes naar NU.nl of FOK!.nl.. tsjaa my bad, maar dat stoort me nogal..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

CLB schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:34:
Als systeembeheer misschien niet, maar ik vind het vrij irritant worden eerlijk gezegd..
Ik surf naar www.tweakers.net en zie linkjes naar NU.nl of FOK!.nl.. tsjaa my bad, maar dat stoort me nogal..
Ik snap niet wat je met je post wil bereiken, er zijn veel meer mensen met een dynamische signature. Zo heeft cartman/cartmen het weer in zijn signature zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet signatures dan gewoon uit als je ze irritant vind.
Of iemand nu het nieuws in z'n sig heeft staan of z'n systeemspecs, wat maakt dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Voorheen vond ik signatures niet irritant, maar zulke sigs van tig regels, tsjaa sorry, maar vind ik :N
Dat ik op tweakers.net blijf surfen en ik niet wordt doodgegooid met tig nieuwssites en hun headlines =)

[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 02-12-2009 22:41 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

nm, mijn fout

[ Voor 96% gewijzigd door Hooglander1 op 02-12-2009 22:42 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan het eventueel ook uitschakelen @voorkeuren:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JofEdX6F0wLwsnGhk1f1LIh5/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 02-12-2009 22:43 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:47
CLB schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:40:
Voorheen vond ik signatures niet irritant, maar zulke sigs van tig regels, tsjaa sorry, maar vind ik :N
Dat ik op tweakers.net blijf surfen en ik niet wordt doodgegooid met tig nieuwssites en hun headlines =)
Al die mensen die moeten patsen met hun systeem in hun sig, daar wordt je pas moe van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CLB schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:40:
Een signature mag 5 regels zijn, die van Matis en van RedHat zijn er 4. Die van jou is momenteel net zo lang.

Wat is het probleem? Het kan gewoon uit als je dat wil.

[ Voor 57% gewijzigd door TERW_DAN op 02-12-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

EDIT: Post verder is ingegaan op alles

[ Voor 87% gewijzigd door CLB op 02-12-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

CLB schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:34:
dan zet je de signatures uit, het is een stukje eigen expressie, als je dat niet bevalt, kun je het op die manier uitzetten. Maar dat is nogal offtopic in deze thread imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

anandus schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:42:
Je kan het eventueel ook uitschakelen @voorkeuren:
[afbeelding]
Yes weet ik, maar dat ga ik niet doen, omdat ik me stoor aan enkele 'irritante' signatures natuurlijk.
Jorrit schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:42:
Al die mensen die moeten patsen met hun systeem in hun sig, daar wordt je pas moe van...
Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee! :')

Ik stoor me eraan, ik meld dat netjes, ik ze niet uit wil schakelen,
omdat ik me stoor aan een paar van die ubergrote signatures, en ik moet ze maar simpelweg uitzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

CLB schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:47:
[...]

Yes weet ik, maar dat ga ik niet doen, omdat ik me stoor aan enkele 'irritante' signatures natuurlijk.

[...]

omdat ik me stoor aan een paar van die ubergrote signatures, en ik moet ze maar simpelweg uitzetten..
Ga eens naar een forum waar plaatjes in signatures staan: dat is iets om aan te storen!
Hier zie je netjes een verschil: normale tekst is zwart, signatures lichtgrijs,
ik zie ze niet eens als ik er niet op let.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

offtopic:
Nofi, maar ik kan me ook storen aan mensen die hun specs in de sig zetten. Daarvan zie ik de relevantie ook niet echt. Voor problemen-topics is het toch van belang dat je het in de post zelf zet. Daarnaast snap ik die smiley niet achter die topic-link. Er is niks onvriendelijks aan bovenstaande reacties. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
@CLB:
Je kan ook proberen om er gewoon overheen te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Die van jou (CLB) is anders ook lekker klein. Ik snap je probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Rob schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:52:
Ga eens naar een forum waar plaatjes in signatures staan: dat is iets om aan te storen!
Hier zie je netjes een verschil: normale tekst is zwart, signatures lichtgrijs,
ik zie ze niet eens als ik er niet op let.
Usericsons staan hier ook uit.. En dat jij ze niet ziet, wil niet zeggen dat niemand ze niet ziet..
_the_crow_ schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:53:
[...]
offtopic:
Nofi, maar ik kan me ook storen aan mensen die hun specs in de sig zetten. Daarvan zie ik de relevantie ook niet echt. Voor problemen-topics is het toch van belang dat je het in de post zelf zet. Daarnaast snap ik die smiley niet achter die topic-link. Er is niks onvriendelijks aan bovenstaande reacties. :)
Tweakers patsen vaak met hun systemen, gadgets.. En ik vind die reacties nogal kortaf en 'pff sukkel'
anandus schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:53:
@CLB:
Je kan ook proberen om er gewoon overheen te lezen?
Dat klopt... dat klopt, maar als men er ook nog is linkjes van gaat maken die underlined zijn.. tsjaa sorry.
Nik schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:54:
Die van jou (CLB) is anders ook lekker klein. Ik snap je probleem niet.
:w

Maar volgens mij is deze discussie verkeerd begonnen.. Er is zeker geen onderscheid te maken in 'signatures' en 'dynamische signatures' waarbij beiden in de voorkeuren aan / uit te zetten zijn?

[ Voor 69% gewijzigd door CLB op 02-12-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Nee, daar is geen onderscheid in gemaakt (kan misschien wel, maar beetje onnodig, want zo'n groot probleem is het niet). Maar wat vind jij meer storen aan een dynamische sig dan aan een normale sig? Jouw sig is net zo goed 4 regels.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:47
[...]

Dat topic zegt niet dat ik jou gelijk moet geven hoor, en om eerlijk te zien, jou reactie was nou ook niet de vriendelijkste ooit. Beetje jammer dat je jezelf in een Calimeropositie probeert te plaatsen door met dat topic gaan schermen als iemand wat terugzegt.

Dat gezegt hebbende, iedereen stoort zich weleens ergens aan, dan zet je dat uit of leer je ermee te leven. Anders kan je wel het hele forum opdoeken, iedereen ergert zicht wel ergens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:55:
Maar volgens mij is deze discussie verkeerd begonnen.. Er is zeker geen onderscheid te maken in 'signatures' en 'dynamische signatures' waarbij beiden in de voorkeuren aan / uit te zetten zijn?
Of een optie om de systeemspecs te koppelen aan sigs? Dynamisch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

dit gaat nergens meer over... :/

Pagina: 1